Skocz do zawartości

Tadeusz Cieślik/Ted850 kat. senior - Ansaldo A.1 Balilla


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 Witam.

 

Długo zastanawiałem się nad wyborem modelu i wybrałem Balille bo jest Włoska a co za tym idzie piękna

a przyczyny jej niepowodzeń nie przełożą się na to jak model będzie zachowywała się w locie.

Oryginał miał mocny, ciężki i dość awaryjny silnik który przez nadwagę pogarszał zwrotność

a jego awarie szczególnie w górzystym terenie nie przysparzały popularności.

Podejrzewam że wyeliminowanie tych wad (poza mocą silnika) spowoduje że będzie pięknie latał i pozwoli mi poprawić wyniki w walce ;-)

 

Balilla była jednomiejscowym dwupłatowym samolotem myśliwskim o konstrukcji drewnianej.

Silnik rzędowy, śmigło drewniane, dwu łopatowe.

Uzbrojenie: 2 karabiny maszynowe Vickers kal. 7,7 mm zsynchronizowane schowane pod maską silnika.

Podwozie klasyczne dwu goleniowe

 

 

a1-4.jpg

 

Dane taktyczno - techniczne:
Wymiary:
. Rozpiętość skrzydeł - 7,68 m,
. Długość - 6,84 m,
. Wysokość - 2,63 m,
. Powierzchnia nośna - 21,25 m2,
Masa:
. Masa własna - 625 kg,
. Użytkowa - 245 kg,
. Całkowita - 870 kg,
Osiągi:
. Prędkość - Vmax = 210 - 220 km/h,
. Prędkość wznoszenia - 5,3 - 6,25 m/s,
. Czas wznoszenia na 2000 m - 5' 20",
. Czas wznoszenia na 5000 m - 17 min,
. Pułap - 5000 - 7000 m,
. Zasięg - 360 - 400 km

 

ansaldo_a1_3v.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.