gaz145 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Witam Chciałbym prosić was o opinie o tym modelu http://hobby-model.pl/ask-21-glider-kit.html Może ktoś nim latał i ma coś więcej o nim do powiedzenia? Czy nadaje się do latania w termice itp? Z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Ja dopiero czekam na przesyłkę, a nawet jak dojdzie to zimą na termikę chyba nie bardzo mogę liczyć :/ Przed zakupem jednak poczytałem o nim trochę na anglojęzycznych forach. Generalnie jest chwalony, da się nim latać bez silnika (z wyłączonym), jednak podobno warto kupić lekki i mocny silnik. Filmy na tubie które widziałem wykazują, że szybowiec ma potencjał, nie tylko ładnie się prezentuje w powietrzu i na łące, ale da się nim latać spokojnie z jakąś kamerką albo pokręcił trochę ewolucje bez łamania skrzydeł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlmtb Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Oby ten laminat nie okazał się taki sam jak ten który był stosowany w szybowcach produkcji CMP-ro Discus, ASW28 itd. Kadłub laminatowy w rozumieniu tego producenta to bandaż nasączony wodą z domieszką mąki ryzowa i polakierowany na biało. . Skutek tego był taki że lądowanie z najmniejszym cyrklem kończyło się pękaniem kadłuba za kabiną a przy większych hecach urwaniem ogona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Zobaczymy. Widziałem też takie filmy, na których lądowanie było, delikatnie mówiąc, dalekie od doskonałości, a samolot nie odniósł żadnych uszkodzeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaz145 Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Ja dopiero czekam na przesyłkę, a nawet jak dojdzie to zimą na termikę chyba nie bardzo mogę liczyć :/ Przed zakupem jednak poczytałem o nim trochę na anglojęzycznych forach. Generalnie jest chwalony, da się nim latać bez silnika (z wyłączonym), jednak podobno warto kupić lekki i mocny silnik. Filmy na tubie które widziałem wykazują, że szybowiec ma potencjał, nie tylko ładnie się prezentuje w powietrzu i na łące, ale da się nim latać spokojnie z jakąś kamerką albo pokręcił trochę ewolucje bez łamania skrzydeł. A skąd zamówiłeś model i ile cie kosztował ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Z HobbyKinga. Zależało mi na wersji z czerwonymi pasami (Air Cadet), której teraz nigdzie więcej nie znalazłem. Wersja biała występuje jeszcze w paru sklepach, bodajże hobbymax, jakiś angielsk - nie pamiętam nazwy, niemiecki Osmot... Jest sporo tego, wystarczy wyguglać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 ASK21 FLY FLY -na zbocze to nadaje się taki model ale nie w termike 30 dcm pow. płata ,weż wage i powierzchnie to ile wyjdzie obciążenia na jeden dcm2 ja mam ASK 21 firmy PLANET-HOBBY 4 metrowy to w termice polatam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Ja już jestem po oblocie Początek nie był szczególnie porywający. Model miał ustawione za duże wychylenia sterów i za lekki pakiet w środku, cudem tylko nie walnąłem skrzydłem o ziemię, reagował bardzo nerwowo na ruchy drążków. Potem z każdym lotem (trzy pakiety) było już tylko lepiej. Wsadziłem silnik: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_19_283&products_id=14783 Do tego regulator Multiplex 50A Śmigło 11x7 Pakiet z ABC 4s 2600. Ten pakiet to w sumie wąskie gardo, bo miejsca w środku jest sporo i można poszaleć, a na tym był niedoważony przód. Będę wsadzał 3300. Dziś poprzesuwałem co się dało do przodu i jakoś poszło. Model lata pięknie. Dobrze wyważony leci bardzo stabilnie. Nie było dziś dużego wiatru więc nie wiem, jakby to wyglądało w trudniejszych warunkach. W tym co było dziś szybowiec pięknie leci w zadanym kierunku, nic nim nie szarpie. Pętla - bez problemu. Nawet bardzo ciasna, ale z jednym zastrzeżeniem - musi mieć prędkość początkową. Bo z takiego zwykłego szybowania to zapomnij, nie da się. Trzeba najpierw nabrać prędkości. Na silniku z lotu wolnego płaskiego też nie bardzo, przynajmniej nie poniżej 60% mocy silnika. Pięknie kołuje, w razie potrzeby też kręci ciasne zakręty bez wpadania w korkociąg. Ale trzeba pilnować prędkości. O ile leci płasko to po prostu obniża dziób, nabiera prędkości i leci dalej, o tyle w zakręcie bardzo łatwo przeciągnąć. W swoim muszę coś zrobić ze sterem kierunku, bo póki co nie jest szczególnie satysfakcjonujący. Podejrzewam, że wkręcony w ster aluminiowy zaczep nie jest tym co mogło najlepszego spotkać\ ASK, jest za delikatny i widzę, że się gnie. Póki co ster działa, ale bez rewelacji. Lotki dobrze pracują ustawione na 100%. Zwyczajowo ustawiam "kaganiec" (DR/EXP) na 60%, ale w tym przypadku był spory problem z przechodzeniem z przechyłu z jednej strony w drugą - długo i niekomfortowo. 100% (ustawiane na Turnigy) jest troszkę za ostre, ale zostawię takie ustawienie, a "kaganiec" przestawię na 80%. Zwyczajowo silnika używam tylko do wznoszenia a potem szybuję, a jak już lecę to staram się nie przekraczać (poza samym startem) 60-70% mocy, raczej bujam się w okolicach 50%. Tym się da tak latać i leci wtedy nawet szybko, ale łapanie wysokości jednak idzie lepiej przy wyższych obrotach. Do tej pory latałem szybowcami wykonanymi z EPO/EPP, więc miłą odmianą są skrzydła które nie odkształcają się podczas ostrzejszych manewrów. W ogóle konstrukcja jest dość sztywna. Klapy działają. Ale dość ciekawie... Pierwsze lądowanie robiłem na klapach, model z wyłączonym silnikiem unosił\ się nad ziemią i w ogóle nie chciał przyziemić. Leciał wolno, ale nie chciał wylądować. Lądowanie bez klap odbywa się przy większej prędkości, ale za to model schodzi w dół. No cóż, trzeba jeszcze będzie się nad nimi pochylić, może zmniejszyć wychylenia, a może je puścić w górę a nie w dół? Zobaczę... Generalnie, podsumowując. Model majestatycznie szybuje sobie na niebie wyglądając pięknie. Wydaje się być idealną platformą do mocowania WingCamera2 i filmowania krajobrazów z dowolnie dużej wysokości. W kwestii akrobacji to jeszcze muszę nad nim popracować, przez zwiększenie masy dzioba (większy pakiet) i poprawkę steru. Teraz jest tak, że beczkę robi tylko z dużej prędkości początkowej, albo z dużą stratą wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaz145 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Wielkie dzięki za obszerną relację. Na pewno będzie mieć to wpływ na mój wybór. Nie pozostaje nic innego jak życzyć tylu samo lądowań co startów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Princes Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Witm. Chciałem zapytać o środek ciezkosci jak masz ustawiony w tym modelu?Mam ten model i właśnie próbuje go skonfigurować do lotu. Leżał u mnie na półce od poprzedniego właściciela 4 lata Wiec pora go ulotnic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi