Mirek Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Wczoraj ukończyłem model motoszybowca o rozpiętości skrzydeł 2 m.własnej konstrukcji.Model leżał dośc długo na szafie ,ale przyszła na niego kolej. To fotka jeszcze za czasów powstawania. A tu już gotowy do lotu. Tu syn jest bardzo pomocny. Na zdięciu widoczne klapy pomagające przy lądowaniu.Właśnie się bawię z mikserami w mojej aparaturze. Waga gotowego do lotu modelu 900 gram. Jak pogoda sie poprawi to zamieszczę fotki z oblatania modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek Opublikowano 21 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Witam wszystkich.Proszę o pomoc techniczną , na co uważać i ci jest istotne przy oblatywaniu tego rodzaju moto szybowca.Z tymi modelami miałem mało do czynienia i nie bardzo wiem na co zwrócić szczególną uwagę,jak latać w termice i czy tylko specjalne szybowce wykorzystują noszenie czy taki jak ten także? Pozdrawiam i żuczę wszystkim zdrowych i pogodnych Świąt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur z kołobrzegu Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 środek ciężkości , kąt zaklinowania płata względem statecznika , wychylenia lotek też są ważne żeby nie były za duże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Sam niedawno przesiadłem się po ponad 10-letnim okresie uziemienia na elektrtyka. Wcześniej latałem 2-kan. szybowcem. Moje spostrzeżenia są następujące: - Warto oblot powierzyć osobie doświadczonej . - Warunki pogodowe powinny być spokojne, wskazany lekki wiatr o charakterze laminarnym, - Ja przejąłem model w locie od instruktora na wysokości ok.100m. Sam lot,jeżeli wcześniej miało się do czynienia z modelami RC nie jest trudny. Ważne, jest żeby pilnować steru wysokości w locie na pełnym gazie. Jeżeli kąt zaklinowania silnika będzie zbyt mały model może niebezpiecznie zadrzeć do góry i dojdzie do przeciągnięcia. Ja mam odchylenie -5st. i takie coś występuje ale jest łatwe do opanowania wysokością. W locie silnikowym reakcja szybowca na stery jest szybsza i bardziej zdecydowana. Latanie motoszybowcem jest bardzo przyjemne i jak dla mnie, początkującego daje dużo frajdy. Życzę udanego oblotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 No i co do termiki to nie ma problemu. W dobym kominie poleci wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz316 Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Kolego Piotr78 masz racje co do termiki, bo jak kupiłem sobie kiedyś RZUTKE WOLNOLATAJĄCĄ , to komin powietrzny wyniusł mi ją (ok. 100m) a potem na las i po rzutce. ( szkoda, że nie miałem aparatu) Więc co do termiki, to się w 100% zgadzam, naprawde wszystko może wynieść komin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek Opublikowano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Dzięki wam za dobre rady i za spostrzeżenia, w niedzielę ma być lepsza pogoda to spróbuję moich sił,oczywiście zamieszczę zdięciano i opis moich odczuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.