Skocz do zawartości

silnik os max 15 LA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam do Was pytanie. Jestem w posiadaniu silnika OS max 15 LA i chce go użyć do modelu na uwięzi. Tylko nie wiem jak rozwiązać sprawe związaną z przepustnicą. Ten silnik raczej nadaje się do modeli RC. Podsuńcie mi jakiś pomysł.

Opublikowano

Blokujesz przepustnicę w pozycji otwartej na max a obroty zmniejszasz lub zwiększasz iglicą.

W modelach na uwięzi sterowanie gazem jest zbędne.

Opublikowano

Ja u siebie mam tak:

ac8pso.jpg

33u5ono.jpg

przepustnica zaczepiona o tłumik :)

Sorry za jakość, ale aparatu żadnego nie mam pod reką...

 

Pamiętaj też, że modelem na uwięzi w poziomie nie lata się na pełnym gazie, tylko lekko przelanym - dopiero gdy będzie w pionie to ma łapać pełne obroty.

Opublikowano

Blokujesz przepustnicę w pozycji otwartej na max a obroty zmniejszasz lub zwiększasz iglicą.

W modelach na uwięzi sterowanie gazem jest zbędne.

Otóż nie mogę się zgodzić z Twoim wpisem, zapomniałeś chyba o klasie F4B w której sterowanie obrotami silnika jest nie tylko bardzo przydatne ale i dodatkowo punktowane....

Pamiętaj też, że modelem na uwięzi w poziomie nie lata się na pełnym gazie, tylko lekko przelanym - dopiero gdy będzie w pionie to ma łapać pełne obroty.

Również i Twój wpis jest zbyt ogólny, gdyż spośród pięciu wymienionych poniżej mistrzowskich klas modeli latających na uwięzi:

F2A - prędkość

F2B - akrobacja

F2C - wyścig

F2D - walka powietrzna

F4B - makiety

prawdziwy jest jedynie dla klasy F2B, gdyż pozostałe latają na pełnym gwizdku właśnie w poziomie (F2D we wszystkich kierunkach).

Używacie Koledzy zbyt dużych uogólnień.

Wracając do sedna tematu, wystarczy 15 minut zabawy na tokarce w celu dorobienia dyszy gaźnika dedykowanej do Twoich - Pilocie osiemdziesiąty czwarty - potrzeb i problem rozwiązany.

Opublikowano

Fakt, ogólnie napisałem, ale drogą dedukcji - tego silnika nie wykorzysta się raczej do prędkości(czyli odpada F2A, F2C i F2D :) ) awięc zostają możliwości dwie, F2B i makiety. A o ile się nie mylę, to w makietach też tak się robi jak wyżej wspomniałem.

Opublikowano

Makiety na uwięzi to F4B, ze względu na stosowaną zazwyczaj regulację obrotów silnik uzyskuje je wtedy gdy chce tego pilot, BTW w mojej ponad dwudekadowej karierze uwięziowej nie widziałem jeszcze makiety na uwięzi lecącej pionowo do góry....w dół już niestety tak.

Dlaczego w Twoim motorku piasta założona jest tyłem do przodu?

Opublikowano

A może kolega nie ma zamiaru startu w żadnych zawodach a chciał se zrobić rekreacyjny model na uwięzi

Nic nie pisał że chce startować w zawodach,pytanie było ogólne więc i odpowiedz ogólna.

Opublikowano

Nikt, nie powiedział, że makieta ma lecieć pionowo do góry, jedynie w poziomie ma być przelana... Otóż to - pytanie ogólne, więc odpowiedź ogólna.

A została założona tak przypadkiem, bezmyślne, na szybko. Jak widać - śmigła nie ma, więc i obaw, że tak poleci też nie :)

Opublikowano

Nieważne co kto miał na myśli, a co się komu wydawało, szkoda daremnego bicia piany.

Pilocie osiemdziesiąty czwarty z Rudy do Katowic na Gliwicką 214 chyba daleko nie jest, przyjedź do mnie to zrobię Ci dyszkę Venturiego jaką będzie trzeba i po temacie, jedynie nie w tym tygodniu gdyż właśnie wybieram się na zgrupowanie uwięziowej kadry narodowej do Kijowa i w modelarni będę dopiero 21 maja...

Wszelkie namiary na MDK Katowice znajdziesz w linku poniżej.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.