Skocz do zawartości

Koledzy, pomóżcie proszę w wyborze roweru


stasw328

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako, że modelarstwo to u mnie nie jest jedyna pasja, a i dojeżdżać jakoś trzeba to poszukuję nowego roweru. Stary - Korss Hexagon v3 jeszcze z komunii już zaczyna odmawiać posłuszeństwa, a kolejny remont przestaje mieć sens. Szukam czegoś na ramie 19' do ok. 1500zł. Wpadły mi w oko 2 pojazdy:

Specialized Hardrock Sport - http://allegro.pl/specialized-hardrock-sport-25-wyprzedaz-nowy-i4066163282.html

Unibike FUSION GTS - http://allegro.pl/unibike-fusion-gts-19-2013-wyprzedaz-magazyn-i4093747082.html

Zależało by mi na jak najszybszej odpowiedzi, ponieważ już powoli zaczynam bać się wsiadać na stary rower, a na modelarnie jakoś trzeba dojechać :D. Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rama w Krossie jest cały czas dla Ciebie dobra, to go remontuj bez dwóch zdań. Ogólnie ja jestem za tym żeby rower samemu sobie składać, z komponentów które nam pasują i o których coś wiemy. Te w "sklepowych" rowerach często bywają słabszej jakości i niestety po 500km trzeba wymienić przerzutkę, wycentrować koła i zmienić łańcuch. 

A już ostatecznie to z tych dwóch brałbym Unibike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na to, że kolega chce conajmniej szybko dojechać do celu oraz pewnie lubi ogólnie pojeździć... więc te miejskie rowery napewno odpadają.

 

A nie chcesz nic z rowerów używanych? za te pieniądze wyrwiesz coś już naprawdę dobrego.

 

Chwilę poszukałem po allegro i znalazłem taki oto sprzęt: jeżeli rozmiar ramy Ci nie przeszkadza to ja bym brał bez zastanowienia http://allegro.pl/giant-19cali-er26-osprzet-xt-rock-shox-od-kobiety-i4112251477.html albo http://allegro.pl/giant-xtc-aluxx-6061-deore-hydraulika-tarcze-i4115300279.html albo http://allegro.pl/trek-alpha-4900-rock-shox-judy-deore-hydraulika-i4100521597.html

Jeszcze powiedz nam gdzie będziesz poruszać się tym rowerem, teren czy raczej głównie asfalt? 

Jeśli typowo asfalt to też możesz zastanowić się nad czymś tego pokroju: http://allegro.pl/cube-s-stevens-strada-600-okazja-i4118744053.html lub jakaś szosówka tego typu http://allegro.pl/giant-tcr-45cm-ultegra-i4093224070.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grę wchodzą własciwie tylko MTB. Z Krossa trochę wyrosłem, dlatego zmieniam na inny. Co do rowerów używanych - mam pewne opory przed ich kupowaniem, w końcu to części mechaniczne, które się zużywają - a nowe zwykle posłużą dłużej. Myśle tylko w czym ten Specialized jest gorszy. Wiadomo, Unibike o wiele bardziej znana firma, jednak.. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć czym one się różnią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś wyżej nie chce działać link, to tu go wkleję http://allegro.pl/giant-19cali-er26-osprzet-xt-rock-shox-od-kobiety-i4112251477.html - rower idealny dla Ciebie, na bardzo dobrym osprzęcie i niezbyt ciężki. Napewno długo i bez awaryjnie pojeździ.

 

A co do tego w czym lepszy tamten Unibike od Speca... to, ile "normalny" Specialized kosztuje mówi samo za siebie. Osprzęt ma nieco gorszy, opony gorsze, piasty no-name itd... nie będę wspominać nic o amortyzatorze, bo jedno i drugie to są jakieś pseudo "uginacze", a nie amortyzatory :)

 

Poza tym - nowe niekoniecznie dłużej posłużą. Tak jak wspominałem już, w tych sklepowych rowerach często wsadzane są komponenty o wiele gorszej jakości, aniżeli miałbyś sam kupić tą daną część. U mnie przerzutka, którą miałem fabrycznie już dołączoną do ramy, wytrzymała pół sezonu, kupiłem starego, kultowego XTRa i jeździ ze mną do dziś (3 rok chyba). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, myślę, że MTB będzie dla mnie bardziej odpowiedni :) Unibike wykupiony, ale znalazlem 2 Scotty - może będą lepsze? Chciałbym mimo wszystko rower nowy.

Nowe typu oprócz wyżej wymienionego Specialized to:

Scott Aspec 660 2013 http://allegro.pl/rower-scott-aspect-660-2013-i4102821508.html

Scott Aspec 50 http://allegro.pl/rower-scott-aspect-50-czarno-czerwony-2012-i4118052558.html

Któryś, czymoże ewentualnie jeszcze inny??

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy odnosisz się do mojej wypowiedzi, czy którejś z wcześniejszych... ale mówię o kołach 29 calowych i jak najbardziej to również MTB. Google Twoim przyjacielem, poczytaj o zaletach i sam zdecyduj. No i pytanie, dlaczego uważasz, że właśnie MTB będzie najbardziej odpowiedni, skoro tak uważasz to musisz mieć jakieś argumenty inne niż "bo tak" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy odnosisz się do mojej wypowiedzi, czy którejś z wcześniejszych... ale mówię o kołach 29 calowych i jak najbardziej to również MTB. Google Twoim przyjacielem, poczytaj o zaletach i sam zdecyduj. No i pytanie, dlaczego uważasz, że właśnie MTB będzie najbardziej odpowiedni, skoro tak uważasz to musisz mieć jakieś argumenty inne niż "bo tak" :)

29er za 1500?

Żaden z tych scottów, popatrz bardziej na kross'a, albo sprecyzuj co w twoim padło, może wystarczy ramę i serwis porządny zrobić. Rower ciężko jest zajechać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak w starym hexagonie zostawił bym hmmm... Chwyty z kierownnicą, bo wygodne. Chyba po prostu kupię tego Specialized - najwyżej będę się klnął pod nosem, ale humor dobry mam bo i paczka z hibbykinga przyszła to zwijam na modelarnię :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kwotę 1500 absolutnie nie pchałbym się w zakup nowego roweru, zwłaszcza MTB. Będzie ciężki i z kiepskim osprzętem. Jeśli rama jest za mała to zastanów się nad kupieniem nowej ramy - na przykład Accenta (dość popularna u nas i niedroga marka). Potem składałbym i po kolei wymieniał komponenty przy okazji zdobywając nieco wiedzy na temat tego co jest bardziej, a co mniej ważne.

Z mojego punktu widzenia hierarchia w MTB wygląda tak:

 

- Rama - Podstawa wszystkiego, ma być dopasowana do naszej sylwetki i preferowanego przez nas stylu jazdy (sportowy/rekreacyjny na trudny/łatwy teren). Geometria ramy determinuje przeznaczenie roweru i jego prowadzenie się (czy będzie dobrze podjeżdżał, czy będzie stabilny na zjazdach, nerwowy itp.).

 

- Amortyzator - Równie ważny jak rama - to ma pochłaniać nierówności i utrzymywać przyczepność koła a nie tylko bujać się na sprężynie. To on do spółki z oponami decyduje o tym, czy rower jedzie tam gdzie chcemy, czy tam gdzie akurat odbije nam przednie koło. Z tanich amortyzatorów warty uwagi jest Suntour Epicon, jeszcze lepiej Reba (to tylko najpopularniejsze przykłady). Wszystko poniżej klasy Epicona to tylko zbędne kilogramy, omijaj szerokim łukiem wynalazki typu Gila albo XCM. Jak nie ma kasy na przyzwoity amortyzator, to lepiej wziąć sztywny widelec - będzie przynajmniej sporo lżejszy niż tanie kowadła, które i tak nic nie dają poza pozorowanym wyglądem.

 

- Koła - im lżejsze tym lepiej - ma to bardzo duży wpływ na przyspieszenie roweru - rower z lekkimi kołami łatwiej rozpędzić, jest odczuwalnie bardziej "zrywny", poza tym mniejszy efekt żyroskopowy powoduje lepszą sterowność.

 

- Opony - bardzo istotny komponent, mają być dopasowane do warunków jazdy (asfalt/szuter/teren), ale przy zakupie nie trzeba się jakoś specjalnie nimi kierować, bo najłatwiej je zmienić.

 

- Hamulce - Nie trzeba tłumaczyć jak są ważne. Na szczęście świetne opinie zbiera stosunkowo niedrogi model Shimano SLX.

 

- Osprzęt - ogólnie nie radzę schodzić z grupą poniżej Shimano SLX - przyzwoita precyzja przy przyzwoitej cenie.

 

Cała reszta której nie ma miejsca tutaj opisywać, lepiej poszukać na odpowiednich forach rowerowych. Zachęcam zrobić przynajmniej podstawowy research przed dokonaniem zakupu, bo sensownie poskładany rower naprawdę jeździ dużo lepiej, niż bezmyślnie posklejana marketówka albo jakaś masówka typu Scott czy Trek - nie żeby te firmy nie robiły dobrych rowerów - robią, ale modele za 1500 to jest po prostu najtańsza masowa produkcja tylko z nalepką Trek czy Scott - a "wartość marketingowa" tej nalepki odpowiednio podnosi cenę zakupu i tak kiepskiego roweru. A twentyniner za kwotę 1500 to jakiś kiepski żart - te rowery na dzień dobry są droższe bo to stosunkowo niedawno wprowadzony standard i marketingowo wciskany wszystkim. Przy ograniczonym budżecie nie warto zwracać na niego uwagi - co innego jeśli ktoś dysponuje większą kwotą, ale i wtedy trzeba uważnie przyjrzeć się czy taki rower nadaje się dla nas, decyduje o tym wiele czynników takich jak wzrost czy preferowany styl/miejsce jazdy. Twentyninery nie wszystkim pasują i nie we wszystkim są lepsze od 26".

 

 

Jeszcze jedno - zawsze należy największą uwagę zwracać na rzeczy, które najtrudniej zmienić po zakupie, one raczej zostaną w rowerze do jego wymiany i jak źle wybierzemy, to jesteśmy ugotowani na dłużej. Takie rzeczy jak Opony, kaseta czy zmieniarki zużywają się z czasem i jak mamy mało kasy, to można wziąć gorsze i jak padną (a kiepskie padną szybko przy obecnej żywotności sprzętu) to zmienimy na lepsze bez większych trudności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jako zapalony rowerzysta też coś Ci podpowiem.

Dołóż troszkę do tego co masz i kup coś lepszego. 

Lepiej kupić gorszy model dobrego producenta niż topowy model jakiegoś wynalazku.

Poszukaj w Lapierre. Wiem są droższe ale są warte swojej ceny.

miałem też Northtec'ka Cayon ale w wersji 26 cali

8000km i tylko konieczny serwis. 

Przetrwał naprawdę wiele. Bardzo wdzięczny rower.

30sc9yu.jpg

 

 

Teraz śmigam na takim cacku

 

23lmttv.jpg

 

Co do jakości produktów marki KROSS.

Przed lapierre'm miałem jednego EARTH S2 . JEDEN DZIEŃ!!!

Rama pękła przy zaskoku z wyższego krawężnika (około 40-50 cm) Lapierre połyka takie zeskoki i prosi o jeszcze. 

Nie polecam Krossa.

4ih5bd.jpg

 

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.