Kristoff Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Witam. Przeglądałem wiele tematów na różnych forach odnośnie poważnego heli. Niestety zdania są tak podzielone, a tematy po kilku dziesięciu stronach robią się tak zagmatwane że ciężko wyciągnąć jakieś wnioski poza takimi że pobudzając ten temat wszczynają się poważne dyskusje. Moje wymagania odnośnie heli: -Tani do max 550zł z przesyłką. -Stabilny w locie (gdyż jestem początkujący w tej dziedzinie) -Nie drogi magazyn części zapasowych -Zestaw dzięki któremu mógłbym wzbić się w powietrze czyli minimum odbiornik bo oryginalne z tg9x są duże. -Fajnie by było żebym na pakiecie mógł polatać spokojnie te 15min. ? -Dobrze radzący sobie na dworze. Biorąc pod uwagę moje oczekiwania i porównując parametry w grę wchodzi HK450 i HBK4 z tym że próbując wstępnie na HK złożyć taki helik do kupy cena z przesyłką ni jak nie chce mi wyjść do 550zl w tej kwocie mieszczę się ledwie z użyciem kitu HK450 za 28usd ponoć opinie na jego temat są słabe więc aby na pewno będzie lepszy niż HBK4 ? Kolejną sprawą która przemawia na korzyść HBK4 jest to że model jest złożony i wyregulowany. Ja nie mam w tej materii doświadczenia więc nie wiem czy potrafił bym złożyć HK450 od zera.Posiadam jedynie kątomierz do łopat bo z zamiarem zakupu heli noszę się już z pół roku. Co innego gdy model jest złożony wtedy widać jak wygląda poprawnie złożony helik i po ewentualnej kraksie wiadomo co jest do wymiany przynajmniej tak mi się wydaje. Dlaczego te dwa śmigłowce bo: Na polskich forach HK450 to najczęściej spotykany heli, a z e-sky najlepsze opinie zbiera HBK3. Na angielskich znalazłem pozytywne inf o HBK4 w odniesieniu do poprzednika ma ponoć poprawiony żyroskop co za tym idzie większa stabilność na której tak mi zależy. No dobra i nie ukrywam podoba mi się Jeszcze bardziej podoba mi się belt ct czy jakoś tak ten wirnik z 3 łopatami wygląda kozacko ale silniki szczotki i na ogonie napęd elektryczny. Podobno to źle Niestety ja