GL Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Witam, w piśmie FMT nr 3 i 4/2008 opublikowano plany modelu odrzutowca o nazwie Harpyie (rozpiętość 1,4m, waga około 7,5 kg), chciałbym go przeskalować i zrobić pod napęd Tunelowy Tower Pro 2409A-7T Delta Turn: - ilość ogniw zasilających: 3-4 Li-Pol ( 11,1V -14,8 V ) - obroty (na min) / Volt 2570 - moc maks 840,0 W/60 sec ! - ciąg maks: 860 g - pobór prądu maks: 45,0 A ( dla 10 V ) - średnica wału: 3,0 mm - średnica turbiny: 74,0mm - waga ( już z kablami zasilającymi ): 104 g Mam jednak problem, do jakiej wielkości to przeskalować. Myślę o rozpiętości 95 cm, ale mam wątpliwości jaka waga z tego wyjdzie. Nie mam też doświadczenia jak przeskalować lub zamienić materiały (grubości sklejki i balsy). Bardo proszę o ocenę realności takiego projektu lub/i inne sugestie. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Dobrze byłoby gdzieś podpatrzeć wymiary, wagę i napędy modeli konstrukcyjnych tego typu. RBC robi zestawy balsowe jetów podobnej wielkości (tej planowanej): http://www.rbckits.com/index2.html Co do materiałów, to musi być bardzo lekko, bo przy takim napędzie (wierząc danym handlowym) model nie powinien być cięższy od 1kg. PS Podaj wymiary i powierzchnię tej dużej Harpyie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...