Skocz do zawartości

Odpalanie silnik za pomocą rozrusznika


ejdzej88

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam no prawie skończyłem budowę modelu i czas na dotarcie silnika. Parę razy pokopał Mnie po palcach więc kupiłem rozrusznik i tu mam pytanie. Jest to rozrusznik do 15ccm i nie wiem czym go najlepiej zasilać. Nigdzie nie ma info o jego mocy i nie wiem jaki prąd może pobierać. Czy mogę zastosować np dwa połączone równolegle aku od wkrętarki?? Jaką moc mogą mieć takie rozruszniki.

Opublikowano

Odpowiedź jest bardzo prosta - zasilasz napięciem 12-15V. Zdecydowana większość rozruszników modelarskich jest robiona pod zasilanie akumulatorem żelowym lub 2 pakietami 7,2V. Prąd pobierany przez taki rozrusznik nie jest powalający - jeden aku od wkrętarki w zupełności wystarczy.

Opublikowano

zwykły żelowy 12V 7 Ah z końcówkami konektorowymi - cena - coś koło 30-40 zł. Jak kupisz w przyszłości panel startowy np. w nastiku to tymże żelowym zasilasz: rozrusznik, grzałkę do świecy, pompkę paliwa i ja dodatkowo ładowarkę którą mam wmontowaną w skrzynkę.

Opublikowano

No to silnik chyba dotarty. Chyba bo jest pewien problem. Ten silnik to ASP .32A. Zapala idealnie ładtwo się go wstępnie wyrególowało i przepracował parenaście minut. Jednak na wydechu (odcinek między tłumikiem a cylindrem) pojawia się paliowo. Dużo paliwa. Czy jest to normalne w 2-takcie czy trzeba mocniej dokręcić wszystkie śruby?? Pytam się, bo nie chcę zerwać gwintów używam zmykłych kluczy ampulowych, czy mam dokręcić do oporu??

Opublikowano

Paliwo czy olej?

W trakcie normalnej pracy silnika 2 suwowego olej wydalany jest przez tłumik. Jeżeli połączenie silnika z tłumikiem nie jest szczelne, to może olej wydostawać się tamtędy. Jednakże, jeżeli jakimś cudem na wydech dostaje się paliwo to jest to bardzo niebezpieczne i może doprowadzić do pożaru modelu...

Osobiście uważam, że chodzi o olej i rozwiązaniem Twojego problemu będzie umiarkowane dokręcenie śrub(pamiętaj o kleju anearobowym jeżeli tłumik nie ma się sam odkręcić od drgań) i/lub wstawienie/wymiana uszczelki.

Opublikowano

to raczej nie spalony olej a nie paliwo wszystkie miejsca z których cos cieknie powinieneś uszczelnic silikonem wysokotemperaturowym (takim jak do samochodów) takie nieszczelności są normalne nawet w OS-ach czy innych markowych silnikach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.