pilot Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 W modelu akrobacyjnego elektryka mam obecnie śmigło 16x8 APC E. Z powodu kiepskiej pogody na razie nie mam możliwości sprawdzenia innych śmigieł w praktyce. Rozważam więc teoretycznie co zyskam lub stracę zmieniając śmigła na mniejszej średnicy i większym skoku, np. 15x10, 14x12 przy założeniu, że ciąg będzie na poziomie obecnego - inaczej zmiana nie będzie miała sensu. Robił ktoś może testy, jakie wnioski ? Głównie chodzi o zachowanie modelu w locie pionowym w obie strony, prędkość w locie poziomym.
cobra Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Chcesz dać śmigło o mniejszej średnicy, a większym skoku. Zakładając niezmienną moc (dostarczoną), musisz mieć mniejszy ciąg przy większej prędkości strumienia - inaczej się nie da. Jest jeszcze pytanie, w którym miejscu charakterystyki silnika to będzie, bo może zmienić się sprawność silnika.
pilot Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2008 ...Jest jeszcze pytanie, w którym miejscu charakterystyki silnika to będzie, bo może zmienić się sprawność silnika. No właśnie takich pytań jest sporo i nie wiem czy jednoznacznie da się przewidzieć skutek takiej zmiany. Przeważnie dobierałem śmigła pod kątem wymaganego ciągu ale teraz mam zamiar zrobić kilka porównawczych testów na różnych śmigłach, na razie jednego producenta (APC).
Mars_2000 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Tu znajdziesz 2 całkiem darmowe i użyteczne programy: Drive Calculator Ich bazy danych o śmigłach, reglach, silnikach i pakietach są uzupełniane w miarę na bieżąco. Może to pomoże.
pilot Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Tu znajdziesz 2 całkiem darmowe i użyteczne programy... Dzięki, programy przydatne i pewnie nie tylko ja z nich skorzystam jednak pomiary chyba nieco odbiegają od rzeczywistości No i niestety nie ma śmigieł APC E 15x10 i 14x12.
instruktor Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 wejdz na stronę Multiplexa i obejrzyj to PRODUCTS -> CHARGERS -> Watt-Meter MX 8120 to ustrojstwo pomoże dobrac smigło
pilot Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2008 wejdz na stronę Multiplexa i obejrzyj to... To dla mnie nie nowość, mam dostęp do takiego urządzenia Powiem więcej w modelu mam Spina więc część parametrów można odczytać po locie i zweryfikować z wartościami statycznymi. Pomierzyć prąd, moc pobieraną czy obroty to nie problem bardziej interesuje mnie na razie od strony teoretycznej jaki efekt powinna dać wymiana śmigła na większy skok przy mniejszej średnicy. Generalnie zastanawiam się dlaczego np. w F3A stosuje się śmigła prawie "kwadratowe" tzn. skok prawie równy średnicy.
armand Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Mniejsza średnica, większy skok = większa prędkość strumienia, mniejszy ciąg statyczny, większa prędkości od której efektywnie zaczyna pracować śmigło W F3A trzeba zachowywać tą samą prędkść przy pionach bez względu czy w górę czy w dół, ale odpowiedzą Ci lepiej zawodnicy F3A - zapytaj w odpowiednim dziale.
pilot Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Mniejsza średnica, większy skok = większa prędkość strumienia, mniejszy ciąg statyczny, większa prędkości od której efektywnie zaczyna pracować śmigło To jest dla mnie jasne i oczywiste. W F3A trzeba zachowywać tą samą prędkść przy pionach bez względu czy w górę czy w dół... O właśnie o to m.in. mi chodzi. ...ale odpowiedzą Ci lepiej zawodnicy F3A - zapytaj w odpowiednim dziale. Masz rację, chyba właśnie tam powinienem umieścić post, o czym zresztą początkowo myślałem, ale że model elektro to dałem tutaj.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.