r0n4ld1 Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Bardzo dziekuję. Całą operacje bedę mógł przeprowadzic w najbiższą sobotę. O rezultatach napewno poinformuje. Mam nadzieje że to tylko moja niewiedza jest powodem całego zamieszania z wyznaczeniem SC. Pozdrawiam, Włodek Mam nadzieję, że tak bo inaczej model nadaje się jedynie do kominka a nie do latania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Bardzo dziekuję. Całą operacje bedę mógł przeprowadzic w najbiższą sobotę. O rezultatach napewno poinformuje. Mam nadzieje że to tylko moja niewiedza jest powodem całego zamieszania z wyznaczeniem SC. Pozdrawiam, Włodek uważam że jeśli posłuchasz dobrych rad kol.Piotrka to uda ci się prawidłowo i bez zbędnych naddatków wagi wyważyć model. Piotrek,bardzo mi się spodobał twój "artykuł" . pozdrawiam kolegów! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wdanilowicz Opublikowano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Model został zmontowany w całości. Sytuacja diametralnie uległa zmianie. Zgodnie z sugestią kolegi Piotra przy pomocy poziomicy laserowej wyznaczyłem na końcówkach skrzydeł punkty podparcia. Ponieważ mam kratownice na końcówkach, więc nie musiałem naklejać pasków papieru. Punkt podparcia wychodził dokładnie między czwartą a piątą kratką licząc od przodu. Jak widać na zdjęciach w tych punktach podparłem model? By model stał podparty w poziomie musiałem dodać 25dkg na przód, co w znaczny sposób zmieniło poprzednią sytuację zdecydowanie mniej niż poprzedni 1kg. Teraz tylko muszę się zastanowić czy, dodać te 25dkg ołowiu czy faktycznie nie zmienić rury aluminiowej na węglową oraz tłumik standardowy ka canister. Serdecznie wszystkim dziękuję za cierpliwość i pomoc . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r0n4ld1 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Zostaw rurę i tłumik, jak się wyważył to jest ok - szkoda pieniędzy. Jak zatankujesz zbiornik to przeważy go jeszcze trochę na przód (prawidłowo). A jak w zbiorniku zostanie rezerwa do lądowania to i tak nadal będzie ok. Zakładaj na cacy pakiety i lataj. ps. teraz musisz sprawdzić jak zachowuje się w powietrzu, ale powinno być przyzwoicie... jeżeli masz czas i ochotę na dokładne wyważenie i ustawienie swojego Yaka, polecam lekturę na stronie Wiesława Chmielewskiego: http://www.wieslawchmielewski.com/pliki/Latanie%20modelami%20akrobacyjnymi.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi