Skocz do zawartości

Sky Lady II - problem ze zlozeniem


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 171
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

CDGrom,chyba nie kumam tego Twojego patentu. Czy to jest taki uchwyt z gwoździkiem w kształcie litery U, który można przybić do ściany - czy jeszcze coś innego?

 

Tak cobie myśle, że jak załatwiłeś już jeden silnik to pora na serwa ;-) nie chce byś złośliwy ale te orgyginalne się nie nadają.

 

Jarku, pytanie do Ciebie czy próbowałeś swoj silnik bezszczotkowy na pakiecie Li-Mh? Jak pogrzebałem po sieci to znalazłem silniczek 2408-21T i on teoretyczninie współpracuje z Li-Mh tylko nie wiem ile wytrzyma czasu na tym akumulatorku.

Drugie pytanie dotyczy możliwości zastosowania innego śmigła. Wiadomym jest, że trzeba je zmienić, bo wał od silnika szczotkowego ma inną średnicę. Ty masz śmigło 8x4 (co oznaczają te wymiary)?, przy specyfikacji 2408-21 są jeszcze inne rozmiary np: 8x3.8 / 8x6 / 9x5. Więc które wybrać najlepiej?

Opublikowano

Eureka !!!! Zadziałało !!!Wczoraj dwa naprawde dobre loty. :D:D:D

http://img375.imageshack.us/img375/7443/sdc10422fw0.jpg

Co do serw to już zamowiłem. Kiedy kable ida po scianie to je sie chowa w takiej [] żeby nie było widać i ładnie wyglądało.Jak co to daj adres to ci gratis taką przesle bo mam.

Opublikowano
Tak cobie myśle, że jak załatwiłeś już jeden silnik to pora na serwa ;-) nie chce byś złośliwy ale te orgyginalne się nie nadają.

Oryginalnych serw to ja bym nie kupował. Mam E-sky po 16 PLN i chodzą lepiej.

...czy próbowałeś swoj silnik bezszczotkowy na pakiecie Li-Mh? Jak pogrzebałem po sieci to znalazłem silniczek 2408-21T i on teoretyczninie współpracuje z Li-Mh tylko nie wiem ile wytrzyma czasu na tym akumulatorku. Drugie pytanie dotyczy możliwości zastosowania innego śmigła. Wiadomym jest, że trzeba je zmienić, bo wał od silnika szczotkowego ma inną średnicę. Ty masz śmigło 8x4 (co oznaczają te wymiary)?, przy specyfikacji 2408-21 są jeszcze inne rozmiary np: 8x3.8 / 8x6 / 9x5. Więc które wybrać najlepiej?

Nie próbowałem z NiMH bo kupując Cessnę zyskałem komplet: silnik, regulator, LiPo. Praktycznie każdy regulator BL można ustawić do pracy z NiMH i silnik spokojnie powinien działać. Jeżeli chodzi o czas pracy to trudno powiedzieć ale silnik BL ma lepszą sprawność (brak oporów komutatora) więc teoretycznie aku powinien starczyć na dłużej.

Ja mam śmigło "Cam Prop 8 x 4,5 - GRAUPNER" ale źle je kupiłem. Oryginalnie było na gładką ośkę 3,2 mm czy 3,5 mm. Żeby je zamocować musiałem robić hocki klocki z wklejaniem nakrętki M3. Zwróć na to uwagę jak będziesz kupował żeby nie kombinować. Śmigło jest wytrzymałe, jeszcze go nie zniszczyłem :P Oryginalne śmigło można b. łatwo zamontować na ośkę M3 - wystarczy je nieco rozwiercić i nakręcić na ośkę a potem zakontrować nakrętką. Miałem tak przez krótki czas ale dopiero wymiana śmigła dała kopa SL.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pierwszym postem na forum chciałbym serdecznie przywitać Szanownych Forumowiczów :-)

Podłącze się do tematu o SL. Jestem szczęśliwym (?) posiadaczem Sky Lady II. Wczoraj mój pierwszy lot skończył się kretem z wysokości kilku metrów. Na kilkudziesięciu arach trawy do pasa i pokrzyw znajdował się metr kwadratowy starej papy, oczywiście na ten kawałek trafiłem. Regulator zaczął się dymić, silnik spalony, kadłub, stery i skrzydło całe, elektronika też działa. Części oczywiście dokupię, martwi mnie natomiast inna rzecz - mam wrażenie że mój kadłub jest lekko krzywy w miejscu mocowania silnika. Te tuneliki do wentylacji silnika też są różnej długości. Tak było od początku, jednak pomyślałem sobie że może tak musi być i ew. zmienię to po pierwszym locie. Teraz chcę to poprawić - o ile jest taka potrzeba.

 

e94a6db49e1bd104.jpg

 

Czy ktoś już miał podobnie ?

Opublikowano
Czy ktoś już miał podobnie ?

Wszyscy tak mają :rotfl:

Ta dama ma po prostu taki nosek. Jak już skopciłeś regulator i silnik to przechodź od razu na napęd bezszczotkowy. Akumulatora nie musisz zmieniać. Szkoda kasy na odbudowanie tradycyjnego napędu.

Opublikowano

przeczytalem ten caly temat i..... nic z tego nie rozumiem :twisted:

oczywiscie serwa do niczego sie nie nadaja, silnik i regiel pewnie tez, a o precyzji apki i braku zaklocen odbiornika mozna by pewnie ksiazki pisac, ale ja nie o tym!

 

kupilem dzis sky lady II, wzialem do domu naladowalem akumulator i pod wieczor zlozylem - rzeczywiscie z tym statecznikiem jest troche problemu ale bez przesady. robilo sie ciemno wiec szybko w samochod i na lake. sprawdzilem wszystko i...... W GORE panowie :D

no moze najpierw poziomo ale pozniej polatalem troche, wyladowalem, zabilem mase komarow i.... znow w gore - teraz beczka (czy petla) i latanie bez silnika, ladowanie w trawie, niestety uszkodzilem przy tym ster kierunku, ale.... jeszcze raz w gore i juz mialem dosc komarow, noc sie zrobila i do domu 8)

 

jutro pojade kupic nowy ster i klej CA bo pewnie da sie to polatac. moze pozniej lepiej wytrymuje model ale na dzien dobry latalem, nic nie wymienialem, kretow nie gonilem - nie jest zle :)

Opublikowano

No to gratuluję koledze :D. Niestety ja nie miałem takiego szczęścia. Może po części winna była pogoda bo moje próby przypadały na okres jesienny kiedy trudno było o bezwietrzny dzień. Przy wietrze >0 prawie zawsze było źle.

Aby uniknąć kolejnej awarii serwa kierunku przy kiepskim lądowaniu ściąłem końcówkę steru bardziej ku górze. No i ster kierunku powiększyłem dwukrotnie. Na sterze wysokości mam oryginalne, pierwsze serwo. Być może już o tym wiesz ale pamiętaj żeby zabezpieczyć elementy na tyle silnika przed przyciśnięciem przez aku (zwarcie i możliwe uszkodzenie regulatora). Ja wstawiłem pasek plastiku między obudowę a kondensatory i gąbkę między silnik i aku. No i po krecie od razu gaz na zero :-)

Powodzenia.

Opublikowano

serwa pewnie wymienie na TP sg-90 (mam gdzies kilka luzem), po przeczytaniu watku juz zabezpieczylem silnik przed akumulatorem. wiatr jakis tam wczoraj byl, ale minimalny.

ja pierwsze kroki stawialem z helikopterami i moze dlatego samolot wydaje mi sie taki prosty w tych pierwszych krokach.....

Opublikowano
Jak już skopciłeś regulator i silnik to przechodź od razu na napęd bezszczotkowy.

Dzięki za radę, chyba właśnie tak zrobię. Zależy mi na napędzie, który będę mógł z powodzeniem zastosować także w innych późniejszych modelach. Czy zestaw RAY B2835/16 + Jeti - RAY 25A będzie pasował do reszty Sky Lady ? Niby zastępuje szczotkową 400-kę, mocowanie podobne, jednak czy nie będzie problemów z podpięciem do odbiornika ? Dopiero zaczynam przygodę z modelami RC i nie orientuję się w akcesoriach.

Opublikowano

Z takim napędem SL będzie rwała w górę jak odrzutowiec. Musisz dokupić jeszcze śmigło. Ja mam Graupnera 8x6. Zwróć uwagę, żeby śmigło pasowało Ci na ośkę 3,17mm. Ja mam teraz podobny napęd i dwa razy o mało nie gruchnąłem o ziemię przy starcie - wiatr mi dmuchnął i skierował szybowiec do matki ziemi :P ale dałem radę :D

Sprzęt który wybrałeś jest dość drogi ale dobrej jakości. Poza tym nie będziesz miał żadnych problemów z montażem - rozstaw otworów pasuje do SL. Oryginalne aku z SL spokojnie wykorzystasz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.