GEX999 Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Witam Kolegów! Czy mógłby mi ktoś zapodać regulamin szybowców F3J/M? (najlepiej link, ale jakby co to: gex999@wp.pl). Czy można np. w takim modelu zastosować klapy? I przy okazji drugie pytanie- jaki profil zastosować w zawodniczym F3J/M? Słyszałem, że SD7084 I SD7037 są świetne, ale co raz rzadziej pojawiają się w zawodniczych modelach ze względu "na prędkość przy starcie" (przynajmniej ten drugi). Zatem co będzie najlepsze? Jaki profil powinienem zastosować w statecznikach? Może NACA 0006? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip. Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Brak mechanizacji skrzydeł, więc klapy odpadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michau Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Oj nie wiem czy brak mechanizacji, bo coś słyszałem, że się nieco pozmieniało, ale czy prawda to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Znalazłem! Tutaj jest trochę; http://modelarstwo.aeroklubpolski.pl/img/_138133317.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 http://modelarstwo.a...img/_461349.pdf To są aktualne, choć tymczasowe przepisy. Nie ma wzmianki o zastosowanych powierzchniach sterowych. P. Ochman chciał w ten sposób uwolnić usterzenie V, ale troszkę bokiem to poszło... Ps. Można to potraktować po Polsku lub po Niemiecku: - wszystko co nie jest zabronione, jest dozwolone - lub - - wszystko co nie jest dozwolone, jest zabronione Jednak polecam pozostać przy usterzeniu klasycznym i bez żadnych wydziwów, unikniesz problemów, a jeśli potrafisz latać i masz dobrze zaprojektowany model, to lotki do niczego nie będą Ci potrzebne, bo 5 minut wylatasz bez zająknięcia. Z drugiej strony, zamiast ładować wagę w serwa, napędy, wzmocnienia lotek, lepiej zrobić porządniejszy dźwigar, żeby się wyżej strzelić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Wiadomo, ale ja nie pytałem o lotki, a o klapy. Który profil zastosować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 A do czego Ci same klapy? Jeśli do hamowania do lądowania, to nie tędy droga, masz okrąg o promieniu 15m(średnica 30m!), a pęd modelu można bardzo łatwo wytracić i bez tego. Jeśli myślisz o ugięciu profilu, to po raz kolejny, stracisz dużo masy i czasu, żeby zrobić mechanizm sztywny i bez luzów. Ja sam latałem na profilu SD7037, i choć to już prawie historia, to bardzo go sobie chwaliłem. Ma na tyle dużą grubość, że można zrobić porządny dźwigar, zastosować żyłkę rzędu 1,0-1,2 i holować na pełnej prędkości bez obawy o złożenie skrzydła. Możesz zastosować profile AG(27>26>25), dobrze odwzorowane również dobrze zachowują się zarówno w termice jak i przy większych prędkościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi