Gość Anonymous Opublikowano 7 Stycznia 2008 Opublikowano 7 Stycznia 2008 witam mam problem mam zamiar kupić aku do modelu sky lady zeby mieć zastępczy nie mam sporo w kieszeni ! jaki był by wmiare dobry mile widzane linki nie che miec problemu z wywarzeniem !!!
Rekrut:) Opublikowano 7 Stycznia 2008 Opublikowano 7 Stycznia 2008 hehe widzę że sky lady ma wielu fanów:) Ja kupiłem taki jak był w niej na poczatku ale o większej pojemności czyli taki: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=608 tam sa również inne o mniejszej pojemności,ogólnie to w tym sklepie znajdziesz wszystko do sky lady!Nawet chyba jeszcze skrzydła maja:):)ale akku tam jest i problemów też nie bedziesz miec żadnych bo jest taki sam. pozdrawiam
baxter12 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Jak nie chcesz miec problemu z wywazeniem to wez ten: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=384 Ja go zalozylem, kosztuje tyle samo co zwykly, a ma pojemnosc... ojej az milo.. 1800 mAh 10C do tego dokup sobie byle jaki balance z ladowarka, np za 45 zł E-sky Bedzie ladowal ten pakiet co prawda dlugo bo 3 godziny, ale to i tak tyle samo co orginalny pakiet Sky Lady. No i bedziesz mial rozwiazanie przyszlosciowe, juz pod silniki bezszczotkowe. Moim zdaniem brniecie w kadmowe akumulatory nie ma sensu. Baxter12
Nix Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 Też potrzebuje dodatkowy- pojemny aku do SkyLady... czy ten z wątku wyżej czyli 11,1 V podłącza się przez jakiś dodatkowy regulator ? Bo oryginalny ma 8,4V... pzdr! Nix
baxter12 Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 Podlacza sie normalnie, tylko lata sie na pol gazu, zeby silnik z ramy nie wylecial... Baxter Regulatora nie zmieniasz.
Nix Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 Zadzwoniłem do sklepu- teraz tych aku nie mają...polecają ten Mimo że to 2 celowy li-pol czyli 7,4 V to podobno będzie chodzić ok... prawda ? koszt- 85 zł, waży 96g, i w takim motoszybowcu ma chodzić ca. 30 minut ??? http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=3253 A co z oryginalnym regulatorem napięcia SkyLady ? Trzeba zmienić na inny ? Pytam znowu o regulator, bo gość ze sklepu stwierdził że trzeba zmieniać gdy dajemy aku 11,1V, ale że silnik i tak dostaje wtedy za wysokie napięcię i z gazem i tak trzeba uważać... Chyba nie do końca to prawda, bo po co byłby regulator? Na mój gust to taki aku 7,4V Li-pol byłby do przyjęcia, bo jeśli granicą wyładowania jest 3.0V na ogniwo to zestaw pracowałby na napięciu 7.4 - do 6.0V, a aku Ni-Cd chyba schodzą poniżej z napięciem więc jeśli 7 ogniw schodzi do 0,9V na ogniwo -daje to w sumie 6,3V a więc zbliżone napięcie... pzdr! Nix
Leda_g Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 Celuj z akumulatorem o wadzę około 150g bo bedziesz miał problem z wyważeniem modelu, bedziesz musiał dokładać dodatkowy cięzar na przód modelu. Regulator bedziesz musiał zmienić, np na taki http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5826. Na starym silnik będzie działał ale możesz mieć problemy z akumulatorem (może ci rozładować aku poniżej bezpiecznego napięcia) Aku mozesz kupić np takie http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6451 Do tego np taką najtańszą ładowarkę http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1517.
Nix Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 Rozumiem, że oryginalny waży ok 150g ? ( jeśli masz dokładną masę- podaj proszę) Jeśli tak , to kupie spokojnie > 2000mAh a więc potężny aku, powinien działać długo... Czy lepiej kupić 11,1V np. ten z linku wyżej 2200mAh/11,1V ( jeśli regulator obniży napięcie) czy lepiej jakiś 2 celowy 7,4V- wtedy mógłby mieć przy tej masie ok 3000mAh... i strat byłoby dodatkowo mniej bo regulator część energii zmarnuje, a z niższego napięcia zmarnuje dodatkowo mniej... ? pzdr! Nix
Vanacheim Freyr Opublikowano 5 Marca 2008 Opublikowano 5 Marca 2008 Nie jestem do konca pewny czy zrozumialem posta ale napisze ... Co do tego marnowania energii to tak niejest ... regulator bez obslugi lipoli bedzie rozladowywal je tak jak nimhy czyli zejdzie ponizej napiecia jakie moga miec minimalnie lipole i pach ... moze byc poprostu po baterii - np straci pojemnosc spuchnie przy ladowaniu, w skrajnych pryzpadkach moze nawet wybuchnac. A co z oryginalnym regulatorem napięcia SkyLady ? Trzeba zmienić na inny ? Pytam znowu o regulator, bo gość ze sklepu stwierdził że trzeba zmieniać gdy dajemy aku 11,1V, ale że silnik i tak dostaje wtedy za wysokie napięcię i z gazem i tak trzeba uważać...Chyba nie do końca to prawda, bo po co byłby regulator? Prawda prawda, regulator rozporzadza tym co dostanie od pakietu, a silnik tez swoja wytrzymalosc ma. Jak przesadzisz to sie ukopci. To tak samo jak by Ciebie rozpedzili do 100 km/h .. dalbys rade tak biec?? POzatym odseparujmy dwie rzeczy. Trzeba wymienic regiel bo popsuje lipole. Trzeba uwazac z gazem bo na ful sie silnik ukopci. I teraz takie suma sumarum ... czas wymienic regiel na trojfazowy To samo z silnikiem. Inwestowanie w regle do szczotek i katowanie lipoli na tych silnikach jest z deka nieoplacalnym pomyslem - i tak pojdzie to do szafy bo prdzej czy pozniej bedziesz musial przjesc na 3 fazy.
Nix Opublikowano 5 Marca 2008 Opublikowano 5 Marca 2008 Rozumiem - dla Li-poly regulator ma być taki o odpowiednim progu odcinania zasilania( 3,0V na celę) bo taka jest charakterystyka Li-poli Prosze wytłumacznie mi tylko co w zasadzie robi regulator ? Kontroluje rozładowywanie aku i tyle ? Jeśli tak, to silnik i odbiornik dostaną w kość i mogą się spalić przy aku 11,1V- silnik tylko na dużym gazie, a odbiornik ( i serwa?) na dzień dobry, bo dostaną sporo wyższe napięcie. Jeśli jest tak, to nie ma mowy o marnowaniu energii, ale myślałem że regulator to w krócie także taka przetwornica napięcia np. z 11,1V na 8,4V... To co z moim ( nie tylko) pomysłem na uzycie aku 7,4V zamiast 8,4V ? A ostatnia kwestia: "katowanie lipoli" na szczotkach... czy dla aku to nie obojętne jak oddaje energię i co zasila ? Mogę pomyśleć na wymianą silnika na 3f i regulatora, ale prócz satysfakcji co mi to da ? Sprawnośc silnika 3f jest znacząco lepsza ? Sorry za dyletanckie pytania, ale to moje pierwsze kroki... Dajcie linka do odpowiedniego silnik a3f i odpowiedniego regulatora. pzdr! Nix
Krzako Opublikowano 5 Marca 2008 Opublikowano 5 Marca 2008 Regulator przede wszystkim umożliwia proporcjonalne sterowanie silnikiem. Napięcie jakim zasilany jest regulator nie ma nic wspólnego z napięciem jakie dostaje odbiornik i serwa. Nad tym aby odbiornik i serwa otrzymywały zawsze takie samo napięcie czuwa tzw. BEC, który podaję im napięcie 5-6v. Tak więc niezależnie jaki pakiet podłączysz do regulatora nie zrobisz krzywdy odbiornikowi ani serwom o ile masz sprawny BEC. Sprawność silnika 3f jest znacząco lepsza ? oj, tak Zresztą silniki bezszczotkowe mają pewien zakres jakim mogą być zasilane. np. 2-3cele lipo. To znaczy, że są bardziej uniwersalne bo możesz zasilać je pakietem o napięciu od około 7v do 12v. A gdy silnik szczotkowy który potrzebuje napięcie 7v napędzisz pakietem 10v to możesz być pewny, że więcej jak 10 lotów nie zrobisz
Leda_g Opublikowano 5 Marca 2008 Opublikowano 5 Marca 2008 Regulator jak sama nazwa wskazuję, podaje zmienne napięcie (zależne o położenia dźwigni gazu w nadajniku) na silnik. (tak w uproszczeniu). Większość modelarskich regulatorów posiada też dodatkowe funkcje np, dbanie o akumulator, zasilanie odbiornika BEC, hamowanie silnika itp. Ty możesz spokojnie podłączyć dwucelowego lipola do swojego regulatora, tylko że regulator w SL nie posiada bezpiecznej obsługi lipoli.
Nix Opublikowano 5 Marca 2008 Opublikowano 5 Marca 2008 Dzięki za wyjaśnienia:) To zostaje do rozstrzygniecia tylko kwestia: Lepszy Aku 2 celowy 7,4V czy Aku 3 celowy 11,1V - (a silnik SkyLady jest na 8,4V) Teoretycznie jak wezmę 11,1 V i będę uważał z gazem - będzie dobrze, jak wezmę 7,4V to będę miał trochę mniejszy ciąg do dyspozycji( za to dłużej) i też będzie dobrze, o ile SkyLady może fruwać na nieco mniejszym ciągu... Które rozwiązanie lepsze ? pzdr! Nix
Rekrut:) Opublikowano 5 Marca 2008 Opublikowano 5 Marca 2008 Ja bym kupił 7,4V z dużą pojemnością a poleci na tym na pewno,jeszcze lepiej se kup silnik permax 480 7,2V wtedy będziesz spokojniejszy że poleci na nim ale na tym co jest teraz tez da rade...dobry start z rozbiegiem i sprawa załatwiona :wink: pozdro
Leda_g Opublikowano 5 Marca 2008 Opublikowano 5 Marca 2008 Boję się że żadne nie jest dobre rozwiązanie. Powiem tak, jak chcesz przerobić napęd to daj silnik bezszczotkę, regler do niego i aku 11,1V. Będziesz miał jak znalazł na przyszłość do innych modeli. Ten silnik powinien się zmieścić na przednią wręgę (nie mam teraz modelu nie znam dokładnej średnicy), masz mocy nadmiar http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5667. Do tego to śmigło http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1253 i ten kołpak http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1701 Do tego np taki regulator http://www.emodel.pl/esklep/tower-regulator-p-12.html
Nix Opublikowano 5 Marca 2008 Opublikowano 5 Marca 2008 Boję się że żadne nie jest dobre rozwiązanie. No wiem że to niezbyt nowoczesny silnik, ale za to aku li-poly byłby dużo bardziej wydajny i by się trochę polatało... jakie wady mają te rozwiązania, prócz pewnego "wstecznictwa" technicznego ? A gdyby przejściowo temat potraktować...tzn. w pierwszym etapie wymienić sam aku na 11,1V li-poly,( i uważać na gaz...) to czy regulator do 3f będzie chodził( na poczatku) ze szczotkowym silnikiem? Przy opisie w/w regulatora nie ma takich danych , ale widzę 3 grube kabelki do silnika, więc chyba nie będzie pasował ? pzdr! Nix
Leda_g Opublikowano 5 Marca 2008 Opublikowano 5 Marca 2008 Nie da rady, regulator do 3f działa na całkiem innej zasadzie niż zwykły do szczotkowca. Jak dasz 11,1V na regulator do SkyLady to duże prawdopodobięństwo że on tego nie przetrzyma. BEC w tym reglu musi oddać dużo ciepła a i układ mocy do silnika też może się przegrzewać (nadmiar napięcia pójdzie na ciepło) nie zyskasz dużo na tym poza dużym obciążaniem silnika.
Nix Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 A gdyby tak zrobić : ...daj silnik bezszczotkę, regler do niego i aku 11,1V. Będziesz miał jak znalazł na przyszłość do innych modeli. Ten silnik powinien się zmieścić na przednią wręgę (nie mam teraz modelu nie znam dokładnej średnicy), masz mocy nadmiar http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5667. Do tego to śmigło http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1253 i ten kołpak http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1701 Do tego np taki regulator http://www.emodel.pl/esklep/tower-regulator-p-12.html Dokładnie jak w cytacie, ale aku 7,4V a nie 11,1...za to większej pojemności- silnik może chodzić na tym aku, tylko czy moc będzie wystarczająca ? Jeśli tak, to kupię etapami- najpierw aku+ zwykły regler, polatam na tym trochę, następnie silnik 3f+śmigło+regler do 3f i wtedy niewykorzystany będzie tylko jeden regler... pzdr! Nix
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.