Marlboro Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 Witam mam pytanko chcę zasi8lać 2 silniczki (aku Pb) (katamaran) i mam pytanka : (prosiłbym o odpowiedz z chociaż małą kolebką wiedzy) 1Czym się rożnią te regulatory?? http://www.modelarski.com/produkt-Regulator_15A_dwukierunkowy,4507.html OD TYCH http://abc-rc.pl/p/147/3409/esc-eagle-20a-do-silnikow-szczotkowych-hobbywing-esc-silnikow-szczotkowych-regulatory-esc.html http://abc-rc.pl/p/147/3743/esc-lanyu-18a-do-silnikow-szczotkowych-do-akumulatorow-ni-mh-esc-silnikow-szczotkowych-regulatory-esc.html Chciałbym podłaczyć pod te regle 2 silniczki lub pod każdy osobno (Tylko nie wiem czemu ten 1 ma 15A i taki drogi a tu max 20-25A 40zł) 2.Pytanko Prąd szczytowy silnika to znaczy że to max. prąd jaki silnik pobiera podczas np. pchania łodki? 3.Pytanko sciągał ktoś z was zębatki z silników od AKU bo sa bardzo tanie mam 1 ale za cholere nie da się sciągnąć zębatki...
d.a.r.o. Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 1.Pierwszy regulator jest droższy, bo to dwukierunkowy, tzn. że może napędzać silnik w obie strony. Między pozostałymi jest taka różnica, że 18A ma możliwość zasilania tylko z pakietów NiMh lub NiCd, a 20A również z LiPo. Wszystko jest w opisach. 2.Prąd szczytowy to max bezpieczny prąd, jaki może płynąć przez uzwojenia silnika aby go nie spalić. 3.Do ściągania zębatek z silników używa się specjalnego ściągacza. Inaczej jest to czasami kłopotliwe. (Zdjęcie zapożyczone do celów poglądowych.)
Marlboro Opublikowano 17 Listopada 2012 Autor Opublikowano 17 Listopada 2012 Czyli nie ma możliwości podłaczenia tych regulatorów pod aku żelowe TAK? A taki sciągacz wykomibuje sie
d.a.r.o. Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 Czyli nie ma możliwości podłaczenia tych regulatorów pod aku żelowe TAK? Powinny dać radę. Tak naprawdę, to możliwość podłączenia LiPo w tym drugim sprowadza się do tego, że regulator ma programowane napięcie przy jakim odcina. Żeby nie "zabić" LiPo.
Marlboro Opublikowano 17 Listopada 2012 Autor Opublikowano 17 Listopada 2012 Rozumiem o co chodzi.Czyli nie ma jakis typowych przeciwskazan do podłączenia po Pb . Dziękuje za info przynajmniej 40zeta do przodu.
d.a.r.o. Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 Jedynym warunkiem jest napięcie zasilania. Musi ono zawierać się w zakresie, jaki podaje instrukcja regulatora. W tym przypadku jest to spełnione (zasilanie do 12V).
Marlboro Opublikowano 17 Listopada 2012 Autor Opublikowano 17 Listopada 2012 Ostatnie pytanko Pobór prądu przy max. wydajności : 2 A Oznacza to że silnik pobiera 2A przy maksymalnym obciażeniu aż do zatrzymania wału?? I pomiędzy czym zainstalować bezpiecznik 20A , żeby w razie rpzekroczenia przez silnik limitu nie spaliło regulatora...
d.a.r.o. Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 Nie do końca wiem czy chodzi tu o max wydajność obciążonego silnika czy tylko o max pobór prądu silnika pracującego bez obciążenia. Na pewno nie jest to pobór prądu przy max obciążonym silniku. Max obciążenie nie oznacza max wydajności (w tym wypadku ciągu). W zależności od rodzaju śmigła, silnik będzie miał różne obciążenie ale też różny ciąg. Największe śmigło nie oznacza największego ciągu ale za to silnik będzie najbardziej obciążony.
Marlboro Opublikowano 18 Listopada 2012 Autor Opublikowano 18 Listopada 2012 Witam ponownie zadam panu ostatnie pytanie (zakupiłem 2 silniczki Mabuchi RS 550 można zmieniać polaryzacje w silniku) Czy takie podłączenie nie uszkodzi regulatora i czy będa maja wspólną i równą reakcje na wychylenie drążka? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b44f5c8f31c55f0.html
d.a.r.o. Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 Myślę, że takie podłączenie nie spowoduje uszkodzenia regulatora. Warunkiem jest abyś nie przekroczył dopuszczalnego obciążenia prądowego. Pamiętaj, że tutaj będzie to suma obydwu silników. Reakcja na wychylenie drążka będzie wspólna, lecz niekoniecznie identyczna dla obydwu silników. Wynikać to może z różnic w charakterystykach pracy poszczególnych egzemplarzy. Podobnie jest np. w serwach. Dwa takie same serwa nie zawsze chodzą identycznie. Dobrze byłoby gdyby wypowiedział się ktoś, kto już podłączał silniki w ten sposób, ponieważ opieram się tylko na wiedzy teoretycznej i mogę się mylić PS. Tutaj na forum stosujemy zasadę per "Ty"
Marlboro Opublikowano 18 Listopada 2012 Autor Opublikowano 18 Listopada 2012 Aha przekroczyć nie powinnienem bo mam zamiar zakupu regla RC smart 110A
Rekomendowane odpowiedzi