kajter Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Posiadam taki silnik , gdy podłącze do apki na regulatorze zapal sie tylko niebieska dioda i nic sie nie dziaje . Myślę ,że padł regulator albo ja cos żle robię . Chcialem go tylko sprawdzić moze nie rozpoznaje zasialania bo podłączyłem do 12v żelówki tak do sprawdzenia .Nie posiadam programmatora ale można go w inny sposób zaprogramować tylko że też nic sie nie dzieje, wiatrak chodzi i tylko zapla sie ta jedna dioda niebieska i tyle. Mógł bym zastosować inny , może być jednokierunkowy bo ma być do łodzi , jaki polecacie do 10 t do tego silnika jego dane to : forward : 5min 50 A 30 sek 70 A a regulator 5 min 100A 30 sek 120A zasilanie 6-12 cel NiCd , 2-3 lipo frequency 16Khz prosze o pomoc . pozdrawiam
kajter Opublikowano 14 Października 2012 Autor Opublikowano 14 Października 2012 Czy ile zwoi ma silnik ma znaczenie przy doborze regulatora ? Jak dobrac do niego regulator ?
d.a.r.o. Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Możesz go podłączyć do dowolnego regulatora dla silników bezszczotkowych. Jedyny warunek, to odpowiednia moc regulatora. Do sprawdzenia czy działa wystarczy niewielki, około 25A lub więcej. Jeśli miałbyś ochotę sprzedać ten silniczek, to jestem zainteresowany (nawet gdyby okazał się niesprawny).
kajter Opublikowano 14 Października 2012 Autor Opublikowano 14 Października 2012 Dziekuje za odpowiedż narazie zakupilem reg. hk 90-100 sparwdze czy bedzie działać . Jeżeli nie odezwę sie . pozdrawiam
kajter Opublikowano 16 Października 2012 Autor Opublikowano 16 Października 2012 Jest tak : silnik chodzi na regulatorze HK 90 120 A i mam pytanie czy one sie tak szybko nagrzewaja pare chwil i juz jest dosc gorący i jak odwr€cic kirunek obrotow czy wystarczy zamienic2 fazy miejscami ?
d.a.r.o. Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Generalnie każdy silnik, jak i regulator nagrzewają się podczas pracy. Pytanie tylko jak bardzo? dla silników BL graniczną, bezpieczną temperaturą jest ok 80*C. Temperaturę silnik łapie bardzo szybko ze względu na swoje małe rozmiary. Po osiągnięciu tej temperatury, powinna ona sie ustalić na jakimś bezpiecznym poziomie. Czy Twój silnik parzy, jak go dotykasz palcem czy jest tylko gorący? Jeśli chodzi o zmianę kierunku obrotów, to tak jak napisałeś, wystarczy zamienić dwa kabelki miejscami.
kajter Opublikowano 16 Października 2012 Autor Opublikowano 16 Października 2012 Podłaczyłem go do łodki w której wczesniej byl speed 500 szczotkowy z max 17000 rpm ten przy 12v ma jakis 46000 rpm i tak wyje ze sasiedzi zaczynaja sie schodzic . A tak poważnie , właczałem go na jakies 8-12 sek kilka razy bez zadnego obciażenia na osi (sam silnik i tak na oko myśle ze mogl miec jakis40 moze wiecej stopni wystraszylem sie ze tak szybko nabiera temperetury dlatego te pytanie podczas tego testu na "sucho pobiaral okolo 3-4 A w łódce już wiecej na maxa bylo 12A .oczywiscie nie na wodzie. Nie chcialem katowac żelowki 12V 7Ah bo nie wiem ile by wytrzymala . Szkoda bo ten regiel jest jednokierunkowy a dedykowany niestety nie dziala . Może by ktoś mial ochote go sprzwdzic ?
d.a.r.o. Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Jakie kV ma ten silnik? 3800? Nie za dużo jak do łódki? Może przydałaby się jakaś przekładnia.
kajter Opublikowano 16 Października 2012 Autor Opublikowano 16 Października 2012 Nie ma podane KV , ma podane 27710 przy 7,2V czyli 2 s lipo .Po obliczeniach wyszło mi jakies 3848 rpm /V . Do mojej łodki pewnie za dużo ( to łódka zanętowa ) . Pomyśle o zbudowaniu jakiegoś małego ślizgacza bo z tym silnikiem nie tylko ryby wystraszy ale i wędkarzy .Nie wiedziałem , że to taki mały potworek. A co do przekładni jest to jakieś rozwiązanie tylko nie wiem czy nie bedzie jeszcze głośniej ?
d.a.r.o. Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Jeśli to ma być tylko do wywożenia zanęty, to chyba najtaniej wyjdzie kupić silnik szczotkowy i do tego regulator. Przy okazji będzie to cichsze niż bezszczotka. A to co masz do jakiegoś ślizgacza wstaw. Jak nie będzie brania to chociaż ślizgiem się pobawisz
kajter Opublikowano 17 Października 2012 Autor Opublikowano 17 Października 2012 Silnik mam graupnera 500 e szczotkę i regiel speed profi 40 r też graupnera był zamontowany i pewnie wrócę do tej konfiguracji a ten kiedyś kupiłem tak nawiasem nie wiem po co , chyba jego osiągi mnie zafascynowały i cena niestety reg jak myślę zepsuty . Tak nawiasem na tym 500 e to nawet nie słychać ze jest silnik. Choć dużo mnie kosztowało wyważenie wszystkiego i wyciszenie.Pływa powoli ale ciągnie dobrze mały pobór prądu śruba o małym skoku i jest ok. A do ślizgacza jaki byś polecał kadłub do tego silnika ? Na Allegro jest do kupienia taki mały ok 50cm ECO http://allegro.pl/sprzedam-slizg-eco-50cm-zobacz-okazja-warto-i2696108192.html ?
d.a.r.o. Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Przyznam Ci się, że w temacie łódek nie jestem mocny. Wolałbym nie wprowadzać Cię w błąd, proponując czy doradzając w zakupie. Może wypowie się jakiś kolega znający lepiej ten temat.
kajter Opublikowano 18 Października 2012 Autor Opublikowano 18 Października 2012 W każdym bądź razie dziękuję za pomoc .
Rekomendowane odpowiedzi