Capo Opublikowano 12 Maja 2012 Opublikowano 12 Maja 2012 Witam, Ostatnio silnik ostro się przegrzał, emalia zrobiła się zielona i zaczął gubić fazy, więc postanowiłem go przewinąć - mam kilka pytań. Przede wszystkim jaka grubość pasuje do emaxa 2822? 0,25mm? Jak dokładnie przewinąć silnik? Chodzi mi przede wszystkim o to, jak się do tego zabrać? Dajmy na to że zaczynamy od pierwszego zęba w prawo - robimy jedną pętle i schodzimy dołem, robimy pętle i jeszcze pół pętli żeby się znaleść na górze? Ile razy trzeba nawinąć silnik jeżeli będzie to 0,25mm? Czy ktoś mógłby zapodać filmik wyjaśniający jak się za to zabrać? Pozdrawiam!
Cimek Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 Poszukaj na forum alexa , tam masz wszystko o prZemijaniu
Wojtek Sz Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 (edytowane) Jak dokładnie przewinąć silnik? Chodzi mi przede wszystkim o to, jak się do tego zabrać? Przewiń według tego schematu: Faza 1 1 ząb nawijasz w prawo, idziesz do 2 zęba i nawijasz w lewo, idziesz do 7 zęba i nawijasz w lewo, idziesz do 8 zęba i nawijasz w prawo. Faza 2 3 ząb nawijasz w lewo, idziesz do 4 i nawijasz w prawo, idziesz od 9 i nawijasz w prawo, idziesz do 10 i nawijasz w lewo. Faza 3 5 ząb nawijasz w prawo, idziesz do 6 i nawijasz w lewo, idziesz do 11 i nawijasz w lewo, idziesz do 12 i nawijasz w prawo. Poczytaj to 1, 2 , 3 , 4 , 5 Edytowane 13 Maja 2012 przez Wojtek Sz 1
Capo Opublikowano 13 Maja 2012 Autor Opublikowano 13 Maja 2012 Dziękuje za odpowiedzi i za linki. Pozdrawiam!
rchobby Opublikowano 14 Maja 2012 Opublikowano 14 Maja 2012 (edytowane) Przewiń według tego schematu: Faza 1 1 ząb nawijasz w prawo, idziesz do 2 zęba i nawijasz w lewo, idziesz do 7 zęba i nawijasz w lewo, idziesz do 8 zęba i nawijasz w prawo. Faza 2 3 ząb nawijasz w lewo, idziesz do 4 i nawijasz w prawo, idziesz od 9 i nawijasz w prawo, idziesz do 10 i nawijasz w lewo. Faza 3 5 ząb nawijasz w prawo, idziesz do 6 i nawijasz w lewo, idziesz do 11 i nawijasz w lewo, idziesz do 12 i nawijasz w prawo. WitamPoprawka do fazy 2 - po nawinięciu czerwonego uzwojenia fazę niebieską zaczynamy od zęba nr 9 w prawo następnie 10 w lewo przechodzimy do 3 w lewo i 4 w prawo. Ostatnio przewijałem kilka silników tego typu (do quadcopter'a), nie zalecam nawijania w ręku bardzo prawdopodobne uszkodzenie emalii i zwarcie do statora, moje 3 próby takiego nawijania kończyły się zwarciem. Znalazłem kawałek trójkątnej sklejki 3mm, przy jednym wierzchołku zrobiłem otwór 3mm, wstawiłem śrubę M3x25mm na nią stator, unieruchomiłem nakrętką, zamocowałem w małym imadle. Moim zdaniem prosty, wygodny i bezpieczny sposób, kolejne 4 nawijania bez problemów. Pozdrawiam Edytowane 14 Maja 2012 przez rchobby
krzyś707 Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Spaliłem takiego Emaxa .http://abc-rc.pl/p/163/1581/silnik-emax-gf2210-20-kv1534-170w--silniki-firmy-emax-silniki-elektryczne.html Z postów powyżej wiem jak przewijać ale mam pytanie jakim drutem . Dokładniej ilość zwojów w stosunku do grubości drutu. No jakim najlepiej Jeszcze gdzie nabyć taki drut odpowiedni do przezwajania silników. Może nadaje się z jakiejś cewki. Proszę o radę.
miro-er1 Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 panowie wiem juz wg schematow jak przewinac e maxa cf 2822 ale jak polaczyc poczatki i konce fac , chodzi mi konkretnie ktory z ktorym .
Wojtek Sz Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 Uzwojenie w trójkąt rysunek 1 1z12 ; 4z5 : 8z9 połączyć razem (zlutować) Uzwojenie w gwiazdę rysunek 2 1,4,5 do regulatora a 8,9,12 połączyć razem (zlutować) Przy połączeniu w trójkąt uzyskujemy większe obroty lecz mniejszą siłę, a przy połączeniu w gwiazdę większą siłę na osi, lecz mniejsze obroty.
Rekomendowane odpowiedzi