Skocz do zawartości

ASK 21 FlyFLy Hobby


gaz145

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dopiero czekam na przesyłkę, a nawet jak dojdzie to zimą na termikę chyba nie bardzo mogę liczyć :/

 

Przed zakupem jednak poczytałem o nim trochę na anglojęzycznych forach. Generalnie jest chwalony, da się nim latać bez silnika (z wyłączonym), jednak podobno warto kupić lekki i mocny silnik. Filmy na tubie które widziałem wykazują, że szybowiec ma potencjał, nie tylko ładnie się prezentuje w powietrzu i na łące, ale da się nim latać spokojnie z jakąś kamerką albo pokręcił trochę ewolucje bez łamania skrzydeł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby ten laminat nie okazał się taki sam jak ten który był stosowany w szybowcach produkcji CMP-ro Discus, ASW28 itd. Kadłub laminatowy w rozumieniu tego producenta to bandaż nasączony wodą z domieszką mąki ryzowa i polakierowany na biało. :D . Skutek tego był taki że lądowanie z najmniejszym cyrklem kończyło się pękaniem kadłuba za kabiną a przy większych hecach urwaniem ogona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dopiero czekam na przesyłkę, a nawet jak dojdzie to zimą na termikę chyba nie bardzo mogę liczyć :/

 

Przed zakupem jednak poczytałem o nim trochę na anglojęzycznych forach. Generalnie jest chwalony, da się nim latać bez silnika (z wyłączonym), jednak podobno warto kupić lekki i mocny silnik. Filmy na tubie które widziałem wykazują, że szybowiec ma potencjał, nie tylko ładnie się prezentuje w powietrzu i na łące, ale da się nim latać spokojnie z jakąś kamerką albo pokręcił trochę ewolucje bez łamania skrzydeł.

 

 

A skąd zamówiłeś model i ile cie kosztował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z HobbyKinga. Zależało mi na wersji z czerwonymi pasami (Air Cadet), której teraz nigdzie więcej nie znalazłem. Wersja biała występuje jeszcze w paru sklepach, bodajże hobbymax, jakiś angielsk - nie pamiętam nazwy, niemiecki Osmot... Jest sporo tego, wystarczy wyguglać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja już jestem po oblocie

 

b7bc410150c99dbem.jpg

 

Początek nie był szczególnie porywający. Model miał ustawione za duże wychylenia sterów i za lekki pakiet w środku, cudem tylko nie walnąłem skrzydłem o ziemię, reagował bardzo nerwowo na ruchy drążków. Potem z każdym lotem (trzy pakiety) było już tylko lepiej.

 

Wsadziłem silnik:

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_19_283&products_id=14783

Do tego regulator Multiplex 50A

Śmigło 11x7

Pakiet z ABC 4s 2600. Ten pakiet to w sumie wąskie gardo, bo miejsca w środku jest sporo i można poszaleć, a na tym był niedoważony przód. Będę wsadzał 3300. Dziś poprzesuwałem co się dało do przodu i jakoś poszło.

 

Model lata pięknie. Dobrze wyważony leci bardzo stabilnie. Nie było dziś dużego wiatru więc nie wiem, jakby to wyglądało w trudniejszych warunkach. W tym co było dziś szybowiec pięknie leci w zadanym kierunku, nic nim nie szarpie. Pętla - bez problemu. Nawet bardzo ciasna, ale z jednym zastrzeżeniem - musi mieć prędkość początkową. Bo z takiego zwykłego szybowania to zapomnij, nie da się. Trzeba najpierw nabrać prędkości. Na silniku z lotu wolnego płaskiego też nie bardzo, przynajmniej nie poniżej 60% mocy silnika.

Pięknie kołuje, w razie potrzeby też kręci ciasne zakręty bez wpadania w korkociąg. Ale trzeba pilnować prędkości. O ile leci płasko to po prostu obniża dziób, nabiera prędkości i leci dalej, o tyle w zakręcie bardzo łatwo przeciągnąć.

W swoim muszę coś zrobić ze sterem kierunku, bo póki co nie jest szczególnie satysfakcjonujący. Podejrzewam, że wkręcony w ster aluminiowy zaczep nie jest tym co mogło najlepszego spotkać\ ASK, jest za delikatny i widzę, że się gnie. Póki co ster działa, ale bez rewelacji.

Lotki dobrze pracują ustawione na 100%. Zwyczajowo ustawiam "kaganiec" (DR/EXP) na 60%, ale w tym przypadku był spory problem z przechodzeniem z przechyłu z jednej strony w drugą - długo i niekomfortowo. 100% (ustawiane na Turnigy) jest troszkę za ostre, ale zostawię takie ustawienie, a "kaganiec" przestawię na 80%.

 

Zwyczajowo silnika używam tylko do wznoszenia a potem szybuję, a jak już lecę to staram się nie przekraczać (poza samym startem) 60-70% mocy, raczej bujam się w okolicach 50%. Tym się da tak latać i leci wtedy nawet szybko, ale łapanie wysokości jednak idzie lepiej przy wyższych obrotach.

 

Do tej pory latałem szybowcami wykonanymi z EPO/EPP, więc miłą odmianą są skrzydła które nie odkształcają się podczas ostrzejszych manewrów. W ogóle konstrukcja jest dość sztywna.

 

Klapy działają. Ale dość ciekawie... Pierwsze lądowanie robiłem na klapach, model z wyłączonym silnikiem unosił\ się nad ziemią i w ogóle nie chciał przyziemić. Leciał wolno, ale nie chciał wylądować. Lądowanie bez klap odbywa się przy większej prędkości, ale za to model schodzi w dół. No cóż, trzeba jeszcze będzie się nad nimi pochylić, może zmniejszyć wychylenia, a może je puścić w górę a nie w dół? Zobaczę...

 

e7774e351e609156m.jpg

 

Generalnie, podsumowując. Model majestatycznie szybuje sobie na niebie wyglądając pięknie. Wydaje się być idealną platformą do mocowania WingCamera2 i filmowania krajobrazów z dowolnie dużej wysokości. W kwestii akrobacji to jeszcze muszę nad nim popracować, przez zwiększenie masy dzioba (większy pakiet) i poprawkę steru. Teraz jest tak, że beczkę robi tylko z dużej prędkości początkowej, albo z dużą stratą wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.