Skocz do zawartości

NewBie Regulator do silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanko chcę zasi8lać 2 silniczki (aku Pb) (katamaran) i mam pytanka : (prosiłbym o odpowiedz z chociaż małą kolebką wiedzy)

1Czym się rożnią te regulatory??

http://www.modelarski.com/produkt-Regulator_15A_dwukierunkowy,4507.html

 

OD TYCH

http://abc-rc.pl/p/147/3409/esc-eagle-20a-do-silnikow-szczotkowych-hobbywing-esc-silnikow-szczotkowych-regulatory-esc.html

http://abc-rc.pl/p/147/3743/esc-lanyu-18a-do-silnikow-szczotkowych-do-akumulatorow-ni-mh-esc-silnikow-szczotkowych-regulatory-esc.html

 

Chciałbym podłaczyć pod te regle 2 silniczki lub pod każdy osobno (Tylko nie wiem czemu ten 1 ma 15A i taki drogi a tu max 20-25A 40zł)

 

2.Pytanko

Prąd szczytowy silnika to znaczy że to max. prąd jaki silnik pobiera podczas np. pchania łodki?

 

3.Pytanko sciągał ktoś z was zębatki z silników od AKU bo sa bardzo tanie mam 1 ale za cholere nie da się sciągnąć zębatki...

Opublikowano

1.Pierwszy regulator jest droższy, bo to dwukierunkowy, tzn. że może napędzać silnik w obie strony. Między pozostałymi jest taka różnica, że 18A ma możliwość zasilania tylko z pakietów NiMh lub NiCd, a 20A również z LiPo. Wszystko jest w opisach.

2.Prąd szczytowy to max bezpieczny prąd, jaki może płynąć przez uzwojenia silnika aby go nie spalić.

3.Do ściągania zębatek z silników używa się specjalnego ściągacza. Inaczej jest to czasami kłopotliwe.

Dołączona grafika

(Zdjęcie zapożyczone do celów poglądowych.)

Opublikowano

Czyli nie ma możliwości podłaczenia tych regulatorów pod aku żelowe TAK?

 

Powinny dać radę. Tak naprawdę, to możliwość podłączenia LiPo w tym drugim sprowadza się do tego, że regulator ma programowane napięcie przy jakim odcina. Żeby nie "zabić" LiPo.
Opublikowano

Rozumiem o co chodzi.Czyli nie ma jakis typowych przeciwskazan do podłączenia po Pb . Dziękuje za info przynajmniej 40zeta do przodu.

Opublikowano

Jedynym warunkiem jest napięcie zasilania. Musi ono zawierać się w zakresie, jaki podaje instrukcja regulatora. W tym przypadku jest to spełnione (zasilanie do 12V).

Opublikowano

Ostatnie pytanko :ph34r:

Pobór prądu przy max. wydajności : 2 A

 

Oznacza to że silnik pobiera 2A przy maksymalnym obciażeniu aż do zatrzymania wału??

I pomiędzy czym zainstalować bezpiecznik 20A , żeby w razie rpzekroczenia przez silnik limitu nie spaliło regulatora...

Opublikowano

Nie do końca wiem czy chodzi tu o max wydajność obciążonego silnika czy tylko o max pobór prądu silnika pracującego bez obciążenia. Na pewno nie jest to pobór prądu przy max obciążonym silniku.

Max obciążenie nie oznacza max wydajności (w tym wypadku ciągu). W zależności od rodzaju śmigła, silnik będzie miał różne obciążenie ale też różny ciąg. Największe śmigło nie oznacza największego ciągu ale za to silnik będzie najbardziej obciążony.

Opublikowano

Myślę, że takie podłączenie nie spowoduje uszkodzenia regulatora. Warunkiem jest abyś nie przekroczył dopuszczalnego obciążenia prądowego. Pamiętaj, że tutaj będzie to suma obydwu silników.

Reakcja na wychylenie drążka będzie wspólna, lecz niekoniecznie identyczna dla obydwu silników. Wynikać to może z różnic w charakterystykach pracy poszczególnych egzemplarzy. Podobnie jest np. w serwach. Dwa takie same serwa nie zawsze chodzą identycznie.

Dobrze byłoby gdyby wypowiedział się ktoś, kto już podłączał silniki w ten sposób, ponieważ opieram się tylko na wiedzy teoretycznej i mogę się mylić :)

 

PS. Tutaj na forum stosujemy zasadę per "Ty" ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.