jogurt Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Witam wszystkich Czy ktoś już próbował założyć do szybowca napęd EDF i z jakim skutkiem. Mam szybowiec makieta 3,4m waga 3~~3.5kg i założenie silnika z przodu nie wchodzi w grę,więc trzeba by wykombinować coś innego napedy typu SLS są bardzo drogie więc pomyślałem o chowanej turbinie, i nie mam pojęcia jaką wybrać a dokladnie chodzi mi o moc ,jaki ciąg powinna mieć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Jakiej max średnicy może być ta turbina? Może popatrz na przykłady z tej strony (podane są gotowe kombinacje napędu i osiągi): http://www.schuebeler-jets.de/ Pozwoli to na wstępne oszacowanie ciągu, prędkości i pobieranego prądu (czyli wagi zasilania ). Tylko, że to też drogie napędy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jogurt Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Z tym MAM to trochę się pospieszyłem w zasadzie czekam na model Minimoa 3,4m więc nie jestem jeszcze w stanie określić dokładnie średnicy napędu ,ale wydaje mi się że 90~~100mm powinno się zmieścić . :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcellus66 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Witam Jestem tu nowy i za ewentualne błędy przepraszam. Z tego co się orientowałem (bo podobna myśl przeszła mi przez głowę by zastosować napęd tunelowy w szybowcu) to nie jest to dobry pomysł. Napędy tunelowe są raczej mało wydajne jeżeli chodzi o uzyskiwany ciąg no i przy tym potrzebuja mnustwo prądu. Największa turbina jaką widziałem ma średnicę wewnętrzna ok 74 mm i przy poboże 57A daje ciąg na poziomie 850g. To raczej mało dla szybowca wagi 3,5 kg. Dla silnika wypadało by zastosować regulator z zapasem około 70-80 A to sprawia że pakiet musi być naprawdę pojemny i przez to duży co wiadome wiąże się z większą wagą. Dla porównania mam silniczek który bieże 30A ciągłego prądu na max i przy pakiecie 11.1 4000mAh starcza na około 9-10 min używania go na pełnych obrotach więc jezeli odnieść to do turbiny która potrzebuje 57A ciągłego prądu to dla mnie to porazka. Fakt odgłos jaki wydaje napęd tunelowy jest naprawdę fajny ale jak dla mnie raczej nadaje się do lekkich Jet-ów itp. Zdecydowanie odradzałbym takie rozwiazanie dla szybowca. Ja chciałem zastosować taki napęd w latającym skrzydle i nie daje mi to spokoju. Coś w rodzaju B2 o rozpiętości około 1.7-2.0m rozpiętości. Problem tylko jak rozwiązać zasłanianie wlotu do turbiny żeby zmniejszyć opory przy locie swobodnym. Narazie plany są w mojej głowie ale chyba niedługo postaram się coś sklecić. EDIT: No nieźle właśnie się zorientowałem kiedy były ostatnie wpisy Mam to jak w banku że ktoś to przeczyta hehe dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.