Volleyboy Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 No prezentuje się bardzo dobrze gratuluje udanego zakupu ( miejmy nadzieję że będzie długo służył ) dzięki Bogu są lotki no skoro nie dostałeś to kłania się kolejny wydatek w postaci ładowarki ale to dobrze bo zostanie na później. Za około 100 do 150 dostaniesz już dobry sprzęt pakiet masz chyba 11.1 V LiPo około 1500 mAh ? Polecam do ładowania coś takiego : http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/LADOWARKI/REDOX-ALPHA-V2-COMBO.html?producer=3171 i kup sobie jeszcze jeden pakiet bo na jednym to sobie nie poszalejesz co do kół to pojęcia nie mam Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 2. czy te 2 kółka z tyłu po zamontowaniu nie powinny być jakoś stabilne bo jak postawie model to stoi krzywo jeszcze raz postawie prosto zależy jak się ułoży raz tak raz tak (mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi) ? Taką właśnie jakość przedstawia cały model. O podwozie bym się nie martwił za bardzo bo i tak odpadnie po pierwszych lądowaniach. W zasadzie to możesz je od razu ściągnąć albo przerobić mniej strat będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 pakiet masz chyba 11.1 V LiPo około 1500 mAh ? Dokładnie mam taki pakiet Polecam do ładowania coś takiego : http://www.modele.sk...l?producer=3171 A czy ta ładowarka będzie działała pod inne pakiety, czy tylko pod ten konkretny model? Taką właśnie jakość przedstawia cały model. O podwozie bym się nie martwił za bardzo bo i tak odpadnie po pierwszych lądowaniach. W zasadzie to możesz je od razu ściągnąć albo przerobić mniej strat będzie. W zasadzie to chyba racja, jest to tak lipnie wykonane, że chyba nie da się na tym wylądować. Dziś odbyłem swój pierwszy lot (o ile można to tak nazwać ) a oto efekt Nie wiem czemu, ale model po trzech startach z ręki od razu rył dziobem w ziemię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volleyboy Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 No i widze że oblot udany zawsze przed lotem trzeba sprawdzić model czy wszystko chodzi tak jak należy ( zapewne pakiet zamontowałeś tak lub po "delikatnych" lądowaniach sie przesunął że SC nie został zachowany i pomimo wszelkich regulacji ( których zapewne i tak nie robiłeś ) nic z tym nie zrobisz. Musisz sprawdzić/wyważyć model od nowa i ustalić SC ) i czy lotki, ster wysokości i ster kierunku są w położeniu neutralnym po podłączeniu pakietu ewentualnie wytrymować i w górę ale teraz to już będziesz to wiedział ładowarka tak jak już mówiłem będzie na później może ładować pakiety 1 celowe bez balancera oraz 2, 3, 4, 5, 6 celowe z balancerem. Twój pakiet jest 3 celowy. Jeżeli posiadasz w domu zasilacz sieciowy z "grubym" jackiem który daje prąd 12V 5A to możesz kupić samą ładowarke bez zasilacza 50 pln w kieszeni a co do podwozia to nie licz na to ze na tym wylądujesz "normalnie" na trawie. Zero szans coś twardego. I popraw je jak jest luźne. Nawet wypada udoskonalić mocowanie podwozia bo to często spotykana wada fabryczna bez podwozia w tym modelu ( zdjęcie powyżej ) takie widoki będziesz oglądał bardzo często pozdrawiam. Tadek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Pakiet w tej cessnie wchodzi na "styk" do takiej kieszonki 0% szans na przesuniecie się SC tak jak napisali w instrukcji wszystko się zgadzało stery lotki wszystko w położeniu neutralnym tylko po tym fakcie doczytałem ze przy starcie gaz na 100% a ja dałem max 80% i może to było przyczyna (mam taka nadzieje ) prawdę mówiąc wiedziałem ze po 1 oblocie model będzie w 2 częściach ale nie wiedziałem ze w ogóle się nie wzniesie A teraz mam do was pytanie czy to co się połamało czy jest możliwość dokupienia tego w sklepach typu "1001 drobiazgów" itp czy tylko sklepy modelarskie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar_M Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Odnośnie startu z ręki, bardzo ważne jest, żeby rzucić model energicznie i równolegle do linii gruntu (a może nawet lekko w dół) oczywiście z silnikiem, gdyż wtedy ma już jakąś prędkość początkową i będzie znacznie łatwiej się wznieść. Złamałeś oś w silniku, najlepiej będzie dokupić w jakimś sklepie modelarskim za 5-15zł, ewentualnie jeżeli pasuje możesz wziąć z dysku twardego oś (bardzo dobrej jakości), możesz również kupić zestawy odwrotnego montażu ale nie wiem jakby to wyglądało pod maską tej cessny 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kminek Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Gratulacje A teraz garść moich spostrzeżeń: - wywal to śmigło z zestawu i zamontuj GWS 9x5, idealne śmigło do tego modelu/silnika - tak jak koledzy wyżej napisali: wymień ośke. Jeśli nie dasz rady sam - idź do najbliższego sklepu modelarskiego lub Pana elektronika. Kilka minut roboty - przed startem ZAWSZE sprawdź model tj. mocowania, wyważenie, wychylenie sterów i ew. zasięg odbiornika Jaki był pierwszy start ? Jeśli taki sam jak wszystkie tj. rył w dół wysoce prawdopodobne jest że albo masz źle ustawiony rewers w apce na serwie wysokości (bierzesz w góre a leci w dół czyli na odwrót )ALBO masz źle wyważony model ALBO źle zrozumiałeś obsługę radia tj. bierzesz drążek w dół myśląc że to ma spodować ruch "w góre". Czy po pierwszym starcie był kret ? Jeśli tak , to tym bardziej trzeba sprawdzić czy już wtedy ośka sie nie wygieła i czy wszystkie elementy są całe i działają poprawnie. Szkoda że nie miałeś wsparcia na miejscu bardziej doświadczonego modelarza lub od biedy nie nagrałeś video. Zawsze to pomoże ocenić co ew. poszło nie tak. Najważniejsze: nie poddawaj się Przede wszystkim model ZAWSZE da się odbudować (pytanie tylko jakim kosztem Ja zanim nauczylem sie latać swoją cessna miałem ok 5 kretów. Usiadłem, zastanowiłem się i nabyłem aparture z symulatorem RC do kompa. W domu poćwiczylem, nabrałem wprawy a potem na lotnisku to już była radość jak wystartowałem i bez problemu wykonałem pierwszy poprawny 12 min lot. Powodzenia ! PS. Podwozie warto przerobić na 2+1 tj. 2 z przodu i jedno z tyłu. Dokładnie mam taki pakiet A czy ta ładowarka będzie działała pod inne pakiety, czy tylko pod ten konkretny model? W zasadzie to chyba racja, jest to tak lipnie wykonane, że chyba nie da się na tym wylądować. Dziś odbyłem swój pierwszy lot (o ile można to tak nazwać ) a oto efekt Nie wiem czemu, ale model po trzech startach z ręki od razu rył dziobem w ziemię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Odnośnie startu z ręki, bardzo ważne jest, żeby rzucić model energicznie Właśnie a ja rzuciłem mało energicznie Gratulacje A teraz garść moich spostrzeżeń: - wywal to śmigło z zestawu i zamontuj GWS 9x5, idealne śmigło do tego modelu/silnika - tak jak koledzy wyżej napisali: wymień ośke. Jeśli nie dasz rady sam - idź do najbliższego sklepu modelarskiego lub Pana elektronika. Kilka minut roboty - przed startem ZAWSZE sprawdź model tj. mocowania, wyważenie, wychylenie sterów i ew. zasięg odbiornika Ok śmigło spróbuje wymienić a teraz tak myślę że możne ja złe śmigło zamontowałem dam fotkę jak by ktoś mógł to zweryfikować był bym wdzięczny Z wymiana sobie poradzę z kupnem będzie problem bo w okolicy nie ma żadnego sklepu modelarskiego Przed startem sprawdziłem wszystko łącznie z zasięgiem Jaki był pierwszy start ? Wykonałem 3 starty każdy po wyrzuceniu z reki "ryj" w ziemie z tym ze przy 2 widać było jakby brakło mocy a przy 3 dałem ster wysokości tak ze nie szło inaczej niż w ziemie Szkoda że nie miałeś wsparcia na miejscu bardziej doświadczonego modelarza lub od biedy nie nagrałeś video. Zawsze to pomoże ocenić co ew. poszło nie tak. Video nagrałem może później wrzucę PS. Podwozie warto przerobić na 2+1 tj. 2 z przodu i jedno z tyłu. I to nie jest głupie zastanowię się nad takim rozwiązaniem A oto zdj Śmigła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Jak potrzebujesz ośki to kup kilka a starych CD-Romów. Za 10 zł będziesz miał osiek na kilogramy. I zainwestuj w prop saver. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 no właśnie ośkę wyciągnąłem z cd Roma i jest idealna ale chcę zmienić silnik w tej cessnie bo coś szwankuje tylko nie wiem czy na taki sam firmy Reely czy może jakiś inny zamiennik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Najlepiej coś z HobbyKinga. Tanio i dobrze. Wydaje mi się że 250-300W wystarczy. Ale niech ktoś jeszcze się wypowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Czy to tylko dla mnie wydaje się że śmigło jest odwrotnie założone? Może to tylko wina kiepskiej jakości zdjęcia. Mógłbyś zrobić dokładniejsze zdjęcia i napisać w którą stronę kręci się silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 20 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Najlepiej coś z HobbyKinga. Tanio i dobrze. Wydaje mi się że 250-300W wystarczy. Ale niech ktoś jeszcze się wypowie. A znasz jakąś dobra firmę co mógłbyś polecić? Czy to tylko dla mnie wydaje się że śmigło jest odwrotnie założone? Może to tylko wina kiepskiej jakości zdjęcia. Mógłbyś zrobić dokładniejsze zdjęcia i napisać w którą stronę kręci się silnik? Mam nadzieje ze teraz będzie widać dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Pamiętaj, że śmigło też ma profil i można je założyć niby odpowiednio, ale nie będzie dawać takiego ciągu jak powinno. Niestety z tego ujęcia tego nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Widać światło padające na łopatkę. Śmigło chyba jest tyłem naprzód. Powinno być "wypukłą" stroną do przodu tj. w kierunku lotu. Popieram przedmówców: Zdjąć podwozie i założyć prop-saver na śmigło. W takiej konfiguracji zwykłe śmigło GWS od mojej cessny mam do dziś, podczas gdy sam model to już wspomnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Widać światło padające na łopatkę. Śmigło chyba jest tyłem naprzód. Powinno być "wypukłą" stroną do przodu tj. w kierunku lotu. Popieram przedmówców: Zdjąć podwozie i założyć prop-saver na śmigło. W takiej konfiguracji zwykłe śmigło GWS od mojej cessny mam do dziś, podczas gdy sam model to już wspomnienie. W 2 stronę jak zakładam to śmigło to nie da się dokręcić go do końca wiec chyba było dobrze sprawdzę jeszcze siłę ciągu i zainstaluje to prop-saver a takie pytanko mam jeszcze bo w tym silniku wymieniłem ośkę i teraz ta tylna cześć z magnesami co obraca się z ośką obciera czym to może być spowodowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Nie wiem o co obciera, jak i czemu, bo niby skąd mam wiedzieć. Daj może zdjęcia, albo po prostu sam popatrz co obciera i pomyśl co zrobić, aby temu zapobiec. Jeśli śmigło jest tak jak na wcześniejszym zdjęciu, to znaczy, że jest w odwrotną stronę. Kołpaka na początku też nie musisz zakładać jak go się nie da dokręcić. Z resztą i tak będziesz mieć prop saver, co wyklucza kołpak. To trochę objaśnia sprawę. Zdjęcie na dole z prawej jest przykładem jak nie montować prop savera. Gdy ośka silnika przechodzi przez śmigło, prop saver nie spełnia swej roli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Dziękuje ślicznie to sporo tłumaczy. I właśnie w moim śmigle tez jest "otwór" na nakrętkę i miałem zamontowane śmigło tak jak na zdjęciu dolnym po prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Miałeś na nakrętkę, czyli na sztywno. Prop saver jest elastycznym mocowaniem na gumkę, który umożliwia "złożenie" się śmigła w czasie lądowania na brzuchu co zapobiega łamaniu śmigieł, osi silników i mocowań w modelu. Dlatego gdy masz prop saver to oś silnika nie może wchodzić w śmigło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nisza Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 No to właśnie zamówiłem śmigło GWS 9x5 i Prop saver zobaczymy co z tego będzie mam nadzieje ze naprawie silnik jeśli nie będę musiał zamówić 2 ale jak ktoś mógłby wkleić link do silnika "dobrego" dla te cessny to bym się nie obraził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi