Skocz do zawartości

Podłączenie pakietu 6s do Trexa 450 3GX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie w jaki sposób ma wyglądać podłączenie pakietu 6s zbudowanego z 2x 3s do trexa 450?

Jak połączymy pakiety szeregowo to z 11.1V robi się nam 22.2V i nie wiem czy to nie spali elektroniki.

Jak połączy się równolegle to zostaje 11.1V ale czy nie zmieina sie cos innego?

Przykładowy filmik

Pozdrawiam

Opublikowano

Witaj, powinieneś zastosować połączenie równoległe, inaczej spalisz odbiornik, ewentualnie UBEC i ESC wytrzyma, bo maja podajże zakres pracy do 24V, co do obaw o inne zmienne to zwiększysz długotrwałość lotu, ale kosztem zwiększenia masy oraz bezwładności śmigłowca, więc śmigłowiec może zachowywać się jak tzw" wóz z węglem".

Dość dawno temu pytałem w swoim wątku o podobną kwestię, i wywnioskowałem z porad kolegów z większym doświadczeniem iż 450-tka posiada teoretyczny 1 kilogramowy udźwig to nie lata zbyt dobrze dociążona lub na granicy swojego udźwigu, cytuje tutaj jednego z kolegów "uzyskasz dłużej latającą cegłę" więc raczej "duo pakiet" w 450-tce nie jest 100%-wym rozwiązaniem na problem z dłuższym lataniem, po prostu ten helik jest za mały na dwa pakiety a jednocześnie zbyt żarłoczny na energię.

A na takie fikoły na "stockowym" silniku to raczej bym nie liczył.

Takie jest moje zdanie, ale niech się wypowiedzą inni koledzy.

Pozdrawiam Piotr.

Opublikowano

Jak Twój regulator może 6S łyknąć, to kup silnik na 6S i śmigaj. Mój znajomy tak ma i lata na pakiecie 6S 1300mAh i jest git. Oto filmik.

Opublikowano

Przepraszam Pawel66, ale nie rozumiem, mozesz mi to wyjaśnić bardziej łopatologicznie?

1.Silnik na 6s- rozumiem, ze standardowe silniki 3s nie dadzą tutaj rady.

2.ESC-wiekszość ESC, przynajmniej mój obsługuje Lipol do 6S czyli tutaj problemu bym nie miał.

3. Pakiet i tutaj nie rozumiem jak zwiekszając mase pakietów i jednocześnie zmniejszając KV można uzyskać taką akceleracę ?

 

Przepraszam autora za zaśmiecanie watku, ale dociekliwośc mi nie daje spokoju.

Opublikowano

CHodziło pewnie oto, że jak silnik już 6s jest, to można wziąć 2 małe pakiety 3S i połączyć je szeregowo i w ten sposób będziemy mieć np 2x 1300mah lipo 3S co da nam prawie to samo co 6S 1300mAh. Zmniejszy się KV silnika, bo jest wyższe napięcie, ale przez nie moc jest taka sama, nawet więkrza. Tu daje do porówniania 2 silniki te same prawie, jeden na 3S drugi na 6S.

http://rcforever.pl/...-450M-3-17.html Na 3S 3600KV

http://rcforever.pl/...ALIGN-450M.html Na 6S 1860 KV ( a obroty i moc więkrza) Sprawdzane organoleptycznie ! :P

Z resztą zobaczcie sami Heli 450 3S silnik 3600KV , heli 500 12S silnik 500/600KV. Po drugie pakiet 3S 2200Mah polata tak samo długo jak 6S 1300mAh.

Opublikowano

Masa pakietów nie rosnie jesli już to nie wiele bo stosujemy mniejsze pojemności a obroty nie maleją po podwajamy napięcie 11.1 + 11,1v :) Przy większym napięciu ilośc A spada wiec sprawność rośnie wiec z tej samej masy można wiecej mocy uzyskać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

dobra a zapytam tak, co sie stanie jeśli w tym momencie podłącze do helika pakiet 6s? Bedzie latał? Silnik i regulator mam fabryczne. Nie spali się odbiornik lub system 3GX? Silnik będzie pracował?

Opublikowano

po podłączeniu się nie spali (jesli regulator obsługuje 6s), jak silnik sie rozkręci na tych 6s to wszystko się przegrzeje (o ile śmigłowiec wytrzyma większe obroty na głowicy)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.