plisken Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 (edytowane) Wczoraj stałem się (mam nadzieję szczęśliwym) posiadaczem elektroszybowca Rapid ze stajni Reichard Modelsport. http://www.reichard....-gliders/rapid/ Zamierzam wyposażyć go w silnik Redox 1200/xxxx, ew. 1500/xxxx Serwa: Jak fundusze pozwolą to Hitec HS-81 (ew sk i sw HS-322HD) Jak nie to założę posiadane już TowerPro SG-92R. Pakiet w zależności ja będzie z wyważeniem: 1800 - 2200 Turnigy Nano-Tech. Myślę nad zamontowaniem osobnego BEC-a. EDIT: Po wyjęciu z pudełka: A tak wygląda miejsce na zamontowanie ewentualnych hamulców: P.S. Ta "kompletna, w pełni ilustrowana instrukcja" woła o pomstę do nieba Tak skąpej instrukcji to nie miałem nawet do okularów EDIT Instrukjca do Rapida ARF: 20130327100606680.pdf EDIT EDIT: Zaczynam kompletować wyposażenie i tutaj moje pytanie do użytkowników podobnego sprzętu: Który silnik użyć? REDOX 1200/1100 REDOX 1200/1300 REDOX 1500/1000 REDOX 1500/1200 Edytowane 27 Marca 2013 przez plisken
Andrzej Cyran Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Witam. Starsze modele były wyposażane w silniki szczotkowe klasy 600 o masie ponad 200g , przy wykorzystaniu silnikow 3f o znacznie mniejszej masie przy porównywalnym ciągu pojawia się problem z wyważeniem modelu. Ja w swoim modelu zastosowałem znacznie przewymiarownego mvvs 3,5 obr 1200 , przy smigle 10x6 i 3 celach lipo pnie się w górę pod kątem 45 st.Słyszałam że firma zmieniła konstrukcję modelu i byc może problem wyważenia nie przysparza już kłopotów. Radzę również zastasować do napędu steru wysokości popyczaczy karbowanych o niższych oporach tarcia (są kłopoty z powrotem steru do neutrum) .Do napędu steru kierunku oraz wysokości radzę użyć serw o metalowych trybach ..
plisken Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2013 (edytowane) Decyzja zapadła: dzisiaj jadę zanabyć redoxa 1500/1000 Serwa najprawdopodobniej założę CORONA CS-939MG 12,5g - 2,5kg/cm Bowdeny od razu wymienię na "gwiazdkowe". EDIT Zakupiłem REDOXA 1500/1200, bo taki był "na sklepie". Serwa zamówione - te co podałem. Regulator Dualsky 45A XC-45Lite. Edytowane 2 Kwietnia 2013 przez plisken
plisken Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Cholerna instrukcja nie mówi wszystkiego. Luki na serwa lotek są zakryte nafrezowaną balsą, którą należy wyciąć... ALE nie jest napisane jak. Otóż byłem święcie przekonany, że najzwyczajniej w świecie należy wziąć skalpel i wyciąć balsę. Strasznie opornie mi to szło... już wiem czemu. Pod balsą był pierścień ze sklejki, który usztywnia otwór, a balsę należało jedynie lekko naciąć w miejscach łączenia z resztą poszycia i odkleić jak plaster. Niestety zanim na to wpadłem to przy próbie wycinania wcisnąłem w/w pierścień głębiej w otwór częściowo odklejając go i przy okazji nieco "naderwałem" część poszycia z balsy... Całość skleiłem do kupy żywicą, ale nerwów przy tym miałem co nie miara...
plisken Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Jeszcze trochę i będzie koniec... W zasadzie wszystko w kadłubie już gotowe, jedynie muszę wykombinować jakieś mocowanie kabinki, a po wyważeniu wkleić półkę pod pakiet i przymocować wszystkie luźne elementy. Zostało jeszcze zamocować serwa w skrzydłach, przecisnąć przez kadłub pręty stalowe do mocowania skrzydeł i... w górę Jak nie zapomnę i czas pozwoli to jutro wrzucę jakieś foty. Update:
plisken Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Niestety wstrzymana. Będę musiał rozwiercić w kadłubie otwory na dziwgar i wkleić go na tkaninie szklanej i żywicy, bo te fabryczne są nieco krzywo :- Obecnie nie bardzo nam gdzie zajmować się modelami, bo mój "warsztat" dopiero w budowie :-) Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2
Rekomendowane odpowiedzi