JacekO Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Pomysł budowy modelu halowego do walk powietrznych (niektórzy kwalifikują ten model do kategorii ESA) narodził się przypadkiem. Na zawodach (Andrychów 2013) wygrałem zestaw modelu od Marka Rokowskiego (http://www.NaPolskimNiebie.pl) z częściami do budowy takiego właśnie modelu. Potem dostałem drugi zestaw i tak oto powstały dwa (totalnie różne) modele FW-190 do latania w hali. OPIS BUDOWY Pierwszy egzemplarz FW-190 zbudowałem w konwencji typowego modelu akrobacyjnego - "krzyżak" z zerowym wzniosem skrzydła, natomiast drugi model otrzymał dodatni wznios skrzydeł (niektórzy uważają, że wręcz karykaturalny). Oba modele były budowane w tej samej kolejności: - Przygotowania skrzydeł (odcięcie i przyklejenia lotek, wklejenie dźwigarów) - Przyklejenie skrzydeł do kadłuba - Przyklejenie dolnej połówki kadłuba i przygotowanie otworów na serwa - Wklejenie wykrzyżowanie skrzydeł i wykrzyżowania ogonowej części modelu - Wklejenie statecznika poziomego (wcześniej odciąłem ster wysokości) - Przyklejenie górnej połowy kadłuba - Przyklejenie steru kierunku - Montaż serw, wykonanie popychaczy i przyklejenie dźwigienek - Wykonanie i montaż wręgi silnikowej - Montaż wyposażenia i ustawienie modelu w nadajniku LOTY Model z zerowym wzniosem skrzydeł jest bardzo przyjazny do spokojnego latania akrobacyjnego (zmieniłbym tylko proporcje steru kierunku i zwiększył powierzchnię steru wysokości). jednak w przypadku walki powietrznej zaczynają się problemy, przy gwałtownych manewrach oraz spotkaniach z modelami i tasiemkami przeciwników nie jestem w stanie nadążyć za zmianą położenia modelu, co skutkuje zderzeniem z ziemią. Po wykonaniu kilku lotów pierwszym egzemplarzem uznałem, że drugi egzemplarz, który zbuduję będzie miał dodatni wznios skrzydeł, większą powierzchnię steru wysokości oraz zmienione proporcje (i powierzchnię) steru kierunku. Jeszcze nie przeprowadziłem żadnej walki tym modelem, ale po pierwszych lotach (co prawda, na dworze) stwierdzam, że wznios będzie bardzo dużym atutem tego modelu. Zwiększona powierzchnia steru wysokości poprawiła zachowanie się modelu przy małych prędkościach. DANE TECHNICZNE MODELU Wznios skrzydła: Wersja 1.: 0o/Wersja 2.: 9o Rozpiętość: 800 / 785 mm Długość: 640 / 660 mm Wysokość: 275 mm Silnik: Turnigy 2204-14T Śmigła: GWS 7x3.5-8x4.3,APC 8x3.8 Serwa: HXT500 i 2x HK4,3 Regulator: Turnigy Plush 10A / JETI Advance 08 Pakiety: 2s li-pol Zippy Compact 350mAh Masa (bez pakietu): 124 / 142 g Masa całkowita: 150 / 168 g
JacekO Opublikowano 10 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2018 Mimo upływu czasu nasze halowe modele cały czas latają W niedzielę odkurzyliśmy nasze samoloty:
Rekomendowane odpowiedzi