kamil_rc Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Ktos chce odkupic ode mnie ten gowniany samolot? Nie poddawaj sie tak szybko z tym modelem. odłóż go na chwile i sprobuj za jakiś miesiąc powinno być lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeddin Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Zgadza się, lepiej trochę zaczekać i na spokojnie podejść do latania, bo tak to się zniechęcić można. Ja czekam aż dostanę nowe serwa i idę do tutejszej modelarni sprawdzić model i poprosić o pomoc przy oblataniu. Wolę go rozbijać pod okiem kogoś bardziej doświadczonego ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrjack Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Sek w tym, ze ja w ogole nie probowalem jeszcze latac... Wszystkie wyjscia mialy do tej pory na celu sprawdzenie, czy ten samolot lata prosto, czy nie pikuje za bardzo itp. Wywazenie, trymowanie itp. Nawet tego nie jestem w stanie dokonczyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz316 Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Dobra rada: Poproś jakiegoś doświatczonego modelarza z okolicy i poproś go o lot Sky Lady itp. A ty sprawdz wyważenie: podłuż palce pod 1/3 długości skrzydła i powinien wtedy wisieść poziomo, jeśli pochyla się na tył dołuż np. ogniwo akumulatorka z przodu, jak nie wistarczy- dołóż drugie i odwrotnie. Model bardzo fajnie lata i nauczyłem się w zaledwie 3 miesiące teraz mam Flipera i już spalinówę - Piper J3 cub 25. I przed startem spróbuj ustawić na trymerach stery jak najbardziej równe (żeby ster wysokości był tak poziomy, jak cały statecznik poziomy itd.). PS Latałeś już na silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Nie musisz się od razu nauczyć latać jednego dnia. Proponuję Ci zrobić tak, jak się uczył kolega. Znajdź dużą łąkę z wysoką trawą (min. 0.5m) ale nie wyższą od Ciebie i tam się ucz. Najpierw rzucaj i szybuj kawałek. Gdy już będziesz w stanie lecieć prosto, i ładnie lądować to włącz silnik na moment i wyłącz i znowu szybuj. Rób powoli coraz dłuższe przeloty, aż sam się nauczysz latać. Jest to świetny wybór dla tych, którzy nie mogą sięgnąć przy oblocie po doświadczonego modelarza. Ważne aby łąka była duża i trwa była dość wysoka. Uchroni to model przed uszkodzeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piejar Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Drodzy towarzysze niedoli. Ja też mam SL od prawie roku. Nauka latania tym to naprawdę ciężki kawałek chleba. Tym bardziej teraz - przy beznadziejnej pogodzie, gdy człowieka rwie do latania o porażki szczególnie łatwo. Pierwsze sensowne loty SL odbyłem dopiero po wymianie napędu na silnik bezszczotkowy. I to właśnie chcę Wam zaproponować. Darujcie sobie trymowania i rzucanie z ręki. Jak stery są prosto to jest OK. Kupta sobie jakiś zestaw combo tzn silnik BL plus regler, aku może zostać bo pojemność jest wystarczająca a reglery współpracują z NiMH. Poza tym jak wsadziłem LiPo to musiałem dociążać dziób bo był mocno niedoważony - stąd wniosek, że niekoniecznie trzeba kupować LiPo. Combo można dostać za 90 PLN, śmigiełko składane w rozmiarze np 8x4,5 to 30-50 PLN. Pewnie, że trzeba wydać kasę ALE W KOŃCU POLATACIE. Służę pomocą w tuningu. Dodam też, że po kilku godzinach treningu na symulatorze loty Gilesem G202 były bezproblemowe w porównaniu z orką na SL :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeddin Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Jako że "trzeba twardym być, a nie miętkim", nie odpuściłem mojej Lady i dziś, już z nowym serwem, poszedłem na łąkę latać . Był lekki wiatr, ale jak się czeka prawie 3 tygodnie na chwilę wolnego czasu, to postanowiłem zaryzykować. Pierwszy lot zakończył się całkiem udanym lądowaniem (prawie udało mi się skończyć rundkę po prostokącie), ale przy drugim, przy podmuchu wiatru, nie udało mi się wyprostować i zaliczyłem kolejnego kreta. Efekt: pęknięte skrzydło w miejscu, gdzie zaczyna się wznios ucha. Teraz schnie po klejeniu i laminowaniu miejsc gdzie wydało mi się, że będzie potrzebne wzmocnienie. A zwaliłem się na skrzydło, bo w ferworze walki pomyliły mi się drążki - zmieniłem sobie przy okazji wymiany serwa ustawienia kanałów i uparcie postanowiłem trenować w Mode II. Przy okazji pytanie do bardziej doświadczonych kolegów: czy poprawne jest takie przyporządkowanie kanałów w takiej na przykład SkyLady, aby na lewym drążku mieć gaz i kierunek, a w prawym tylko wysokość (bo nie ma lotek)? Wymyśliłem sobie, że w przyszłości, jak będę miał w modelu lotki, to nie będę musiał się przestawiać z kierunku pod prawym drążkiem na lotki, tylko już będę miał wyćwiczone odruchy. Ciekaw jestem jak Wy uczyliście się latać i czy takie ustawienia mają sens. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Witaj, MODE II lewy góra-dół - GAZ lewy L-P - KIERUNEK prawy góra-dół - WYSOKOŚĆ prawy L-P - LOTKI ja od razu uczyłem się latać na MODE II Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piejar Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Przy sterowaniu SL mam: - lewy drąg góra, dół obroty silnika - prawy drąg góra, dół - ster wysokości lewo, prawo - ster kierunku Przy modelu z lotkami mam już "legalny" MODE 2 czyli kierunek na lewej (zresztą rzadko używany). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laminat Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 witam kolege. Niech sie kolega nie łamie. Ja sie bawie w modelarstwo juz około 4 lata i co?? i NIC kompletnie NIC . do dizs nie mam modelu ktorym w kazdej chwili mogłbym polatac. w zyciu w powietzu modelem rc spedziłem co najwyzej 10 minut + jakies 10minut na uwiezi i to wszystko. Ale uwiez ze te 10 minut to mi dało taka nadzieje ze nie rzuce tego za nic w swiecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeddin Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 witam kolege. Niech sie kolega nie łamie. ... Ja się nie łamię ;-) , to skrzydło się łamie, zębatki w serwie, a ja się uparłem że będę latał ;-) Dziś miałem okazję polatać z doświadczonym modelarzem. Wyniósł mi Lady wysoko, a ja próbowałem utrzymać się w powietrzu. Jakoś mi to wychodziło, aczkolwiek kolega zdecydowanie zalecił mi odpuszczenie tego modelu i polatanie jednak najpierw trenerkiem, najlepiej z lotkami. Jego zdaniem (a też latał na SkyLady) ten mój model (a może i egzemplarz) mimo wszystko nie jest najlepszy do nauki latania, trzeba z nim zmagać w powietrzu. Dla porównania dał mi popilotować Extrima wyniesionego wysoko - bez porównania, doznania jak z przysłowiowej przesiadki z Malucha do Mercedesa . Teraz szukam górnopłata odpornego na kretobicia... na SkyLady przyjdzie czas później. Pozdrówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Teraz szukam górnopłata odpornego na kretobicia... na SkyLady przyjdzie czas później. To nie zastanawiaj się i Easy Star z MPX. A co do Sky Lady to nie jest tak żle http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=7138 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeddin Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Prawdę mówiąc, myślałem o czymś takim: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=103 Chociaż Easy Star też mi chodzi po głowie. Jak widzisz dorobienie lotek do jednego i drugiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Ten Piper jest z pianki i jedno złe lądowanie i model jest w kawałkach. EPP a dokładnie elapor z którego jest ES jest dużo bardziej odporny. Naprawdę nie jeden raz straszyłem modelami z EPP krety i modele te często latały dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeddin Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Ten Piper jest z pianki i jedno złe lądowanie i model jest w kawałkach. EPP a dokładnie elapor z którego jest ES jest dużo bardziej odporny. Naprawdę nie jeden raz straszyłem modelami z EPP krety i modele te często latały dalej. A jak się ma elapor z Easy Star do tego materiału, który jest na skrzydłach SkyLady (widzę, że Ty masz już z nią pewne doświadczenie ;-))? No i ponowię pytanie o lotki (wiem że nieco większy EasyGlider ma lotki fabrycznie wycięte). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 A jak się ma elapor z Easy Star do tego materiału, który jest na skrzydłach SkyLady (widzę, że Ty masz już z nią pewne doświadczenie )? No i ponowię pytanie o lotki (wiem że nieco większy EasyGlider ma lotki fabrycznie wycięte). W SL jest zwykła pianka powleczona folią, coś tak jak depron oklejony grubą folią, a elapor jest elastyczny i przy uderzeniu sie ugina a nie pęka. Sądze że modele do nauki nie powinny mieć lotek, powinny mieć budowę skrzydeł ustateczniającą (takie są skrzydła w SL i ES). Chodzi o to aby model w przypadku problemów mógł sam powrócić do lotu poziomego (po puszczeniu drążków). EDIT Możesz też zacząć od tych modeli (też EPP) http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/index.php?p=productsMore&iProduct=863&sName=wild-hawk lub http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/index.php?p=productsMore&iProduct=856&sName=easy-fly Są to modele z całym wyposażeniem poza aparaturą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeddin Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 Kontynuując już offtopicznie ten wątek... Modele które mi pokazałeś wyglądają zadziwiająco podobnie do Easy Star i Easy Glider ;-). Prawdopodobnie zdecyduję się na ES i chciałbym wykorzystać aparaturę od SL, a teraz poproszę Cię o pomoc i ustosunkowanie się do moich zamierzeń: - zakładam że nadajnik i odbiornik będą na razie wystarczające - pakiet (albo i dwa) muszę kupić nowy - brać od razu Li-Po czy zadowolić się tańszymi NiMH (mam dostęp do dobrej ładowarki z balanserem)? - czy w przypadku NiMH regulator od SL jest wystarczający, czy nie kombinować i kupić choćby polecany Jes 012? - jakie poleciłbyś serwa? - i od razu zapytam, jakie śmigło jest w ES? Nie ukrywam że chciałbym na razie w miarę "budżetowo" potraktować to moje latanie, w planach mam zakup aparatury Hitec Optic 6 i dopiero wtedy rozwinę skrzydła Dzięki za rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 Ja na twoim miejscu, kupił bym ES i dwa serwa 9g np Hextronic 900 lub Tower Pro choć lepiej tam pasują trochę większe serwa np GWS Naro 12g. Reszte osprzętu razem z akumulatorem wziołbym z SL. Na pierwsze loty to wystarczy, ja tak zrobiłem i latałem bez problemów. EDIT Jak będziesz chciał potem dać Lipole to tylko ew. zmienisz regulator i możesz dalej latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeddin Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 Widzę, że podążam Twoim śladem jeśli chodzi o naukę latania Takie serwo z Tower Pro: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=467 czy takie: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5651 Hextronik: http://skyhobby.pl/produkty.html Pozdrówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_F3J Opublikowano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 Najlepsze będzie to co Pan podał jako drugi przykład,czyli http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5651 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.