tb86 Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Witam, staje do konkursu pierwszy raz... pierwszy wątek na forum... może bedzie pierwsze... no dobra żartowałem. Krutki opis maszyny: Niemieckie zakłady Pfalz Flugzeugwerke GmbH produkowały samoloty od 1913 r. Oblatany wiosną 1917 roku dwupłatowiec myśliwski Pfalz D.III był pierwszą oryginalną konstrukcją zakładów Pfalz, opracowaną przez zespół konstruktorów pod kierownictwem Rudolfa Gehringera. Na początku 1918 roku samolot zmodyfikowano tworząc wersję D.IIIa, o bardziej zaokrąglonych końcówkach stateczników i płatów, napędzaną mocniejszym silnikiem Mercedes D.IIIa o mocy 133 kW (180 KM) (przeniesiono w niej też karabiny maszynowe z wnętrza kadłuba na grzbiet przed kabiną pilota). Ogółem wyprodukowano ok. 1000 samolotów wersji D.III i D.IIIa, jednak nie były one zbyt popularne wśród pilotów ze względu na niską prędkość poziomą. Ich zaletą była natomiast doskonała widoczność z kabiny i wysoka wytrzymałość płatowca dzięki zastosowaniu skorupowej konstrukcji kadłuba. W ciągu lata 1918 r. rozpoczęto wycofywanie tych samolotów z frontu i w sierpniu pozostało ich tylko 166 sztuk. a to malowanie które postaram sie odtworzyć jest to wersja DIII pilota - Lt.Fritz Hohn. Autumn 1917 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tb86 Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Waga wszystkich części: Szlifuję końcówki skrzydeł i opalam włoski epp: Sklejam połówki skrzydeł: Pręty przed wklejeniem szlifuję i odtłuszczam rozpuszczalnikem: Najpierw przekłuwam statecznik prętem stalowym, potem w to miejsce wprowadzam pret węglowy: Zawiasy kołkowe wklejam na klej UHUpor: Dziury na srwa: Lotki wklejam na UHUpor: Wręga pod silnik: Sklejam kadłub na UHUpor: Przyklejam dolne szkrzydło: W międzyczasie powstają koła: Maluje kadłub i skrzydło: Waga wszystkich części: Szlifuję końcówki skrzydeł i opalam włoski epp: Sklejam połówki skrzydeł: Pręty przed wklejeniem szlifuję i odtłuszczam rozpuszczalnikem: Najpierw przekłuwam statecznik prętem stalowym, potem w to miejsce wprowadzam pret węglowy: Zawiasy kołkowe wklejam na klej UHUpor: Dziury na srwa: Lotki wklejam na UHUpor: Wręga pod silnik: Sklejam kadłub na UHUpor: Przyklejam dolne szkrzydło: W międzyczasie powstają koła: Maluje kadłub i skrzydło: Wykonuję atrape silnika: Przed sklejeniem modelu w całość maluje go bo jest łatwje i można to zrobić dokładniej: Cienie imitujące użebrowanie skrzydła: Chłodnica silnika znajduje się na skrzydle (do coś na prawej połowce) Przekłuwanie kadłuba rozgrzanym prętęm: Silnik ciąg dalszy: Malowanie statecznika: Malowanie: Elementy łączące skrzydła wykonuje na frezarce "cnc" Ustawianie płatów przy pomocy szablonów dołączonych w zestawie: Powyginane elementy podwozia: Model gotowy przed oblotem: Oblot odbył sie prz silnym wietrze i temperaturze ponirzej zera: Model latał bardzo dorze i przypominał swoim zachowaniem WWII niż ociąrzałe WWIWalka nr I : niestety cięć nie było ale przy tak silnym wietrze trudno było utrzymać sie w powietrzu...walka nr II :Walka była zacieta a skutki widoczne na zdięciach...ZDĄRZYŁEM PRZED 24:00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi