krzysztof1966 Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 Niedawno nabyliśmy dwa zestawy RWD 9 od kolegi Marka Rokowskiego jako prototypowe egzemplarze. Modele w budowie są bardzo podobne do wcześniej wydanych RWD 13 dlatego w opisach ich montażu skupimy się na różniących te modele detalach. Tak wygląda model po rozpakowaniu i wycięciu poszczególnych elementów. Do klejenia pianki używaliśmy kleju Uhu-por oraz CA z przyśpieszaczem. Poszczególne etapy budowy modelu przedstawiamy w poniższej galerii zdjęciowej. Zdjęcie przedstawia osłony kół. Przy montażu należy zwrócić uwagę na dobranie szerokości osłon do załączonych w zestawie kół tak, aby po zamontowaniu nie ocierały o ścianki osłon. Do otworu koła przed zamontowaniem proponujemy wsunąć plastikową tulejkę dystansową co zapobiegmnie ruchowi poprzecznemu na osi. Widok kadłuba z góry - wręgi wzmacniające wykonane ze styroduru ( montaż identyczny jak w RWD 13). W rdzeniu kadłuba przy pomocy lutownicy wybraliśmy część materiału tworząc miejsce na pakiet, odbiornik i regulator. Z uwagi na krótką część dziobową, proponujemy nieco cięższy pakiet (u nas jest to 800 mAh). Dostęp do elektroniki zrobiliśmy wycinając lewe okno pilota. Zamocowane jest w ramce z pasków EPP na dwa magnesy neodymowe. Otwór ten umożliwia jednocześnie kontrolę zamontowanych serw. Do boków kadłuba wkleiliśmy dodatkowo wzmocnienia podskrzydłowe. Po zamontowaniu serw. Zasady klejenia skrzydła jak w 13 (opisane we wczesniejszych postach). Zasadnicza różnica to dwa serwa lotek umieszczone w dolnej części płata. Na dźwigienkach serw widoczne przelotowe zaciski popychaczy lotek ( możliwość dodatkowej regulacji ). W celu dokładnego spasowania przedniej szyby kabiny z dachowym oknem skrzydła, widoczne na zdjęciu nacięcia podskrzydłowych części kadłuba. W części ogonowej wklejona płoza. Dziobowa część kadłuba z ukształtowaną i przyklejoną obudową silnika. Druty podwozia oklejone cienkimi paskami EPP, imitującymi amortyzatory. A tak wygląda model po złożeniu. Polakierowany został bezbarwnym lakierem Styro-Joker. Film z oblotu umieścimy w późniejszym czasie ( na razie pogoda pod psem ). Pozdrawiamy i do następnego razu .
skrzydlaty smok Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 Fajna prezentacja,mam prosbe.mozesz mi podac parametry tego silnika?bo to chyba jest e-max?,ale nie pamietam numeru,a potrzebny jest mi wlasnie taki silnik.
krzysztof1966 Opublikowano 24 Września 2014 Autor Opublikowano 24 Września 2014 Dziękuję za miłe słowa. Oczywiście jest to Emax GT2205/22 KV1660 - 144W - zakupiony w ABC RC. Pozdrawiam
Benio Opublikowano 25 Września 2014 Opublikowano 25 Września 2014 Ładne latadło . Latałeś już nim? Jak się sprawuje w locie? Ja swoją piątkę od MR robię już trzeci rok . Najpierw brak czasu, teraz brak nawet mini modelarni. Pozostaje mi tylko podglądać prace innych modelarzy. Ale myślę, że nadejdzie ten dzień. Kiedyś
szymon_ Opublikowano 25 Września 2014 Opublikowano 25 Września 2014 Jest świetny Jedynie silnik wydaje mi się, że jest przykręcony zbyt nisko. Może warto go przenieść do środka okręgu?
krzysztof1966 Opublikowano 26 Września 2014 Autor Opublikowano 26 Września 2014 Ładne latadło . Latałeś już nim? Jak się sprawuje w locie? Ja swoją piątkę od MR robię już trzeci rok . Najpierw brak czasu, teraz brak nawet mini modelarni. Pozostaje mi tylko podglądać prace innych modelarzy. Ale myślę, że nadejdzie ten dzień. Kiedyś Ten egzemplarz jeszcze nie latał. Natomiast mamy od Marka Wilgi i RWD-ki 13 i sprawują się rewelacyjnie. Jest świetny Jedynie silnik wydaje mi się, że jest przykręcony zbyt nisko. Może warto go przenieść do środka okręgu? Inaczej się nie dało go zamontować - jest centralnie umocowany na czole kadłuba. Natomiast osłony silnika nie można było opuścić, ponieważ ogranicza ją z góry maska. Widać to na wyżej zamieszczonych zdjęciach kiedy jest tylko zamontowana sama wręga. Filmiki z oblotów Wilgi i RWD-13 i kilka fotek. Loty wykonuje Maciek - od Niego wszystko się zaczęło . https://www.youtube.com/watch?v=ER7f-wb4ehg https://www.youtube.com/watch?v=cKGpPwtJNAk
krzysztof1966 Opublikowano 8 Października 2014 Autor Opublikowano 8 Października 2014 Witam ponownie Szanownych Kolegów Zgodnie z obietnicą zamieszczam krótki filmik z dziewiczego lotu prototypu RWD-9 od kolegi Marka Rokowskiego. Oblatana została na terenie włocławskiego aeroklubu. Bardzo stabilnie zachowuje się w powietrzu, lecz wymogiem jest bezwietrzna pogoda. Idealny model dla początkujących modelarzy. Waga RWD-ki z pakietem to zaledwie około 300 gram. Pozdrawiam http://youtu.be/TuPUjGceVB0 1
Benio Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 Widzę, że oblot się udał . Gratulacje. A maszynka trzyma się powietrza jak przyklejona, w czym zapewne jest też zasługa pilota. Ładnie lata.
krzysztof1966 Opublikowano 9 Października 2014 Autor Opublikowano 9 Października 2014 Widzę, że oblot się udał . Gratulacje. A maszynka trzyma się powietrza jak przyklejona, w czym zapewne jest też zasługa pilota. Ładnie lata. Zgadzam się z Tobą Kolego - pilot jest rzeczywiście bardzo dobry i wciąż dąży do perfekcji nawiasem pisząc to mój Mentor . Tak jak wcześniej pisałem mamy od Marka Wilgi, RWD-ki13 i 9 oraz Antka wszystkie z EPP. i naprawdę spisują się rewelacyjnie. Jeśli ktoś jest miłośnikiem tego typu samolotów to można wykonywać nimi bardzo widowiskowe loty. Chodzi mi o grację z jaką one latają. Przymierzamy się w następnej kolejności do Zlina - też od Marka, ale to już inna para kaloszy i inne loty . Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi