Pa_Czyz Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Witam, Rozpiętość -187cm Długość - 178cm Waga - około 5kg Silnik - YS160DZ Serwa - 4x HS635HB lotki, wysokość 1xHS5645MG kierunek, Sanwa SRM 102 gaz. Teraz kilka fotek: A tu motorek do troszke większego modelu o którym napisze w odpowiednim czasie i temacie Więcej o modelu napiszę po oblocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Troche ciezkawy jak na takie wymiary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pa_Czyz Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 No czy ja wiem, lżejszy model ciężko znaleść. Właściwie chyba nie ma modelu o tych wymiarach o wadze ponizej 4kg, nie mówie tu o jakichś Funtanach tylko o półmakietach z pękatym kadłubem. Ten model jest bardzo podobny do 74" yaka extremeflight który lata co by tu powiedzieć przyzwoicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Yak 54 extreme flight na mojej liscie jest zaraz po Katanie Krilla 2.6m ogólnie yaki 54 sa swietne chyba ze jakies cm pro yaki czy inne padła ale firmowe 54-ki sa swietne do 3D kiedy lecisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@verick Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Tu jest napisane, ze wazy on 3 kg z hakiem a Ty, ze 5 kg, czyzby tam byla podana masa samego samolotu ? http://mixmodel.esco.pl/product_info.php?products_id=421 Rozpiętość: 1860 mm Długość: 1760 mm Waga: 3,3-3,6 kg Powierzchnia: 46,8 dm2 Obciążenie powierzchni: 70,5-77 g/dm2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Wg mnie to troche dziwny wymiar modelu wypada nieciekawie wagowo Funtana 1.76m ma około 3.6kg do lotu a pow skrzydeł podobna kadłu takze pekaty identycznie z modelami 2m ciezko dobrac silnik itp sam to przerabiam teraz mam model 2m i w zasadzie nie ma silnika który by był w miare lekki i tani w utrzymaniu :crazy: NO ALE YAK TO YAK I Z MŁOTKIEM Z PRZODU DOBRZE POLECI HIHIHI Ale cena za niego to juz nawet nie z kosmosu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pa_Czyz Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Tu jest napisane, ze wazy on 3 kg z hakiem a Ty, ze 5 kg, czyzby tam byla podana masa samego samolotu ? http://mixmodel.esco.pl/product_info.php?products_id=421 Rozpiętość: 1860 mm Długość: 1760 mm Waga: 3,3-3,6 kg Powierzchnia: 46,8 dm2 Obciążenie powierzchni: 70,5-77 g/dm2 Tutaj chodzi o wage pustego modelu, a powierzchnia całkowita to około 65-70dm. Więc nie jest myśle tak źle. [do 3D kiedy lecisz? O co chodzi?? Wg mnie to troche dziwny wymiar modelu wypada nieciekawie wagowo Funtana 1.76m ma około 3.6kg do lotu a pow skrzydeł podobna kadłu takze pekaty[ No właśnie że Funtana ma mały kadłub, a Yak okrągły przekrój kadłuba więc są większe wręgi i większa waga :? No cóż zobaczymy jak będzie latać :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@verick Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 To powiem Ci, ze Funtana X100 wazy bez elektroniki i silnika 2500 g. Czyli spora roznica, choc ten jest troche wiekszy i ma pekaty kadlub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pa_Czyz Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 A oto filmik z lotu yaka 74" od extreme flight http://www.youtube.com/watch?v=gcei8TmxL80 Rzeczywiście ta funtana jest leciutka, jednak zależy mi aby mój model nadawał się do treningu programu F3M i freestyle, a ta funtana raczej tylko 3D... Czytałem o tym na FlyingGiants albo na RCU, że amerykanie wolą Showtime'a (taki F3A 3D) od Funtany bo showtimem można wykonywać akrobacje szybkie jak i wolne a Funtana to taki FunFly :? Więc wybrałem Yaka, no i sie powtórze " Zobaczymy jak będzie latać" :wink: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Tu masz racje funtana troche fun flajowa chociaz producent podaje F3A 3D to jednak bzdura daleko jej do modelu F3A a yak latac musi super topmodel sprzedaje dobre modele.Chciałem zapytac kiedy lecisz tym yaczkiem tylko zjadłem kropke. Wyposazenie masz nie byle jakie YS 160 da Ci mega zapas mocy no i reakcja na gaz w YS nawet nie ma co o tym dyskutowac wg mnie to najlepsze silniki do latania 3D na metanolu martwi mnie tylko paliwo bo latem 30% nitra musisz wlac :shock: Aaaa jeszcze jesli mowa o kadłubie funtany np 100 to nie jest wcale mały tez jest niezła bania z przodu no ,ale 176 cm a 187cm niby malo a jednak widac spora róznice .Zycze powodzenia przy oblocie mysle ze nie bedzie niespodzianek i czekam na relacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekf3a Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Co do wagi tegoz modelu musze powolac się na nowy model (co prawda F3A) P. Jacka Świderka-"Perfecto". jest to model zrobiony własnorecznie balsowy, nie zaden lamiant, na ELECTRO, 1,88x1,99m i miesci sie w 5kg z akumulatorem. Co do gabarytow kadluba chyba nie ma co polemizowac. Co do YS 1.60 postaraj się o bardzo dobre chłodzenie skrzyni korbowej! Byly przypadki, ze przegrzane korpusy pekaja!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pa_Czyz Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Co do wagi tegoz modelu musze powolac się na nowy model (co prawda F3A) P. Jacka Świderka-"Perfecto". jest to model zrobiony własnorecznie balsowy, nie zaden lamiant, na ELECTRO, 1,88x1,99m i miesci sie w 5kg z akumulatorem. Co do gabarytow kadluba chyba nie ma co polemizowac. Co do YS 1.60 postaraj się o bardzo dobre chłodzenie skrzyni korbowej! Byly przypadki, ze przegrzane korpusy pekaja!! No cóż załóżmy więc że wagowo ten yak to cegła No ale może będzie latać 8) Co do chłodzenia to chyba trudno znaleść lepszy model do chłodzenia silnika A i silnik nie będzie u mnie pracował na 30% nitro, max 20%. Model Pana Jacka widziałem i jestem pod wrażeniem, prezentuje sie jak full GFK, no i napewno będzie latał jeszcze lepiej niż wygląda . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Co do wagi tegoz modelu musze powolac się na nowy model (co prawda F3A) P. Jacka Świderka-"Perfecto". jest to model zrobiony własnorecznie balsowy, nie zaden lamiant, na ELECTRO, 1,88x1,99m i miesci sie w 5kg z akumulatorem. Co do gabarytow kadluba chyba nie ma co polemizowac. witam Ja z kolei nie porównywał bym profesjonalnego , zawodniczego modelu F3A z półmakietą dla każdego , z resztą modele F3A to troche takie wychudłe szczurki , wąskie kadłuby cienke skrzydła i małe stery , no i o niską mase łatwiej a model zbudowany własnoręcznie przez doświadczonego modelarza będzie zawsze lepszy od masowej produkcj , no chyba że mówimy o modelach za kilka tysięcy euro , a co do masy Yaka to tragedi jeszcze nie ma co prawda mógł by być przynajmniej te 0,5 kg lżejszy . Kiedyś miałem Extre 260 o rozp 190 cm , ważyła 7 kg , to była latająca cegła !!!!, ale przynajmniej dostałem dobrą szkołe jeśli chodzi o lądowanie :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Mirek F3A to co do F3A ja mam cos takiego 4700g z silnikiem 160 6 serw 2x2m http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4269 lzejszy od Funtany 140 lata podobnie ,ale tak jak kolega wyzej mówi smukły kadłub małe skrzydła to i waga mniejsza yak to całkiem inny model no i wytrzymuje takie przeciązenia ze model F3A by stracił skrzydła. Yak to yak musi byc ok topmodel za dobra firma zeby sprzedawac latające imadła to raczej niemozliwe :crazy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekf3a Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Radku, to chyba masz troche male pojecie jakie figury wytrzymuja modle od F3A. Chociazby prograf F-07. Byly 2 autoratacje na full predkosci- grubo ponad 100km/h. Jedna byla przy opadaniu w pionie, a druga przu negatywowej petli. NIe mowie, ze ten YAK to cegla, ale jak powiedzial Darek, moglby byc troche lzejszy, a to w domowych warunkach da sie osiagnac. Co do smuklych kadlubow, macie racje, ale nie do konca. przyjmujac Osmose- nowy wypus Paysanta-le Roux- model jest naprawde byczkowaty http://www.acromodel.com/aviones/osmose/osmose_en.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pa_Czyz Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Dzisiaj ważyłem model, wyszło 4850gram bez paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pa_Czyz Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Witam serdecznie:D, Yaczek lata i ma się dobrze. YS chodzi super, a 5l bańka starczyła na wykonanie około 12-15 lotów, także nie jest myśle tak źle. No i oczywiscie daje kopa na śmigle Bieli 18/8 ze zmiennym skokiem (D). Yak świetnie się prowadzi, precyzyjne latanie ala F3A nie sprawia żadnego problemu, jak i agresywne 3D. Pięknie prowadzi się w harrierze, bardzo małe kontry lotkami. Harrier Roll - bez problemu, bardzo wolno się kręci (tak z 2s/obrót) choć potrafi też szybko. Hover, Torque Roll - Bardzo stabilnie, mocno słucha się sterów. Ściany też łatwizna Oqólnie ten model lata jak masełko, nie czuć tej niby za dużej wagi. Polecam każdemu ! Kilka fotek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Witam, gratulacje Paweł Fajny model.Czy harrieruje tak samo w pozycji normalnej i na plecach, czy zauważyłeś jakieś róznice ? A czy żyletka potrzebuje mixów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pa_Czyz Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Nie czuję sie jeszcze pewnie w odwrotnym harrierze ( czasem pomyle się w kontrach kierunkiem) ale nic szczególnego nie zauważyłem w stosunku do normalnego. Żyletka- trudno powiedzieć czy potrzebuje mixow, kontrowanie w zyletce weszło mi już w nawyk( z wychyleniem kierunku odruchowo idą inne stery), nie zwracam już na to uwagi. Przy następnych lotach sprawdzę. Jedyne co mnie gnębi to że nie da się zrobić naprawdę szybkiej beczki przy dużej prędkości. Albo lotki dają za duży opór przy większych wychyleniach, lub serwo nie wydala;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Raczej serwa ci nie wyrabiają , mój Yak 54 z Topmodel 2,16m przy oblocie kręcił beczki jak szalony , musiałem znacznie zmniejszyć wychyły na lotkach ,żeby dało się "normalnie"polatać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.