Algor Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 Witam, posiadam model motoszybowca jak w temacie (Pelikan Gama 2100 KIT) . Model ten kupiłem w wersji KIT z zamontowanym silnikiem stockowym rzędu *C2835 - 1000KV, pewnie coś takiego jak to: http://www.sklep.modelarn...2836-08-pelikan. Następnie wyposażyłem go w następujące elementy: - regulator FOXY 45SB, - 4x serwa Tower pro MG90 (na lotki, kierunek i wysokość), - 2x serwa Tower pro SG90 na klapy, - pakiet 3S 2200mAh. Kilka danych odnośnie modelu: Rozpiętość - 2100 mm. Długość - 1230 mm Waga - 1150 - 1300 g Powierzchnia skrzydła - 37,3 dm2 moc silnika w zestawie KIT - 200W KV silnika w zestawie KIT - 1000 śmigło w zestawie KIT - 9,2x7 Planuję w przyszłości wyposażyć model w FPV co zwiększy jego wagę do około 2500g, dlatego na początku chcę wymienić w nim silnik na mocniejszy bo ten w zestawie jest słabiutki i przy większym wietrze ledwo daje radę. Rozważam zakup takiego silnika: http://abc-rc.pl/p/1...lektryczne.html lub http://abc-rc.pl/p/1...lektryczne.html I tu moje pytania: - który, wg Waszej opinii, silnik nadaje się bardziej (zważając na fakt regla 45A)? - czy nie przesadzam z mocą tych silników? - przez pewien okres latał będę bez FPV z tym silnikiem. Zakładając, że nie będę wykorzystywał w pełni jego możliwości (np. przez ograniczenie throttle), to czy bardzo będzie zauważalny spadek czasu lotu na pakiecie 3S 2200 mAh w stosunku do silnika sockowego? Na stockowym silniku latam/szybuję około 20 minut (czasami 30) i czy przy takim wzroście mocy czas lotu na tych pakietach nie spadnie np. do 8 minut? - jakie śmigło będzie do tego odpowiednie? Łukasz
Rekomendowane odpowiedzi