Skocz do zawartości

cessna 182 skylane rozpietosc 2 metry - jaki silnik?


capa

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam skladam cessne 182 skylane rozpietosc 2 metry mam pytanko czy skaldal ktos takie cos , i jaki silnik proponuje zastosowac w niej

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wystarczy ten silnik. :wink: Mój kolega latał kiedyś cesną 182 skylane o rozpiętości 1870 mm i ciągnoł jak strzała (niestety pózniej ją rozbił :'( )Mógł iść prawie cały czas pionowo do góry. Ale nie oszukujmy się, to była bardzo lekka konstrukcja. :(

 

Proszę pisać jaki silnik i dodatkowo może być link.

Linki mają taką przypadłość, że się dezaktualizują

Hubert

Opublikowano

nieeeeee żadne dwusuwy w makietach, kup czterosuwa choćby i ASP, niewiele większy wydatek a dźwięk będzie jakiś prawdziwy. Nie wiem ile to cudo ma ważyć, ale jakbyś się załapał na ASP90 to takiego kupisz za 400-450 z dobrą zniżką. Po czterosuwie model nie jest tak usmarowany olejem, tyle że większe wibracje trzeba staranniej wszystkie złącza zabezpieczyć.

pzdr

Opublikowano

nie uzywalem nigdy cztero taktow , wszystkie co uzywam to os max , slyszalem ze trzeba je czesto regulowac , no ale wkoncu musze kupic i sam sie przekonac, a te ASP to chodza ok? widze ze ceny sa duza mniejsze niz os max , jakos niebardzo wieze w inne silniki niz os max kumpel kupil super tiger i czesto ma z nim problemy ,ja nie moge powiedziec zlego slowa na os max , jesczcze nie mialem zadnych problemow z nimi a mam ich 5 .

Opublikowano

ja z kolei nie używałem osmaxów, jestem wychowany na ruskich silnikach, oraz chińskich samozapłonach niedziałających :) jako wybawienie wspominam pojawienie sie w latach 80-tych w sklepach CSH (kto dziś pamięta, co to takiego) MVVSów, to pierwsze niezawodne silniki jakie znałem. Ale koniec dygresji

4 suwy to zupełnie inna jakość obslugi silnika, nie potrzebujesz w zasadzie rozrusznika, silnik pali od kopa, nie brudzi modelu, jedna regulacja wystarcza na cały sezon. Zresztą poczytaj sobie opinie w dziale silniki. Do 4 suwa załozysz wielkie śmigło i masz duży ciąg statyczny, co dla redukcyjnych modeli jest bardzo pożądane. Ludzie raczej na ASP nie narzekają, z tego co sobie poczytałem. Zresztą OS tez teraz w ChRL robią.

Co do SuperTigra, to ja mam takiego w trenerku i nie mam z nim większych kłopotów, co prawda ma on za duży ciąg jak na tę wielkość modelu i musiałem ustawić 100% exponentiala na gaz żeby nie latać tylko trymerem gazu :). Wadą jego prawdziwą jest tłumik wielkości malej cysterny, którego masa to prawie połowa silnika.

Sugeruję żebyś pooglądał sobie na youtube filmiki z modelami z ASP (Magnum), a zwłaszcza posłuchał gangu silnika, różnica vs 2taktów jest bardzo wyraźna. No i 2takt dużej pojemności będzie już sporo żłopał paliwska, ale to może mniej wazne dla redukcji której się tak nie tłucze jak akrobatki.

pzdr

Opublikowano

Czy to balsowy, czy styropianowy statecznik? wydaje mi się, że styropianowy, ale nie jestem pewien, bo do spalinówy z takim silnikiem, z taką rozpiętością, to radziłbym zrobić balsowy nawet takie coś tau02a.jpg

 

a najlepiej takie coś (patrz na statecznik) pelikan002aaaqd7.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

jak widac postepy jakie takie sa , mysle nad zamontowaniem mu benzyniaczka 26 cm , moze ktos podpowie jakie sa najlepsze benzyniaczki w okolicach 25 cm , myslame tez o dl 50 bo w razie kraksyprzydal by mi sie taki do akrobata , no ale to chyba zaduze na ten modelik .

Gość slawekmod
Opublikowano

Czy to nie jest zestaw Top Flite ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.