Skocz do zawartości

FW-190 - w odsłonie halowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pomysł budowy modelu halowego do walk powietrznych (niektórzy kwalifikują ten model do kategorii ESA) narodził się przypadkiem. Na zawodach (Andrychów 2013) wygrałem zestaw modelu od Marka Rokowskiego (http://www.NaPolskimNiebie.pl) z częściami do budowy takiego właśnie modelu. Potem dostałem drugi zestaw i tak oto powstały dwa (totalnie różne) modele FW-190 do latania w hali.

 

fw190_halowy_00.jpg

 

OPIS BUDOWY

 

Pierwszy egzemplarz FW-190 zbudowałem w konwencji typowego modelu akrobacyjnego - "krzyżak" z zerowym wzniosem skrzydła, natomiast drugi model otrzymał dodatni wznios skrzydeł (niektórzy uważają, że wręcz karykaturalny).

 

 

Oba modele były budowane w tej samej kolejności:

 

- Przygotowania skrzydeł (odcięcie i przyklejenia lotek, wklejenie dźwigarów)

- Przyklejenie skrzydeł do kadłuba

- Przyklejenie dolnej połówki kadłuba i przygotowanie otworów na serwa

- Wklejenie wykrzyżowanie skrzydeł i wykrzyżowania ogonowej części modelu

- Wklejenie statecznika poziomego (wcześniej odciąłem ster wysokości)

- Przyklejenie górnej połowy kadłuba

- Przyklejenie steru kierunku

- Montaż serw, wykonanie popychaczy i przyklejenie dźwigienek

- Wykonanie i montaż wręgi silnikowej

- Montaż wyposażenia i ustawienie modelu w nadajniku

 

LOTY

 

Model z zerowym wzniosem skrzydeł jest bardzo przyjazny do spokojnego latania akrobacyjnego (zmieniłbym tylko proporcje steru kierunku i zwiększył powierzchnię steru wysokości).

jednak w przypadku walki powietrznej zaczynają się problemy, przy gwałtownych manewrach oraz spotkaniach z modelami i tasiemkami przeciwników nie jestem w stanie nadążyć za zmianą położenia modelu, co skutkuje zderzeniem z ziemią.

Po wykonaniu kilku lotów pierwszym egzemplarzem uznałem, że drugi egzemplarz, który zbuduję będzie miał dodatni wznios skrzydeł, większą powierzchnię steru wysokości oraz zmienione proporcje (i powierzchnię) steru kierunku.

Jeszcze nie przeprowadziłem żadnej walki tym modelem, ale po pierwszych lotach (co prawda, na dworze) stwierdzam, że wznios będzie bardzo dużym atutem tego modelu. Zwiększona powierzchnia steru wysokości poprawiła zachowanie się modelu przy małych prędkościach.

 

 

DANE TECHNICZNE MODELU

 

Wznios skrzydła: Wersja 1.: 0o/Wersja 2.: 9o

Rozpiętość: 800 / 785 mm

Długość: 640 / 660 mm

Wysokość: 275 mm

Silnik: Turnigy 2204-14T

Śmigła: GWS 7x3.5-8x4.3,APC 8x3.8

Serwa: HXT500 i 2x HK4,3

Regulator: Turnigy Plush 10A / JETI Advance 08

Pakiety: 2s li-pol Zippy Compact 350mAh

Masa (bez pakietu): 124 / 142 g

Masa całkowita: 150 / 168 g

 

fw190_halowy_11.jpg fw190_halowy_12.jpg

 

fw190_halowy_13.jpg fw190_halowy_14.jpg fw190_halowy_15.jpg

 

fw190_halowy_21.jpg fw190_halowy_22.jpg fw190_halowy_23.jpg

 

fw190_halowy_31.jpg fw190_halowy_32.jpg fw190_halowy_33.jpg

 

fw190_halowy_41.jpg fw190_halowy_42.jpg fw190_halowy_43.jpg

 

fw190_halowy_51.jpg fw190_halowy_52.jpg fw190_halowy_53.jpg

 

fw190_halowy_54.jpg fw190_halowy_55.jpg fw190_halowy_56.jpg

  • 4 lata później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.