Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam maly model gornoplat o rozpietosci 90cm. przy kazdym starcie kladzie mi go ma prawa stron skrzydla. jest to model klejony z balsysamodzielnie kiedys przez znajomego i wydaje mi sie jakby nie byl wywazony. czy jest jakies standardowe miejsce z ktorego mozna by bylo wywazyc model?? pozdrawiam

Opublikowano

Jeżeli to górnopłat RC z symetrycznym profilem (nienośnym) statecznika poziomego, to środek ciężkości znajduje się w 1/3 długości cięciwy skrzydła od krawędzi natarcia licząc, czyli tam gdzie prawdopodobnie masz dźwigar.

Jeżeli kładzie się na boku, to prawdopodobnie wynika to raczej z niewytrymowanych lotek, albo steru kierunku. Gorzej, jeżeli powodem jest zwichrzona geometria skrzydeł, albo stateczników, wtedy będzie trzeba mocno kombinować, albo zrobić te elementy od początku. Ostatecznie możesz faktycznie sprawdzić, czy model nie jest cięższy po stronie prawego skrzydła, ale wątpie. Jeżeli jest nieznacznie cięższy to raczej nie będzie to miało zasadniczego znaczenia na lot (można sobie to wytrymować lotkami), jeżeli różnica jest duża to trzeba dociążyć. Dociążamy oczywiście najmniejszym możliwym ciężarem, więc najdalej od osi kadłuba jak się da. Prawdopodobnie w tej sytuacji będziesz misiał wrzucić jakiś ciężarek (i przykleić oczywiście, żeby nie latał) w miejsce, gdzie montowane jest serwo lotki, bo pewnie nigdzie indziej nie będziesz mógł bez rozrywania poszycia.

Powodzenia!

Opublikowano

dzieki :) a jezeli w moim modelu nie ma lotek to jak inaczej ustawic aby sie nie kladl na prawa strone??? i czy wplywa na to ze kladzie sie na prawo moze miec to ze mam silnik ASP i z prawej strony odstaje tlumik???

Opublikowano

Jeżeli model ma prawidłowo ustawiony ster kierunku (na 0 stopni), a mimo to skręca to problem jest w wyważeniu poprzecznym, bądź w geometri płaszczyzn.

Podtrzymaj model jedną ręką za kołpak, a drugą za ogon (byle w osi kadłuba) i sprawdź czy jest bardzo niewyważony. Jeżeli tylko odrobinę będzie leciał na jedną stronę to to olej i problemu szukaj w kątach. Sprawdź, czy skrzydła są proste i równoległe do statecznika poziomego, sprawdź czy kąty pomiędzy skrzydłami, a statecznikami są poprawne.

Opublikowano

Po pierwsze czy silnik nie jest skręcony w prawo zbyt mocno.

Po drugie sprawdź czy statecznik poziomy jest w jednej płaszczyźnie ze skrzydłami.

Wyważenie skrzydła bym wykluczył bo raczej to nie jest przyczyną skrętu.

  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.