Emil Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Witam!!! Niedawno a dokładnie w sobotę kupiłem sobie w hurtowni model śmigłowca dragon fly (huba kazdy wie jaki to?) modelik 2 kanałowy.Niestety niejestem zadowolony poniewarz szajs z niego odrazu tego samego dnia złamałem podwozie i śmigło tylne w nastepnym dniu urwała sie linka taka łacząca kadłub z belka ogonowa ale jakos tam zreperowałem a dzis podczas lotu ułamał sie zyroskop/stabilizator i naprawde nic ciekawego ten heik i postanowiłem ze moze uda sie zbudowac samolot.Chodzi mi oto czy da sie zbudowac samolot który bedzie napedzany silnikiem tym głownym z helika a skret by miał za pomocą smigła zdemontowanego z helika i załozonego na tyl . widziałem takie cos kiedys w sklepie i spodobało mi sie i własnie mam pytanie czy uda sie takie cos zbudowac z depronu z podwoziem? jak macie jakies zdjecia rysunki itp. to wrzućcie tu na forum. z góry dziękuje! edit: skrzydła ze wzniosem, Fotka z załozeniem : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayo Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Niestety niejestem zadowolony poniewarz szajs z niego odrazu tego samego dnia złamałem podwozie i śmigło tylne w nastepnym dniu urwała sie linka taka łacząca kadłub z belka ogonowa ale jakos tam zreperowałem a dzis podczas lotu ułamał sie zyroskop/stabilizator i naprawde nic ciekawego ten heik Może to nie wina konstrukcji samego modelu tylko umiejętności pilota? nie zastanawiałeś się nad tym? Chodzi mi oto czy da sie zbudowac samolot który bedzie napedzany silnikiem tym głownym z helika a skret by miał za pomocą smigła zdemontowanego z helika i załozonego na tyl . widziałem takie cos kiedys w sklepie i spodobało mi sie Masz gdzieś zdjęcia "czegoś takiego"? Pierwsze słyszę o takim modelu choć nie mówię, że takich nie ma W sumie to koncepcja byłaby ciekawa. Jeden silnik załatwia ciąg, drugi silnik jako "ster kierunku", a co ze sterem wysokości? bo chyba na załatwiałbyś tego zmianą ciągu Latanie czymś takim to by był dopiero wyczyn! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 mayo modelik kieys widziałem w sklepie i chciałbym to zbudowac bo wiem wszystko o tym ale upewnic sie niezaszkodzi tu na forum modelik by był sterowany na gaz regulowany i skręt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milko Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Jest jeden problem, silnik ogonowy neutralizuje obrót śmigłowca wytwarzany przez główny rotor, w twoim założeniu nie zagra to gdyż, gdy dasz mały silnik na ogon to przy dodawaniu gazu na dużym "komputerek" będzie zwiększał obroty tego na ogonie, co doprowadzi do wymuszonego skrętu.Spójrz na śmigłowiec gdy dodasz malutko gazu śmigło na ogonie sie kręci więc w wypadku samolotu już by skręcał.Myślę że zrozumiałeś :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayo Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 chciałbym to zbudowac bo wiem wszystko o tym ale upewnic sie nie zaszkodzi tu na forum modelik by był sterowany na gaz regulowany i skręt To jak możesz opisz to bliżej bo naprawdę koncepcja sterowania, nawet jak dla takich "zabawek" sprzedawanych na allegro jest bynajmniej dziwna. Jestem po prostu ciekaw takiego rozwiązania i tego jak ono spisuje się w praktyce... Chińskie zabawki sterowane za pomocą różnicy ciągów obydwu silników też jakoś latają, ale wszystko rozchodzi się o to "jakoś" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 a właśnie ze milko ten helik ma to w sobie ze tylne śmigło sie nie kreci ono sie kreci tylko przy skręcie to juz nie picooZ a wiec moge spokojnie budowac a śmiego sie na serio kręci tylko przy skręcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tost Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Na rynku jest wiele heli 2ch, Tak się składa, ze mialem kiedys akurat taki. Faktycznie, silnik ogonowy jest nie zależny od głownego i krecimy nim kiedy chcemy, Sporo to upraszcza w twojej konstrukcji. Chociaż nadal nie wiem, czy możliwością jest skręcanie smigłem w samolocie, tak jak w heliku, poza ym jak ktoś już wspomniał co ze sterem wysokości? Tak sobie myśle, czy bylo by mozliwe, ustawienie steru wysokości na pewne wychylenie ( stałe), ktore przy zwiększeniu ciągu powodowało by wznoszenie, na to sam sobie nie odpowiem, ze względu na 0 praktyki w lataniu ;] pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milko Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Mogę prosić o jakąś fotkę, ma on dwa wirniki?, jeśli się nie kręci to jak jest niwelowany obrót śmigłowca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tost Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Tak, jest to typowy 2ch heli, ma dwa wirniki, kręcące się w przeciwną strone, co dalej niweluje obrót heli wokół wlasnej osi, w przeciwieństwie, do profesjonalnych heli, gdzie to wlasnie wirnik ogonowy ma to zadanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 milko helik ma dwa wirniki, kręcące się w przeciwną strone, co dalej niweluje obrót heli wokół wlasnej osi, w przeciwieństwie, do profesjonalnych heli, gdzie to wlasnie wirnik ogonowy ma to zadanie. a ja was nierozumiem co tak sie wszyscy przyczepili do tego steru wysokosci bedzie sie wznosił na obrotach głownego silnika a skręt bedzie wykonywał za pomocą śmigła na ogonie. przypatrz sie na wazke rc ona ma silnik w ogonie i dzieki temu skreca a tak pozatym widziałem juz taki samolot w sprzedazy i powtarzam silnik sie kręci tylko do skretu kiedy ja mu będę kazał!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Tost chyba sie jasno wyraził na temat tego helika a wiec juz wiesz wszystko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 ma to byc typowa 2 kanałówka ale taka lepsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayo Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 a ja was nierozumiem co tak sie wszyscy przyczepili do tego steru wysokosci bedzie sie wznosił na obrotach głownego silnika a skręt bedzie wykonywał za pomocą śmigła na ogonie. widziałem juz taki samolot w sprzedazy i powtarzam silnik sie kręci tylko do skretu kiedy ja mu będę kazał!!!!!! Czyli nie będzie to się niczym różnić od chińszczyzny sprzedawanej na allegro, no może tylko ty, że będzie wykonany z depronu. Latanie "czymś takim" ma się nijak do latania "normalnym" modelem. Podczas nauki nabędziesz tylko złe odruchy, od których później trudno będzie ci się odzwyczaić, kiedy to stwierdzisz, że takie modele-zabawki to jednak zła droga... ma to byc typowa 2 kanałówka ale taka lepsza tzn. w czym lepsza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 no dobra ale chyba mam prawo zbudowac cos co będzie latało niewazne co i jak wazne ze lata a moje pytanie jest takie czy bedzie to latac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartoszko Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Kolego Emil. Lepiej sobie odpuśc bo nie warto. Te heliki o których mowa nie nadają się za bardzo do jakichkolwiek przeróbek. a poza tym jakośc tej elektroniki jest mierna. zasięg tego pseudo-radia nie będzie większa niż 100m. Poza tym, na dobrą sprawę jeden kanał obsługuje wznoszenie lub opadanie a więc w modelu samolotu obsługiwałby obroty silnika. Śmigło ogonowe zaś działa na zasadzie "włącz-wyłącz". To drugi kanał. Szkoda sobie robic nadzieję. Uwierz mi, że to nie ma sensu... Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 śmigło tylne ma regulowane obroty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartoszko Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Jeżeli jest to heli z przeciwbieżnymi wirnikami, to sytuacja jest niewiele lepsza. trudno ci będzie przerobic to wszystko... Ja bym nie próbował. Ale jeśli się uprzesz... Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 oja ludzie smiglo tylne ma obroty regulowane drązkiem od skretu a nie od wirników głównych! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartoszko Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 No cóż... Próbuj! Jak sobie dasz radę z przeróbką i wyjdzie to lekkie, to dlaczego ma nie latac... Wszystko lata! Lepiej lub gorzej, ale lata... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayo Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 no dobra ale chyba mam prawo zbudowac cos co będzie latało niewazne co i jak wazne ze lata a moje pytanie jest takie czy bedzie to latac? Oczywiście, że masz prawo! I wiedz, że nikt Tobie go nie odbierze! Oto odpowiedź na Twoje pytanie: TEORETYCZNIE poleci, ale od teorii do praktyki dłuuuuga droga. Wszystko zależy od poprawności wykonania modelu, doświadczenia w budowaniu modeli, rozwiązań technicznych zastosowanych do tak nowatorskiej konstrukcji etc. A z tego co pisałeś wcześniej, doświadczenia nie masz żadnego. Tak więc posłuchaj rad bardziej doświadczonych od siebie i nie brnij dalej w swoim przekonaniu! Zaoszczędzisz przy tym dużo czasu, nerwów i pieniędzy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.