Skocz do zawartości

KRATMO 10


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Poszukuje informacji o tym silnik, a dokładniej interesują mnie odpowiedzi na następujące pytania:

-jakie są najmniejsze i największe obroty tego silnika

-ile zużywa paliwa

-jaki mam moment obrotowy

-jaki jest optymalny kąt wyprzedanie iskry

-ile oleju w paliwie

-jaki jest prawidłowy stopień kompresji

-jakie są kąty otwarcia kanału dolotowego

Ponadto zauważyłem że żaden z silników, których zdjęcia są w necie, niema układu wydechowego- ma to znaczy że nie było? Na niektórych zdjęciach widzę że silniki maj założone filtry powietrza- ma ktoś taki i flirt i może przesłać zdjęcia?

Opublikowano

Witam.

Poszukuje informacji o tym silnik, a dokładniej interesują mnie odpowiedzi na następujące pytania:

-jakie są najmniejsze i największe obroty tego silnika

-ile zużywa paliwa

-jaki mam moment obrotowy

-jaki jest optymalny kąt wyprzedanie iskry

-ile oleju w paliwie

-jaki jest prawidłowy stopień kompresji

-jakie są kąty otwarcia kanału dolotowego

Ponadto zauważyłem że żaden z silników, których zdjęcia są w necie, niema układu wydechowego- ma to znaczy że nie było? Na niektórych zdjęciach widzę że silniki maj założone filtry powietrza- ma ktoś taki i flirt i może przesłać zdjęcia?

 

Odpowiem na niektóre z Twoich pytań, gdyż nie znam odpowiedzi na wszystkie z nich i tak po kolei:
  • obroty - jak zapewne widzisz silnik nie posiada możliwości ich zdalnej regulacji - a producent podaje moc wynoszącą 0,35 PS przy 6000 min-1 czyli motorek bez przeróbek powinien osiągnąć właśnie takie obroty i tyle, (moc mniejsza od przeciętnego współczesnego motorka 2,5 ccm - z tym, że ten drugi osiąga ją przy dużo większych obrotach ale zarazem przy znacznie mniejszej masie własnej),
  • paliwa zużyje tyle ile mu nalejesz... ,
  • momentu obrotowego nie znam,
  • optymalny kąt wyprzedzenia zapłonu jest regulowany indywidualnie w każdym egzemplarzu, służy do tego ten długi wihajster w obudowie przerywacza i wykonuje się to empirycznie,
  • składu paliwa nie znam, mam wprawdzie dwa takie motorki, ale póki co nie myślałem o ich uruchamianiu, jeden jest zabytkiem, a drugi nie śmigany - więc w obydwu przypadkach szkoda, no i ten ciągły brak czasu,
  • nie za bardzo można kompresję w tym motorku regulować,gdyż raczej nie ma ani takiej możliwości ani potrzeby, powinien chodzić taki jaki jest,
  • kąty można zmierzyć tylko po co Ci ta wiedza?
  • wydech z cylindra bezpośrednio w atmosferę, tak ma być,
  • pokaż mi filtr powietrza w Kratmo bo ja nie widziałem...
Generalnie te motorki to już zabytki,przeznaczone dla miłośników starych konstrukcji i to zarówno silniczków jak i modeli, więc aby tradycji, modelarskiemu kunsztowi i estetyce przez duże E uczynić zadość powinny być stosowane w modelach swobodnie latających, tego typu:

http://static.rcgrou...20-Goldhahn.jpg

http://www.aeroplan-...aeroplan030.htm

rozpiętość takiego modelu to ok. 2600mm.

No i jeszcze dwa drobne szczegóły, motorek kręci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara (w przeciwną stronę niż większość współczesnych konstrukcji stosowanych w modelarstwie lotniczym) - więc śmigła raczej trzeba by wykonywać samemu, a po drugie to oryginalne rozwiązanie przerywacza sieje niemiłosiernie zakłóceniami i skutecznie utrudnia stosowanie sterowania RC - dlatego proponuję model swobodnie latający, lub ewentualnie zakup elektronicznego systemu zapłonu tutaj:

http://modellmotoren...-Kratmo-10.html, za jedyne 70 euro.

 

Więc zastanów się dobrze czy tego co powyżej opisałem tak naprawdę chcesz?

Czy nie lepiej wyeksponować piękny zabytek w gablocie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przecież to silnik dwusuwowy z rozrządem tłokowym- może się kręcić w oba kierunki. Jakie śmigło do silnika? Co do filtra - to przyjrzałem się zdjęciom i wygląda to na dorobioną regulacje obrotów silnika.

post-11765-0-90106100-1358760292.jpg

post-11765-0-30991600-1358760333.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.