Tosiek_123 Opublikowano 9 Grudnia 2007 Opublikowano 9 Grudnia 2007 Witam, mikołaj zaskoczył mnie OS'em 46LA, jest to mój pierwszy silnik. Z tego co się zorientowałem powinienem na początku użyć np. paliwa SPORT 5. Pytanie brzmi, czy po dotarciu muszę zmienić paliwo na np. CONTEST 10 czy mogę dalej stosować to pierwsze?
fredzio Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Typ paliwa tak na prawdę jest mało istotny. Ważne jest, aby do docierania miał ok 18-20%oleju (vide instrukcja obsługi silnika). Do docierania os LA ja użyłem paliwa Castor STR i jestem zadowolony. Te cyferki przy nazwie paliwa najczęściej oznaczają zawartość procentową nitro, które przy docieraniu nie jest potrzebne, a zawierają mało oleju (najczęściej 15%)
Tosiek_123 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2007 Oba wymienione w moim 1 poście paliwa mają według danych producenta: 18 % - KLOTZ - olej syntetyczny. Czyli ok? Rozumiem, że zawartość nitro to wpływ na osiągi silnika?
boruta Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Nitrometan pomaga w utlenianiu paliwa. Lepsze utlenianie, czyli lepsze spalanie, a więc przy większej mocy wyższa temperatura pracy, a więc większe zużycie silnika. Docierając silnik, co pewnie już zrobiłeś, najlepiej używaj paliwa bez nitro, lub z małym jej dodatkiem (do 5%) (chociaż to zależy od modelu i technologii wykonania, ale na razie nie musisz sobie zawracać tym głowy) Podczas normalnego już użytkowania zawartość nitro zależy już tylko od Twoich wymagań. Jeżeli zależy Ci na mocy używaj więcej, jeżeli zależy Ci na mniejszym zużyciu, używaj mniej. Pamiętaj tylko, że zazwyczaj przy zmianie paliwa na inne, potrzebna jest dodatkowa regulacja składu mieszanki i czasem zmiana ciepłoty świecy. Ot cała filozofia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.