Skocz do zawartości

Regulamin F3J/M


GEX999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów!

Czy mógłby mi ktoś zapodać regulamin szybowców F3J/M? (najlepiej link, ale jakby co to: gex999@wp.pl). Czy można np. w takim modelu zastosować klapy?

I przy okazji drugie pytanie- jaki profil zastosować w zawodniczym F3J/M? Słyszałem, że SD7084 I SD7037 są świetne, ale co raz rzadziej pojawiają się w zawodniczych modelach ze względu "na prędkość przy starcie" (przynajmniej ten drugi). Zatem co będzie najlepsze? Jaki profil powinienem zastosować w statecznikach? Może NACA 0006?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://modelarstwo.a...img/_461349.pdf

To są aktualne, choć tymczasowe przepisy. Nie ma wzmianki o zastosowanych powierzchniach sterowych. P. Ochman chciał w ten sposób uwolnić usterzenie V, ale troszkę bokiem to poszło...

 

Ps. Można to potraktować po Polsku lub po Niemiecku:

- wszystko co nie jest zabronione, jest dozwolone - lub -

- wszystko co nie jest dozwolone, jest zabronione

 

Jednak polecam pozostać przy usterzeniu klasycznym i bez żadnych wydziwów, unikniesz problemów, a jeśli potrafisz latać i masz dobrze zaprojektowany model, to lotki do niczego nie będą Ci potrzebne, bo 5 minut wylatasz bez zająknięcia.

Z drugiej strony, zamiast ładować wagę w serwa, napędy, wzmocnienia lotek, lepiej zrobić porządniejszy dźwigar, żeby się wyżej strzelić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego Ci same klapy? Jeśli do hamowania do lądowania, to nie tędy droga, masz okrąg o promieniu 15m(średnica 30m!), a pęd modelu można bardzo łatwo wytracić i bez tego. Jeśli myślisz o ugięciu profilu, to po raz kolejny, stracisz dużo masy i czasu, żeby zrobić mechanizm sztywny i bez luzów.

Ja sam latałem na profilu SD7037, i choć to już prawie historia, to bardzo go sobie chwaliłem. Ma na tyle dużą grubość, że można zrobić porządny dźwigar, zastosować żyłkę rzędu 1,0-1,2 i holować na pełnej prędkości bez obawy o złożenie skrzydła. Możesz zastosować profile AG(27>26>25), dobrze odwzorowane również dobrze zachowują się zarówno w termice jak i przy większych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.