Skocz do zawartości

Modelarski gaźnik w konwencjonalnym silniku.


Kucimek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki.Tak temat do zamknięcia, jedynie Pan Fred się udziela więc możemy prowadzić rozmowę prywatną. Jeżeli ktoś chciałby dowiedzieć się więcej czy uało się przerobić, teraz już gaźnik, silnik tłumik i resztę, proszę pisać na pw. Dziękuję za wszelką pomoc również Panu Adamowi ;);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kołpak ja mam załozony taki zwykły plasikowy największy jaki znalazłem http://www.sklep.mod...lastikowy-70-mm . A co do gażnika to mi się wydaje że w "tym typie" nie ma rurki powrotnej paliwa. Jest natomiast krucieć od "podciśnienia" ten czarny plasikowy. Załóż na niego wężyk i spróbuj lekko dmuchać i wciągać, powinieneś usłyszeć pracującą membranę.

 

 

EDIT

 

...jeszcze raz sobie obejżałem, chyba jednak od podciśnienia to ta mosiężna, jak nie spróbujesz to nie pollecisz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Adamie, zdjęcia dodane w tym temacie są autorstwa Pana Freda. Na pw razem z Panem Fredem doszliśmy do wniosku że są 2 rodzaje takich gaźników. Po króttce , mój wygląda tak jakby byłz tego samego odlewu co pana freda gaźnik (z 3 kruccami) ale nie ma nawierconej dziury na 3 kruciec. Zdejmując dolna membranę i dmuchając w górny kruciec ( ten nad drugą membramą ) można lekko wpompować i lekko wyssać powietrze. Natomiast gdy "pompuje" się powietrze w kruciec paliwa (doszedłem do wniosku że jest tylko 1 po obejżeniu kilku instrukcji gaźników walbro na nastiku) , więc dmuchając w niego powietrze nic, alni wepchnąć nani wyssać, natomiast po naciśnięciu przepustnicy którą otwiera i zamyka ów przepustnicę, powietrze przez kruciec wchodzi gładko. Wygląda to tak, że paliwo nie powinno się ani "przelewać" ani nie powinno być go niewystarczająco. kruciec dolotowy zrobiony. jutro zrobie na cnc tą "trąbkę" przychodaca od strony dolotu powietrza. Panie Adamie, ze smigłem 17(18) x 6 jaki kołpak wygladał by ok? Tak apropo, jak on jest mocowany? Dzieki za pomoc !!

 

EDIT

Wszedłem na podana przez pana stronę i odrazu w głowie myśl. Kołpak ma służyć mi do odpalania samolotu (narazie taką koncepcję mam w głowie ) więc czy taki plastikowy da radę i bd jakiejś lepszej jakości i wytrzyma napędzanie wkrętarką poprzez jakąś gumę? Może lepiej alemenium? :P Byłbym wdzięczny gdyby wstawił Pan zdjęcie swojego Zielonego Monstrum od strony silnika, śmigła i kołpaka jeżeli tam ten 70mm jest założony ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za zdjęcia ! ;)

Jednak sprawę zapalania rozwiążę na sposób podobny jak Pan Fred , lub zrobię własnoręcznie kołpaczek. Śmigło zamówiłem, z modelarni , bo nastik nieczynny :( . Ogladajac zdjęcia z jednej strony zazdroszczę Panu, ze ma Pan koło magnesowe i cewkę z drugiej strony silnika bo u mnie było "od frontu" , ale temat zapłonu zamkniety bo oryginalne koło po frezowaniu ma średnicę 7cm i bd połową mocowania śmigła :) Jeżeli tylko uda mi się wymyć dokładnie silnik w benzynie (wyłącznie w celu zmniejszenia wagi :D ) to powstawiam fotki ;).

 

ps. Czy silnik pracujacy cylindrem w dół nie zmnienia charakterystyki ? Tak, wiem, to dwutakt ;) ale nie zawsze teoretyka=praktyka .. Czy w takim układzie (cylinder w dół) gaźnik lepiej aby był w pozycji normalnej, odwróconej?(musiałbym na nowo zrobić kruciec dolotowy..) Czy jednak taki gaźnik może być w pozycji 90stopni wzgledem silnika? Bo tak właśniefrezowałem kruciec. Sumujac, to gaźnik bezpływakowy , więc powinno być ok, mam nadzieję :unsure: . Z regulacją :ph34r: to czasem problem w motorze majac sróbkę od mieszanki i od obrotów a tu aż 3 :o , ale wszystko się da, wolno , bez pośpiechu ;)) Ciekawe jak zabrzmi ten silnik na tłumiku samoróbce :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.Tak temat do zamknięcia, jedynie Pan Fred się udziela więc możemy prowadzić rozmowę prywatną. Jeżeli ktoś chciałby dowiedzieć się więcej czy uało się przerobić, teraz już gaźnik, silnik tłumik i resztę, proszę pisać na pw. Dziękuję za wszelką pomoc również Panu Adamowi ;);)

 

No jasne...

Zawracasz czwórę, a jak powoli dochodzisz do konkretów, to temat do zamknięcia?

Inni już nie mogą skorzystać?

Zastanów się trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Karolu, nikt nie musi zawracać oczu czy też innych częsci ciała za tym tematem. Dla czego od razu inni nie mogą skorzystać?

 

Śmigło doszło z modelarni po 24h od złożenia zamówienia, zrobione przedłózenie wału silnika z tworzywa, drugie frezowane z duralu. Pozostaje mi wywiercić otwór w karterze po podcisnienie i zrobienie mocowania silnika wstępnie w imadło a następnie po przerobieniu w samolot. Poszukałem cewki, zamieniłem, iskra nawet przy 4v wystarczająca. Może uda się odpalić w Niedzielę. Świeca wydaje siębyć w porządku, poza tym, w moim "mieście" wątpię że dostałbym taka świecę, chyba że wserwisie kosiarek i podkaszarek ale tam z kolei krocie chcą za nic. Świecę zostawię raczej oryginalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.