Pilot84 Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Mam do Was pytanie. Jestem w posiadaniu silnika OS max 15 LA i chce go użyć do modelu na uwięzi. Tylko nie wiem jak rozwiązać sprawe związaną z przepustnicą. Ten silnik raczej nadaje się do modeli RC. Podsuńcie mi jakiś pomysł.
TOMEK.CEKALA Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Blokujesz przepustnicę w pozycji otwartej na max a obroty zmniejszasz lub zwiększasz iglicą. W modelach na uwięzi sterowanie gazem jest zbędne.
skraf Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Ja u siebie mam tak: przepustnica zaczepiona o tłumik Sorry za jakość, ale aparatu żadnego nie mam pod reką... Pamiętaj też, że modelem na uwięzi w poziomie nie lata się na pełnym gazie, tylko lekko przelanym - dopiero gdy będzie w pionie to ma łapać pełne obroty.
Paweł Prauss Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Blokujesz przepustnicę w pozycji otwartej na max a obroty zmniejszasz lub zwiększasz iglicą. W modelach na uwięzi sterowanie gazem jest zbędne. Otóż nie mogę się zgodzić z Twoim wpisem, zapomniałeś chyba o klasie F4B w której sterowanie obrotami silnika jest nie tylko bardzo przydatne ale i dodatkowo punktowane.... Pamiętaj też, że modelem na uwięzi w poziomie nie lata się na pełnym gazie, tylko lekko przelanym - dopiero gdy będzie w pionie to ma łapać pełne obroty. Również i Twój wpis jest zbyt ogólny, gdyż spośród pięciu wymienionych poniżej mistrzowskich klas modeli latających na uwięzi: F2A - prędkość F2B - akrobacja F2C - wyścig F2D - walka powietrzna F4B - makiety prawdziwy jest jedynie dla klasy F2B, gdyż pozostałe latają na pełnym gwizdku właśnie w poziomie (F2D we wszystkich kierunkach). Używacie Koledzy zbyt dużych uogólnień. Wracając do sedna tematu, wystarczy 15 minut zabawy na tokarce w celu dorobienia dyszy gaźnika dedykowanej do Twoich - Pilocie osiemdziesiąty czwarty - potrzeb i problem rozwiązany.
skraf Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Fakt, ogólnie napisałem, ale drogą dedukcji - tego silnika nie wykorzysta się raczej do prędkości(czyli odpada F2A, F2C i F2D ) awięc zostają możliwości dwie, F2B i makiety. A o ile się nie mylę, to w makietach też tak się robi jak wyżej wspomniałem.
Paweł Prauss Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Makiety na uwięzi to F4B, ze względu na stosowaną zazwyczaj regulację obrotów silnik uzyskuje je wtedy gdy chce tego pilot, BTW w mojej ponad dwudekadowej karierze uwięziowej nie widziałem jeszcze makiety na uwięzi lecącej pionowo do góry....w dół już niestety tak. Dlaczego w Twoim motorku piasta założona jest tyłem do przodu?
TOMEK.CEKALA Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 A może kolega nie ma zamiaru startu w żadnych zawodach a chciał se zrobić rekreacyjny model na uwięzi Nic nie pisał że chce startować w zawodach,pytanie było ogólne więc i odpowiedz ogólna.
skraf Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Nikt, nie powiedział, że makieta ma lecieć pionowo do góry, jedynie w poziomie ma być przelana... Otóż to - pytanie ogólne, więc odpowiedź ogólna. A została założona tak przypadkiem, bezmyślne, na szybko. Jak widać - śmigła nie ma, więc i obaw, że tak poleci też nie
Paweł Prauss Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 Nieważne co kto miał na myśli, a co się komu wydawało, szkoda daremnego bicia piany. Pilocie osiemdziesiąty czwarty z Rudy do Katowic na Gliwicką 214 chyba daleko nie jest, przyjedź do mnie to zrobię Ci dyszkę Venturiego jaką będzie trzeba i po temacie, jedynie nie w tym tygodniu gdyż właśnie wybieram się na zgrupowanie uwięziowej kadry narodowej do Kijowa i w modelarni będę dopiero 21 maja... Wszelkie namiary na MDK Katowice znajdziesz w linku poniżej.
Rekomendowane odpowiedzi