maciek89 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Witam koledzy... niebawem bede posiadaczem tego wspaniałego silniczka:) i jestem ciekawy na jakich smiglach latacie i jakie uzyskujecie obroty.... nie za bardzo chce sie sugerowac zalecanymi smigłami prze producenta.... poniewarz bede latal czyste 3D na modelu extry 1,5m waga 3-3,2kg.... najwieksze zalecane smiglo to 14/8, moze ktos z was wie jakie sa obroty na smigle 15/4 banbula, 15/6 bambula, 15/6 masterairscrew, 16/4W APC mysle ze ten silnik nie bedzie mial problemu nawet z kreceniem 16/4w APC, poniewaz kiedys mialem ASP 91 i przez jakis czas latalem na 16/4 i silnik nie sprawaial wrazenia wysilonego (10% nitro), dodam ze 1 banke paliwa na saito przelatam na 10%nitro a potem bede latal na 20%. jakie sa wasze spostrzezenia, opinie, sugestie itd... za wszystkie dziekuje i pozdrawiam. chyba ze jeszcze jakies inne smiglo polecacie na ktorym saito 100 najlepiej sie spisuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajer Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Mam model Extry 1.6m 3.2kg (bez paliwa) razem z saito 100 i najlepiej lata na smigle 16x6 APC, paliwo to ProPower 16% nitro, obroty uzyskane na tym śmigle to 8500. Próbowałem śmigła : APC 14x10, APC 14x8 (9200 obr), APC 15x8, MA 15x6(8200 obr), APC 16x6. Jak widać na smigle APC 16x6 silnik osiąga więcej obrotów niż na Master Airscrew 15x8, a i ciąg jest sporo większy (w odczuciu-nie mierzyłem) Model z tym śmigłem (16x6 APC) wisi na połowie gazu, a na pełnym gazie bez problemu ciągnie model do góry. Niestety sporo pali, mam zbiornik 440 ml i wystarcza na 12 minut ostrej jazdy, na 15 spokojnego latania. Odrazu mała uwaga, silnik dobrze pracuje bez dodatkowej pompy paliwa, ja na początku założyłem pompę cisnieniową perry i pomimo licznych jej ustawień zbiornik paliwa wystarczał na 8 minut spokojnego latania, po wymontowaniu pompy zuzycie paliwa drastycznie spadło. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek89 Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Dzieki za informacje napewno sie przydadza planuje latac na śmigle APC16/4W wydaje mi sie ze obroty beda sie wachac w granichach 8800-9000 i powinno byc dobrze do latania 3D jeszcze mam 15/4 BAMBULA ale moze sie przekrecic troche silniczek polatam zobacze co i jak i odpisze pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Moje Saito 100 Paliwo: 20% nitro 20% syntetyk, na śmigle 16x4W APC kręcił przy 30 stopniach Maks(ubogo nie do latania) 9550 a do latania 9200-9100. U can do 3d .60 wisiał bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek89 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Dzieki to na smigla 16/4 przy ponad 9000obr bedzie swietnie szczegolnie ze model ultimate 1,34m, waga do lotu ok 3,1kg a powierzchnia nosna to 62dm2 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek89 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 witam koledzy mam juz silnik:) baaaardzo pieknie sie prezentuje macie moze jakis wskazowki, doswiadczenia przy docieraniu saito? dysponuje smigłami APC 16/4 i BAMBULA 15/4 na którym proponujecie docierania? i jeszcze pytanie odnośnie giętkich rurek do tlumika ( nie chce latac na standardowej rurce do tlumika, nie wyglada to za ciekawie w sytuacji crash....moze wyrwac gwint z cylindra ) wiec chce zastosowac urke gietka, w polskich sklepach nie znalazlem rurek do saito, ale sa do OS'ów czy rozmiar i skok gwintu sie zgadzaja? jesli tak to kupulbym rurke 120mm OS'a za 75zl w www.modelarski.com i czulbym sie zdecydowanai bezpieczniej:) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edge3644 Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 The small engines have a muffler like this shown to the right. Recent larger Saito engines have a muffler type as shown below It is usually better to mount the muffer in such a way that it points downward. Any excess fuel will then run out, not back into the cylinder. The mufflers on Saito engines use 10mm (50,56 engines), 12mm (65, 80, 91, 100 engines), 13mm (125a), 14mm (120, 150, 180 engines), and 15mm (220) thread sizes. An alternative to the standard muffler is a flexible exhaust tube. These are a little louder than the muffler, but not too noisy. Some versions have pressure taps. Old type muffler shown below.. 90-degree adapters (see above and below) can be useful for engines with the exhaust that exits out the side when using a flex-pipe exhaust. For the Saito-65 ,72,80,82a,91,100 (12mm thread) the part number is SAI65140 Saito-125 (13mm thread) the part number is SAI125A140 For the Saito-220 (15mm thread) the part number is SAI220A140. Flexible exhaust pipes are available in different thread sizes. 10mm size (above) for 50,56 singles and 100 twin (thread size is M10x1.0) 12 mm size for 65, 72, 80, 91, 100 engines. A flex pipe exhaust without pressure tap is part number SAI65111A shown below. A 12mm flexible exhaust pipe with a pressure tap is Saito part number 182TD-1112 (Horizon Hobbies part SAI182TD1112) The Saito-125 exhaust size is 13mm. The flex exhaust is SAI125A111 14mm size (see left and below) for 120, 150, 180 singles and 270,300 twins. The Saito-220 has a 15mm thread. SAI220A143 is the flex pipe part. The flexible exhaust to the left (about 6 inches long) differs from the others shown above in that it has a threaded end on the outlet so that a conventional muffler may be screwed on. Telemaster Trainer with Saito-65 This engine was purchased about 1989 and has the very old one-piece muffler that was sold with the Saito-50 and Saito-65 at that time Saito-65 has Perry P-20 pump, fuel filter, OS Type-F plug, and APC 13x6 prop. Carb not adjusted for 10 years. Still runs great with 2000 idle rpm. Note old-style one-piece muffler. The Saito-45S did not come with a real muffler. Just a short pipe with a pressure tap. (This engine is no longer sold in US; it is the same size and weight as the Saito-50 and Saito-56) You may be interested in mufflers from companies other than Saito Slim-Line Products. http://www.slimlineproducts.com/online_shop/4stroke_exhaust.htm Davis Diesel Development http://www.davisdieseldevelopment.com/muffler/4stroke.htm MACS Products http://www.macspro.com/old/index.html Tu jest adres strony z info o Saito. Elastyczny tlumik ani od OS 70/90 ani OS120 nie pasuja do Saito 100. perwszy ma gwint M11x1, drugi M14x.75, zas Saito M12x1. Pozostaje ci tlumik elastyczny Saito, lub tlumiki Slimline. Te ostatnie w odroznieiniu od std. Saito nie odkrecaja sie. Uzywam je do Saito150 i 180. Performance Specialties http://www.pspec.com/html/4strokemufflers.html A possible point of confusion: The optimistic English often refer to ‘mufflers’ as ‘silencers’. [saito Home Page] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.