adi-000 Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Dwie czaszki z odejściem zielono-żółtych falo-płomieni tia a jak babcia do ciebie przyjedzie to ciekawe co powie :jupi: :jupi: :jupi: A na poważnie to zrób zbliżenie tych czaszek bo coś słabo widzę. ogólnie wyszło ok . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yahoon Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Czaszki są jednakowe i bardzo małe. Mają po 5cm wysokości (krawędź oprawy 5,5cm). Niestety mój aparat nie jest zbyt dobry i z bliska robią się rozmazane zdjęcia. Poniżej zdjęcie z najmniejszej odległości, gdzie jeszcze jest dość wyraźnie. Może bardziej bym "poszalał" z cieniami jeśli rysowałbym w trochę większej skali jak np na extrimie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi-000 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Yahoon, Ostatnio wszedłem w posiadania aerografu firmy paasche z kompresorem - drogą pożyczenia od kolegi. chciałbym sprobować malowania płomieni i błyskawic, i tu moje pytanie: -czy używasz do malowania płomieni jakiś akcesoriów (tekturka itp)? -jakich farb używasz i rozpuszczalników? -jaką dysza malujesz? a może mi jeszcze napiszesz jak sie do tego zabrać? co malować najpierw i jak. myślę że taka wiedza przyda sie nie tylko mi, ale też innym forumowiczom. z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yahoon Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Do malowania płomieni potrzebna jest krzywka (z grubej folii, tworzywa, tektury). Używa się jej do podkreślania łuków w płomieniach. Malując płomienie praktycznie ciągle trzymam krzywkę w jednej ręce, a aerograf w drugiej. Do tej pory używałem lakierów do malowania karoserii samochodowych (lakierów bazowych), które do aerografu trzeba rozcieńczyć 1:1 rozpuszczalnikiem organicznym, czyli łatwo dostępnym rozcieńczalnikiem uniwersalnym lub Nitro. wcześniej kilka razy z braku farby, wlałem rozcieńczone wodą plakatówki, ale tego nie polecam robić, bo można się zniechęcić i zatkać sprzęt. Lakiery samochodowe sprzedaje gość na Allegro po 7zł za 100ml. aby nadać głębie kolorów, gotową pracę trzeba pokryć 1-3 warstwami lakieru bezbarwnego (notabene do kupienia u tego samego gościa również) przy pomocy pistoletu o dyszy ok 1,3mm. Nie musi być dokładnie taka dysza, ale lepiej żeby miała w każdym razie więcej niż 1mm. Nakładanie bezbarwnego klaru przy pomocy aerografu wybijam każdemu z głowy na wstępie Płomienie malujemy na czarnym tle, zaczynając od namalowania czerwonych pofalowanych linii zmierzających w jednym kierunku. Trzeba to zrobić ze stosunkowo dużej odległości przy całkowitym otwarciu strumienia. Później linie łączymy łukami posługując się krzywką. Kiedy już uzyskamy kształt płomienia, zmieniamy kolor na żółty i dodajemy kolejne elementy języków płomienia współgrające z całą resztą. Można wcześniej dodać kilka elementów pomarańczowych. Na koniec delikatne białe dodatki. W ten sposób malowałem ja na Extrimie, na kasku i na oprawie lustra, tylko na lustrze zamiast czerwonego był zielony. Niestety używając standardowych lakierów mocno kryjących, trudno jest stworzyć coś znacznie lepszego. Ja dla własnego ćwiczenia kupiłem kiedyś arkusz czarnego papieru A0, pociąłem go na kawałki A4 i zamalowałem wszystkie obustronnie płomieniami, zanim namalowałem to co pokazałem potem na zdjęciach. Stworzenie realnych płomieni jest trudniejsze i wymaga użycia ok 6 kolorów. Do tego należałoby zaopatrzyć się w farby profesjonalne, które kosztują ok 15 - 25 zł za 60ml oraz są bardzo trudno dostępne w Polsce. Do tej pory nie malowałem i nie posiadałem takich farb. Jeśli ktoś byłby tym bardzo zainteresowany to podam namiary na gościa, który może takie lakiery sprowadzić z USA w cenie takiej jak podałem. Potrzebne są zwłaszcza lakiery transparentne. I tak za jakieś 150zł mamy zestaw farbek, którymi po wielokrotnych ćwiczeniach możemy uzyskać efekt dużo bardziej realistyczny, np coś takiego: Standardowo najbardziej uniwersalna jest dysza 0,2mm i ja sam takiej używam. Do większych powierzchni można użyć dysz 0,3 lub 0,4mm a do malowania szczegółów nawet dyszy 0,15mm. Najważniejszą rzeczą pozostaje jednak to, aby ćwiczyć, ćwiczyć... i podzielić się swoimi osiągnięciami :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi-000 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Wielkie dzięki za lekcję. Na pewno się przyda. Co do gościa z alledrogo co sprzedaje te lakiery samochodowe to jak możesz podać namiary to będę wdzięczny. Dałbym ci punkcik ale to nie mój temat. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yahoon Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Gość o nicku Ecolack http://moto.allegro.pl/show_user.php?uid=3442968 Jeśli chodzi o lakiery bezbarwne to trzeba pytać, bo z tego co pamiętam to on nie wystawiał ich na aukcjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Dałbym ci punkcik ale to nie mój temat. No to ja to zrobiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi-000 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 cobra, dziękuję za ten punkcik dla Yahoona. edit: znalazłem ciekawą stronę na której gość prezentuje swoje prace: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yahoon Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Do malowania piorunów: - przygotowujemy czarne lub granatowe tło - wlewamy białą znacznie rozcieńczoną farbę i ustawiamy maksymalne otwarcie iglicy na takim poziomie, aby z małej odległości można było narysować jednolitą kreskę albo plamkę, od której nie rozchodzi się "pajączek" (farba nie rozlewa się na boki) - rysujemy błyskawicę z załamaniami charakterystycznymi dla pioruna. Można zacząć malowanie pioruna od góry lub od dołu, jak komu wygodniej. Zaczynając od dołu, zbliżamy dyszę aerografu możliwie najbliżej powierzchni, otwieramy powietrze i rozpoczynamy ruch ręki w górę i cały czas przesuwając aerograf do góry delikatnie otwieramy przepustnicę farby do maksymalnej (ustalonej wcześniej) pozycji. Po rozpoczęciu malowania oddalamy nieco aerograf od powierzchni, aby uzyskać troszkę grubszą kreskę i tak malujemy łamaną kreskę do samej góry. Kończąc na górze, puszczamy przycisk zamykając dostęp powietrza, a nie farby. W ten sposób aerograf nie rzygnie lakierem powodując powstanie plamki na zakończeniu. Uzyskaliśmy efekt pioruna ostro zakończonego na dole i łagodnie na górze. Można zrobić dokładnie to samo w odwrotnej kolejności. - dodajemy kolejne cieńsze odgałęzienia pioruna taką samą metodą jak malowaliśmy główną błyskawicę - na końcu odkręcamy ogranicznik iglicy tak, aby można było malować większym strumieniem. Z większej odległości niż poprzednio, malujemy lekką białą poświatę wzdłuż głównego pioruna (lub kilku głównych, jeśli takowe są). Na tą poświatę możemy nanieść dowolny inny kolor, ale później trzeba poprawić na biało główny przebieg pioruna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 http://pl.youtube.com/watch?v=-qBvK35pu2E A tutaj macie wszystko wytlumaczone wizualnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Keram Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Mam pytanko do przyozdabiających depron aerografem. Podzielcie się wiedzą, jakich farb używacie? Jakiej firmy? i w jakim rozcieńczeniu? Mile widziane przykładowe foto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shin Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Który aerograf wybrać? (jako pierwszy w życiu) http://allegro.pl/item480230754_mar_aerograf_ew6000b_0_2mm_z_dolnym_zbiornikiem.html http://allegro.pl/item480230759_mar_aerograf_ab_1007_0_2mm_tylna_regulacja.html http://allegro.pl/item480230764_mar_aerograf_ab_1007_0_2mm_tylna_regulacja.html To będzie mój pierwszy aerograf pomijając DIY, ale chcę malować jakoś ładniej i dość często. Może będę artystą proszę o szybką pomoc, ponieważ chcę już zamawiać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Nr 2 i 3 to te same - te polecam z tego co wybrałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shin Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Sorry chciałem dać 0,2mm i 0,3mm. To może jeszcze się tak zapytam: z dolnym czy z górnym zbiorniczkiem. Wiem że z dolnym się lepiej trzyma ale czasem przeszkadza... I jakie do tego farby? Na początek do nauki mogą być bazy do samochodów? EDIT A może to tego z górnym zbiorniczkiem da się dorobić taki dolny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 0,2 czy 0,3 to zależy jakie detale chcesz malować górny lepszy bo i 1/2 ml kapniesz i pomalujesz a pozatym zbiornik jest "obrotowy" i możesz malować pod prawie każdym kątem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shin Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 A dyszę chyba i tak można wymienić więc biorę 0,2mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 ...dyszę wymieniasz razem z iglicą (to komplet) i koszt ok 60PLN. Dlatego np. TG 180 z dwoma dyszami (0,2 i 0,3) kosztuje ok 150PLN. Do skali 1:72 dysza 0,2 jest ok, ale do malowania większych powierzchni nie polecam, bo: primo - emerytury doczekasz zanim pomalujesz :wink: secundo - zbiorniczek mały, a każda dolewka może dawać już inny odcień :? Wszystko zależy od tego, co masz zamiar nim pryskać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shin Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 No chciałbym się zająć artami... takimi jak na airbrush.fora.pl robią, na koszulkach bym sobie trochę pomazał no i oczywiście do malowania modeli... A w TG 180 nie można zmieniać położenia zbiorniczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yahoon Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Ten z bocznym zbiorniczkiem AB-1007 to dokładnie taki jak ja mam malować jak widzisz da się, ale wiesz, że jeśli będziesz chciał coś na poważniej w tym kierunku, to będziesz musiał nabyć sprzęt za kilka stówek co najmniej :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shin Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Wiem, wiem czytałem na airbrush.fora.pl... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.