Skocz do zawartości

Su 26, depron, 80 cm rozp.


puskal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jest to pierwszy model jaki prezentuje na tym Forum.

Część z Was napewno kojarzy moje modele z forum Alexrc. Teraz nowy model zapraezentuje również i tu

 

Jakiś czas temu oddałem model Su 31 (z wątku http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=7391&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= ) Boogiemu. Zrobiłem to ponieważ model był cały a w planach miałem zrobienie wersji 2.0 czyli poprawionej.

Pomysł na następce rodziła się dosyć długo. Wynikało to z założeń jakie sobie narzuciłem. Nowy model miał byc lżejszy, prostszy w konstrukcji, bardziej dostosowany do akrobacji 3D oraz lepiej wyglądać (bardziej makietowo)

 

Aby temu wszystkiemu podołać zmieniłem konstrukcję. I tak:

 

- Skrzydła powstały z dwóch warstw depronu (górne i dolen porzycie) z 8 żebrami oraż dźwigarem (wszystko depron 3 mm). Dzięki zastosowaniu dwóch warstw idących przez całą rozpiętośc wyeliminowałem łączenie na środku dwóch połówek. W poprzednim modelu poszycie jednej połówki było z jednego arkusza i zagięte na krawędzi natarcia. Dzięki nowej metodzie zaoszczędziłem sporo masy na łączniu połówek. w poprzednim modelu przelaminowałem tkaniną ten rejon. Końcówki skrzydeł w nowym modelu mają zaokrąglone rogi co dodaje makietowego uroku.

 

- Kadłub składa się teraz z dwóch głównych części. Skrzydła znajdują się teraz w osi samolotu w przedniej połówce. przedział silnika jest w jednym kawałku z przednią połówką. We wnętrzu znajduje się coś na kształt szkieletu. Mocowanie serw jest zrobione odrazu w częściach konstrukcyjnych a nie dodatkowcyh półkach. Całość ma mniej części i zepewne mniej kleju

 

- Podwozie z rurki węglowej 4 mm, obsadzonej w kadłubie tak jak w poprawionej po kraksie suce 31- dokładniej widać na fotkach

 

- stateczniki z depronu 3 mm zamiast 5 mm (nie mam już 5 mm)

 

W całym modelu nie zastosuje też laminatów. Poprzenio osłona kabiny z górą kadłuba były z laminatu oraz osłona silnika. W tym modelu będą tylko z depronu (na fotce przykład z osłoną kabiny). Co do samego modelu to zdecydowałem się na Su 26 żeby się nie powtarzać.

 

a teraz dane modelu

rozpiętość: 80 cm

długość: 72 cm

masa docelowa: od 180 do 220 gram

aku: od 350 do 600 2S, może spróbuje 3S

serwa: 3*5-6g

silni: BL około 20-30 gram, potrzebuje miniumum 300 gram ciągu przy smigle 8-9 calowym

regulator i reszta wyposażenia co podpadnie byle by lekko

 

 

I teraz najlepsze. to co na zdjęciach waży 55 gram. czyli spokojnie w płatowcu można się zmieścić w 80 gramach

 

 

su26001oc2.jpg

su26002fn1.jpg

su26003ne9.jpg

su26004bb8.jpg

su26005wz1.jpg

su26006xy9.jpg

su26007qg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciąg dalszy

 

No i z każdym dniem model jest coraz bardziej gotowy. Kadłub już jest posklejany, zrobione są stateczniki ze sterami i napędami. Dziób jest już pięknie zaokrąglony.

Skrzydła jeszcze nie są wklejone gdyż łatwiej jest malować model w częściach. Kadłub pomalowałem ręcznie pędzelkiem, a skrzydła aerografem. Na spodzie skrzydeł będą jeszcze czarne pasy ułatwiające rozpoznanie położenia samolotu w przestrzeni.

Model w aktualnym stanie waży 64 gram a brakuje już niewiele: lotki z mocowaniem serwa i napędami, mocowanie silnika oraz koła. Dodatkowo nie liczona jest masa osłony kabiny bo nie wiem czy będę korzystał z tej co jest na zdjęciach.

Malowany oczywiście farbami Pactra.

 

napędy sterów:

 

dsc00183qt9.jpg

 

detale napędów sterów:

 

dsc00188jq3.jpg

 

dsc00184ff5.jpg

 

no i widok ogólny:

 

dsc00171hu6.jpg

 

dsc00190xr5.jpg

 

dsc00181do6.jpg

 

dsc00178qj1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.