ejdzej88 Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 Witam no prawie skończyłem budowę modelu i czas na dotarcie silnika. Parę razy pokopał Mnie po palcach więc kupiłem rozrusznik i tu mam pytanie. Jest to rozrusznik do 15ccm i nie wiem czym go najlepiej zasilać. Nigdzie nie ma info o jego mocy i nie wiem jaki prąd może pobierać. Czy mogę zastosować np dwa połączone równolegle aku od wkrętarki?? Jaką moc mogą mieć takie rozruszniki.
fredzio Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 Odpowiedź jest bardzo prosta - zasilasz napięciem 12-15V. Zdecydowana większość rozruszników modelarskich jest robiona pod zasilanie akumulatorem żelowym lub 2 pakietami 7,2V. Prąd pobierany przez taki rozrusznik nie jest powalający - jeden aku od wkrętarki w zupełności wystarczy.
buwi777 Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 zwykły żelowy 12V 7 Ah z końcówkami konektorowymi - cena - coś koło 30-40 zł. Jak kupisz w przyszłości panel startowy np. w nastiku to tymże żelowym zasilasz: rozrusznik, grzałkę do świecy, pompkę paliwa i ja dodatkowo ładowarkę którą mam wmontowaną w skrzynkę.
ejdzej88 Opublikowano 28 Lutego 2008 Autor Opublikowano 28 Lutego 2008 No to silnik chyba dotarty. Chyba bo jest pewien problem. Ten silnik to ASP .32A. Zapala idealnie ładtwo się go wstępnie wyrególowało i przepracował parenaście minut. Jednak na wydechu (odcinek między tłumikiem a cylindrem) pojawia się paliowo. Dużo paliwa. Czy jest to normalne w 2-takcie czy trzeba mocniej dokręcić wszystkie śruby?? Pytam się, bo nie chcę zerwać gwintów używam zmykłych kluczy ampulowych, czy mam dokręcić do oporu??
fredzio Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 Paliwo czy olej? W trakcie normalnej pracy silnika 2 suwowego olej wydalany jest przez tłumik. Jeżeli połączenie silnika z tłumikiem nie jest szczelne, to może olej wydostawać się tamtędy. Jednakże, jeżeli jakimś cudem na wydech dostaje się paliwo to jest to bardzo niebezpieczne i może doprowadzić do pożaru modelu... Osobiście uważam, że chodzi o olej i rozwiązaniem Twojego problemu będzie umiarkowane dokręcenie śrub(pamiętaj o kleju anearobowym jeżeli tłumik nie ma się sam odkręcić od drgań) i/lub wstawienie/wymiana uszczelki.
pablos Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 to raczej nie spalony olej a nie paliwo wszystkie miejsca z których cos cieknie powinieneś uszczelnic silikonem wysokotemperaturowym (takim jak do samochodów) takie nieszczelności są normalne nawet w OS-ach czy innych markowych silnikach
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.