leniuk Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Witam. Poszukuje informacji o tym silnik, a dokładniej interesują mnie odpowiedzi na następujące pytania: -jakie są najmniejsze i największe obroty tego silnika -ile zużywa paliwa -jaki mam moment obrotowy -jaki jest optymalny kąt wyprzedanie iskry -ile oleju w paliwie -jaki jest prawidłowy stopień kompresji -jakie są kąty otwarcia kanału dolotowego Ponadto zauważyłem że żaden z silników, których zdjęcia są w necie, niema układu wydechowego- ma to znaczy że nie było? Na niektórych zdjęciach widzę że silniki maj założone filtry powietrza- ma ktoś taki i flirt i może przesłać zdjęcia?
Paweł Prauss Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Witam. Poszukuje informacji o tym silnik, a dokładniej interesują mnie odpowiedzi na następujące pytania: -jakie są najmniejsze i największe obroty tego silnika -ile zużywa paliwa -jaki mam moment obrotowy -jaki jest optymalny kąt wyprzedanie iskry -ile oleju w paliwie -jaki jest prawidłowy stopień kompresji -jakie są kąty otwarcia kanału dolotowego Ponadto zauważyłem że żaden z silników, których zdjęcia są w necie, niema układu wydechowego- ma to znaczy że nie było? Na niektórych zdjęciach widzę że silniki maj założone filtry powietrza- ma ktoś taki i flirt i może przesłać zdjęcia? Odpowiem na niektóre z Twoich pytań, gdyż nie znam odpowiedzi na wszystkie z nich i tak po kolei: obroty - jak zapewne widzisz silnik nie posiada możliwości ich zdalnej regulacji - a producent podaje moc wynoszącą 0,35 PS przy 6000 min-1 czyli motorek bez przeróbek powinien osiągnąć właśnie takie obroty i tyle, (moc mniejsza od przeciętnego współczesnego motorka 2,5 ccm - z tym, że ten drugi osiąga ją przy dużo większych obrotach ale zarazem przy znacznie mniejszej masie własnej), paliwa zużyje tyle ile mu nalejesz... , momentu obrotowego nie znam, optymalny kąt wyprzedzenia zapłonu jest regulowany indywidualnie w każdym egzemplarzu, służy do tego ten długi wihajster w obudowie przerywacza i wykonuje się to empirycznie, składu paliwa nie znam, mam wprawdzie dwa takie motorki, ale póki co nie myślałem o ich uruchamianiu, jeden jest zabytkiem, a drugi nie śmigany - więc w obydwu przypadkach szkoda, no i ten ciągły brak czasu, nie za bardzo można kompresję w tym motorku regulować,gdyż raczej nie ma ani takiej możliwości ani potrzeby, powinien chodzić taki jaki jest, kąty można zmierzyć tylko po co Ci ta wiedza? wydech z cylindra bezpośrednio w atmosferę, tak ma być, pokaż mi filtr powietrza w Kratmo bo ja nie widziałem... Generalnie te motorki to już zabytki,przeznaczone dla miłośników starych konstrukcji i to zarówno silniczków jak i modeli, więc aby tradycji, modelarskiemu kunsztowi i estetyce przez duże E uczynić zadość powinny być stosowane w modelach swobodnie latających, tego typu:http://static.rcgrou...20-Goldhahn.jpg http://www.aeroplan-...aeroplan030.htm rozpiętość takiego modelu to ok. 2600mm. No i jeszcze dwa drobne szczegóły, motorek kręci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara (w przeciwną stronę niż większość współczesnych konstrukcji stosowanych w modelarstwie lotniczym) - więc śmigła raczej trzeba by wykonywać samemu, a po drugie to oryginalne rozwiązanie przerywacza sieje niemiłosiernie zakłóceniami i skutecznie utrudnia stosowanie sterowania RC - dlatego proponuję model swobodnie latający, lub ewentualnie zakup elektronicznego systemu zapłonu tutaj: http://modellmotoren...-Kratmo-10.html, za jedyne 70 euro. Więc zastanów się dobrze czy tego co powyżej opisałem tak naprawdę chcesz? Czy nie lepiej wyeksponować piękny zabytek w gablocie.
leniuk Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2013 Przecież to silnik dwusuwowy z rozrządem tłokowym- może się kręcić w oba kierunki. Jakie śmigło do silnika? Co do filtra - to przyjrzałem się zdjęciom i wygląda to na dorobioną regulacje obrotów silnika.
Rekomendowane odpowiedzi