revoc Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Witam ! Próbowałem wczoraj ulotnić Piper CUB-a 25% od Billa Hempla. Przy osiągnięci około 50% "prędkości startowej" model zakręca w lewo. Gdy zauważam że model idzie na lewo - ściagam gaz do 0 - model dalej idzie na lewo tak długo aż się zatrzyma Trymowanie kierunkiem nic nie daje. Gdy kierunek jest już zbyt mocno wychylony - sytuacja odwrotna - model idzie na prawo Podwozie, kadłub,... wszystko jest proste i symetryczne Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być tego przyczyną ??
cobra Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Czy koła podwozia głównego są lekko zbieżne?
revoc Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 Czy koła podwozia głównego są lekko zbieżne? Nie mogę teraz tego sprawdzić ale z tego co pamiętam są równoległe do osi kadłuba (patrząc na model od góry).Patrząc z przodu - wczoraj były jak na A i B. Dziś rozstawiłem bardziej podwozie i są jak na C.
revoc Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 Pozycje kół na tych rysunkach są oczywiście przesadzone Chciałem tylko zobrazować ustawienia
cobra Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Chodzi o rzut z góry - powinny być zbieżne.
revoc Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 Chodzi o rzut z góry - powinny być zbieżne. OKZaraz jade na lotnisko i sprawdze
Zefirek Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Zbieżność Rozbieżność Widok z góry ustawienia kół. Sprawdz jak to wygląda u Ciebie
MarekJ Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Przy osiągnięci około 50% "prędkości startowej" model zakręca w lewo.Zapewne drobny problem w geometrii podwozia lub kółka ogonowego. Dopóki model nie osiągnie odpowiedniej prędkości to praktycznie nie reaguje na SK i wtedy będzie zakręcał. Są dwa sposoby rozwiązania problemu:- dokładnie ustawić geometrię podwozia (wraz z kołem ogonowym), sprawdzić opory toczenia kół. Ale i to nie zawsze rozwiązuje problem, bo wystarczy wystająca kępa trawy czy jakaś nierówność i model potrafi zakręcić przy małej prędkości. - nie przejmować się powyższym tylko dać od razu pełny gaz, lekko skorygować kierunek jazdy SK i startować. Model na dużej prędkości reaguje praktycznie tylko na SK i drobne niedokładności w ustawieniu podwozia nie przeszkadzają mu utrzymaniu prostoliniowego toru jazdy. Drugi sposób, przynajmniej przy pierwszych startach, wymaga nieco większej przestrzeni, aby bezpiecznie wystartować w przypadku niedostatecznej korekty kierunku w początkowej fazie startu. Później już będzie tylko lepiej . Powodzenia...
revoc Opublikowano 12 Października 2012 Autor Opublikowano 12 Października 2012 Dziękuję wszystkim za porady ! Marku - postaram się dokładnie sprawdzić geometrię podwozia w weekend. Model wczoraj poleciał. Gaz na full i poszedł ale .... problem z zakręcaniem pozostał Przy lądowaniu robię piękne koła na lotnisku
d.a.r.o. Opublikowano 12 Października 2012 Opublikowano 12 Października 2012 Czy obydwa koła obracają się swobodnie? Może lewe ma większy opór niż prawe i przez to model skręca.
Rekomendowane odpowiedzi