Pstryk Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Witam. Ostatnio zaistniała potrzeba przewinięcia silnika e-max gf 2205. Z oryginalnym uzwojeniem silnik pracował w modelu małego pylona, konstrukcji znanej pod nazwą Slipso. Śmigło jakie silnik napędzał to apc 4,75x4,75. Po paru lotach okazało się że silnik napędzany na 3 s troszkę jest nazbyt obciążony i uzwojenie zaczyna stopniowo po każdym kolejnym locie ciemnieć a do tego odkryłem też w nówce sztuce jak i w tym już używanym że były przebicia do stojana. Oryginał miał po 13 zwoi na ząb nawijane potrójnym drutem grubości nieznanej. Oryginalny drut był tak nawinięty jak ukazuje to schemat poniższy (sprawdzone podczas odwijania) Nowy drut który nawinąłem ma grubość 0,5 mm w ilości 14 zwoi na ząb (nawinięty pojedynczą wiązką) Drut nawinięty został według tego schematu: Ogromne podziękowania dla autora tegoż obrazu/schematu W silniku jest 14 magnesów. Parametry silnika z oryginalnym uzwojeniem (podane przez producenta) liczba ogniw zasilających (lipo) = 2 współczynnik KV (obr./V) = 2840 ciąg maksymalny (gramy) = 413 maksymalny pobór prądu (A) = 14,4 zalecane średnice śmigła (cale) = 6x4 , 7x4 zalecana masa modelu (gramy) = 200 - 300 średnica wału (mm) = 3 masa silnika (gramy) = 27 Poniżej wyniki jakie powstały podczas pomiarów: Oryginalny silnik: na pakiecie 11,1 V - śmigło apc 4,75x4,75 - 300 gram ciągu statycznego, pobór prądu - około 15,5 A uzwojenie lekko ulegające pociemnieniu. Przewinięty silnik: na pakiecie 11,1 V - śmigło apc 4,75x4,75 - 350 gram ciągu statycznego, pobór prądu - około 16,5 A uzwojenie nie ulega pociemnieniu/uszkodzeniu/jest trwałe Uwaga. Przy 12 zwojach silnik kręci szybciej niż oryginał, jednak ma za małą moc i nie rozkręca śmigła tak jak należy, mocno się grzeje i ciągnie około 18,5 A ! Tak przy okazji podaję parametry modelu w jakim silnik jest stosowany: Model Slipso/ plany zaczerpnięte z forum: http://www.rcgroups....ad.php?t=428821 rozpiętość = 78 cm długość = 60,5 cm waga bez pakietu = 251 gram waga z pakietem 1100 mAh 3s = 336 gram (gotów do lotu) silnik = emax GF2205 (pozornie mały i słaby, ale...) śmigło apc = 4.75x4.75 (wersja z węgla lżejsza od plastikowej) regulator = Dualsky 22A xc-22-lite (wcześniej miałem e-max 12 A i miał beznadziejny chamulec a raczej jego brak. W Dualsky po wyłączeniu silnika regiel blokuje go przez cały czas tak jak ma to być Poniżej foty silników, po lewej org (też do przewinięcia) a po prawej już przewinięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi