Skocz do zawartości

HK 20A UBEC nie wchodzi w tryb programowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem ze swoim reglem. Robię wszystko jak w instrukcji nakazane, a regulator zamiast wchodzić w tryb programowania wydaje ciągłe, pojedyncze, krótkie "piki", opisane w instrukcji w ten sposób:

2. Continuing beeps: the pull rod of throttle is not in the lowest position - żeby wejść w programowanie, trzeba ustawić przepustnice na maksymalne wychylenie, więc sami widzicie...

 

Wygląda na to, że regiel nie widzi maksymalnego wychylenia i przez to nie wchodzi w programowanie. Kiedyś wszystko działało na tym regulatorze. Radio to Graupner MX16 Hott. Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Opublikowano

A podłączasz pakiet z przepustnicą na minimum i dopiero po podłączeniu dajesz na max? Nie wiem czy to zadziała ale możesz spróbować. 

W takim wypadku regiel oczekuje jakby na dalsze polecenie, tzn. nic się nie dzieje, i dopiero jak opuszczę przepustnicę, zostaje zagrana melodyjka startowa, lub jeśli dam na max w trakcie melodii, to ona się zawiesza i czeka, aż opuszczę przepustnicę - po wszystkim silnik normalnie pracuje.

 

Pozostaje jeszcze kwestia reversu na gazie i ew. funkcji zabezpieczającej przed włączeniem nadajnika z pełnym gazem ale to pewno wiesz.

Revers niepotrzebny, bo gdy przepustnica jest na minimum, to silnik normalnie rozpoczyna swoją pracę. Nie mam włączonego zabezpieczenia na włączanie z otwartą przepustnicą. 

Dzięki za odpowiedź. :)

Opublikowano

Trymer na zero.

Podobny problem miałem z moim Graupner MZ 24 . Podłączyłem do aparatury Turnigy i zadziałało.

Ustaw w nadajniku maksymalne wychylenia gazu na 120 % 

Opublikowano

Ustawiałem i na 150% i nic nie dawało. Chyba, że kluczowe jest to 120%? Zaraz sprawdzę.

EDIT: Niestety bez zmian.

Opublikowano

A throttle range ustawiles jak należy? Bez tego ani rusz :-) a skoro kiedyś działało to może się rozregulowalo... W instrukcji pewnie masz napisane jak ustawić throttle range...

Opublikowano

Jeśli dobrze rozumiem, to żeby ustawić przepustnicę, trzeba wejść w tryb programowania, a właśnie tego nie mogę zrobić, więc koło się zamyka. Chyba, że coś mi umknęło?

Opublikowano

No właśnie throttle range ustawia się nie wchodząc w tryb programowania.. Co ciekawe w manualu do twojego regla jest wzmianka o "reset throttle routine" ale jak to zrobić nie podali... :-

 

Ja używam turnigy regli i tam to wygląda tak :

【Throttle Range Setting】 Switch on the Transmitter,and then move the throttle stick to top position. Connect battery pack to the ESC a special tone"♪123" sounds, that means the battery supply is OK. Wait for 2 seconds, "Beep-Beep" tone sounds ,that means the highest point of throttle range has been confirmed Move throttle stick to the bottom position, several "Beep" tones emits to represent the number of lipo cells. A long "Beep" sounds ,it means the lowest position throttle range been confirmed.

Opublikowano

Switch on the Transmitter,and then move the throttle stick to top position. Connect battery pack to the ESC

 

I w tym momencie regiel zaczyna nieustannie i jednostajnie buczeń krótkimi pikami - wg instrukcji informacja o tym, że przepustnica nie jest w najniższym położeniu. :/

Opublikowano

chińskie dziadostwa :) jeszcze znalazłem coś takiego - włączasz nadajnik z gazem na low, włączasz regiel, od razu ustawiasz gaz na wysoki, czekasz (lub nie - możesz sprawdzić czy coś się stanie) i wracasz do niskiego gazu  - PROPONUJE ZROBIĆ TO BEZ ŚMIGŁA :)

 

rozumiem ze w nadajniku masz gaz ustawiony -100 100 ?

jeżeli to nie zadziała to ja się poddaje ;) pozdro

Opublikowano

Hehe, próbowałem i w ten sposób ;) Działa to w ten sposób, że w momencie ustawienia gazu na max stopuje się procedura włączania(czyli melodyjka startowa pauzuje, jeśli już się zaczęła, lub w ogóle nic się nie dzieje jeśli melodyjka się nie zaczęła; po powrocie na min dokończa się procedura startu i silnik normalnie chodzi). Ja już głupieje :D

Gaz ustawiony 100 100, a próbowałem i 150 150 :P Przez chwile myślałem, że może to być wina failsafe - w momencie załączenia regla gaz ustawia się na minimum i dopiero po chwili(kiedy aparatura złapie połączenie) na aktualne, maksymalne położenie drążka, więc przestawiłem failsafe na max throttle w nadziei, że to coś zmieni - niestety bez skutku.

Opublikowano

Odbiornik masz podłączony bezpośrednio z regulatorem czy przez autopilota, stabilizator lub podobny wynalazek?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.