Czepus Opublikowano 26 Grudnia 2007 Opublikowano 26 Grudnia 2007 Jako że miałem chwile czasu i zainspirowany poczynaniami kolegów z forum z tym brzydactwem* postanowiłem zapoznać się z depronem (jak się go je...) Po krótkim namyśle uznałem że wicherek na pewno poleci, a jest prosty w budowie. Jako wyposażenie wybrałem: Dzwonek: BM2410-09 Regulator: TP 25A Serwa i akumulatory miałem już kiedyś zakupione, narazie będa to 2x mico "noname" 8g + 6xAAA Ni-MH...z czasem lipol W zakupie sprzętu brałem pod uwagę, że na wicherku się nie skończy. Silnik według mnie wybrałem za ciężki. (jednak ma mały pobór prądu) Aktualnie zostało wkleić usterzenie, wyważyć model, przykleić półkę na serwa, zamontować popychacze i dźwignie, zamocować koła.... (czekam na taśmę na zawiaski z Ricu) Kadłub: Jako że jestem troszkę przewrażliwiony wytrzymałością, 1/3 długości kadłuba jest z depronu 6mm, a dalsza część z trójki. Widać linię łączenia połówek. Postanowiłem również się troszkę pobawić i frezem zrobiłem rowki na listwy, które idą wzdłuż kadłuba (tylko w przedniej części). Całość wydaje się wytrzymałe i kretoodporne ale to dopiero pokaże praktyka. Skrzydła: W pierwszym założeniu miały to być płaty z profilem tzw. ptasim, trzy żeberka niczym nie wiązane + górne poszycie. Jednak całość wydała mi się dość wiotka i postanowiłem dać cienkie zwężane dźwigary balsowe (po jednym na strone) oraz zabudować dół. Co dało całej konstrukcji sztywności i wytrzymałości. Aktualnie model prezentuje się tak (usterzenie i płaty zamocowane prowizorycznie na taśmę: Jutro postaram się skończyć w miarę wszystko na cacy :mrgreen:
kwijatkowski Opublikowano 30 Grudnia 2007 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Nie za duze masz smiglo w stosunku do modelu? o_O
Czepus Opublikowano 31 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2007 heh, co ja poradzę ze silnik takie śmigiełko lubi.... śmigło to nie jest zmartwienie, silnik jest za wielgachny i wyszło mi ze muszę dołożyć 12gram na ogon :roll: ...i jeszcze na dodatek serwa które kopiłem nie dają oznak życia, nawet nie chcą drgnąć. Powiecie mi czy dobrze wykonany silnik z cd-romu pociągnie tego wicherka? (przy silniku cd bedzie mial okolo 290gram, narazie tylko wodorki) :?
Yahoon Opublikowano 31 Grudnia 2007 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Ogona dociążać nie musisz. Lepiej mieć SC bardziej do przodu niż do tyłu. 290 gram i silnik CD to bardzo dobry wynik jak na trenerka. Ja latałem modelem 420g na silniku CD bez problemów.
Czepus Opublikowano 1 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2008 Ja korzystalem z książki, jednak na internecie są plany. http://www.alehar.aplus.pl/artykuly_wicherek.html http://www.alehar.aplus.pl/artykuly_wicherek_cz2.html http://www.alehar.aplus.pl/artykuly_wicherek_cz3.html Czekam na magnesy i zobaczymy jak z silnikiem od CD,
Wieczu Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 A probowales cofnac pakiet akumulatorkow do tylu? W ten sposob bedziesz mogl wywalic te 12g z ogona. Chyba ze niemasz juz gdzie go cofnac. Pozdrawiam
Czepus Opublikowano 3 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2008 Niestety nie ma miejsca, wszystkie możliwe kombinacje wykorzystane , podstawowa sprawa to za ciężki silnik, na razie poleci z kawałkiem ołowiu w ogonie, po zmianie na silnik od CD zdejmę juz doważenie. Głupia sprawa hehe Jak przyjdą serwa będzie oblot:) :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.