x-ZYBI-t Opublikowano 1 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2015 Może i dobrze byłoby wstrzymać się odrobinę z silnikiem, jednak chciałbym zamówić wszystko od razu z Hobbykinga - bez sensu byłoby zamawiać na dwie raty...Biorąc pod uwagę przedstawione wyposażenie oraz wasze rady co do jego doboru, myślę że powinienem zmieścić się w około 170g do lotu. Może 180.Oryginalny "goły" Orzełek waży 90g i myślę że to będzie całkiem znośna masa dla niego Czy się mylę? Jakie śmigło byłoby odpowiednie do silnika nr 3 (Turnigy C2024 1600kv 17g), bo chyba na niego się zdecyduję zgodnie z radą kolegi HMM. Tak po prawdzie aparatury jeszcze nie mam, ale szykuję się na flysky fs-i6 - na ebayu dostępna za 215 zł z darmową przesyłką. A tu link do tej apki w ABC-RC:http://abc-rc.pl/FlySky-Fs-i6-iA6Pozdrowienia,Przemek
japko95 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Ja bym na twoim miejscu jeśli to ma latać wolno poszukałbym silnika o kv ok 1000-1100, wrzuciłbym ci jakiegoś linka, ale jestem na fonie a hobbyking ma skopaną stronę mobilną Edit: Ten hextronik o kv1300 IMO będzie ok, pamiętaj, że ciąg 400g jest podany dla 3S i jest on osiągany tylko na świeżym pakiecie.
Y/F-22 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Duże śmigło przy tym KV będzie wyglądało śmiesznie, pomijam moment obrotowy. Tutaj musi być mały wysokoobrotowy silniczek który da ciągu choćby 2/3 wagi modelu, wtedy to będzie ładnie śmigało. Wtedy płynnie sobie regulujesz "prędkość" lotu. Jak orzełek waży goły 90 gram to licz pusty 100-110 gram bo trzeba zrobić zawiasy, poprowadzić popychacze, dorzucić trochę kleju w paru miejscach, może jakiś jeden-dwa pręciki węglowe choćby w statecznik poziomy. Silnik 20 gram, odbiornik z 10-15 gram, serwa z 12 gram, regulator z 10 gram, pakiet 50 gram (40-50 zależnie od pojemności). To już razem wyjdzie z 200 gram, i tak piórko jak na taki model. Ten komentarz Ci wiele podpowie co do silnika i śmigła, nawet można by znaleźć coś jeszcze mniejszego i pokusić się o regulator 6A choć 10tkę możesz użyć np. w przyszłej halówce albo innym parkflyerze, zależy czy chcesz wariować z niską wagą modelu, moim zdaniem i tak będzie świetnie latał, nawet 50-60 wat by wystarczył motorek. Popatrz na te srebrne HXT i inne w niskich cenach, ważą nieraz po niecałe 10 gram a spokojnie wystarczy Ci 150 gram ciągu, wtedy możesz dać mniejszy pakiet np. 500 mAh i regulator 6A, odejdzie Ci z 20 gram wagi. Serwa raczej powinny zostać 5 gram i tu polecam hxt500 bo są w miarę sprawdzone, inne chińczyki mogą mieć zawyżone paramtery i w ogóle szaleć (miałem takie 2 razy). Co do apki to pomyśl nad tą, dokładasz stówę (wysyłka też gratis) i masz porządne radyjko na wiele lat (to samo co turnigy 9x) http://www.banggood.com/Wholesale-FlySky-Upgrade-FS-TH9X-FS-TH9XB-2_4G-9CH-RC-Remote-Control-Transmitter-Mode-2-p-47904.html from experience, this is a 1600kv motor therefore would suggest a 7inch to 8inch prop. a 2cell 850mah batt with a 10A esc. im using a Gws EP-7060 prop, 2S 610mah batt with 10ESC on my 180grams parkflyer. it flys well and can go vertical
japko95 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Silnik wysokoobrotowy daje większą prędkość co kłóci sie z założeniemi latania na małych powierzchniach, gdzie potrzebne trzeba latać powoli, żeby zakrętu co 2s nie robić, inna sprawa że szybowiec tak średnio nadaje się do latania w parku itp. Co do apki się zgadzam 9x to lepszy wybór.
Y/F-22 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Tyle, że model potrzebuje prędkości aby latac, to nie śmigłowiec aby stał w miejscu, przy tej wadze sam się nie rozpędzi. Musi mieć co go rozpędzać, inaczej będzie po prostu przepadał. Druga sprawa, że model nie ma lotek a moment odśmigłowy przy wolnoobrotowym silniku w takim modelu będzie duży - pod silnik 1000 kv to przy 2s musiałby mieć śmigło 10 cali. Wyobraź sobie coś takiego na propsaverze w modelu 80 cm. Każdy model ma pewien zakres prędkości który można regulować obrotami (przysłowiowo "mocą") silnika, przy niskoobrotowym silniku zakres kontroli prędkości będzie niewielki. Bo tutaj właśnie nie potrzeba dużego ciągu lecz małego sprytnego silnika z małym sprytnym śmigiełkiem które przy niewielkim ciągu i małym poborze prądu pozwoli rozpędzić model do prędkości przelotowej. Orzełkiem metr rozpiętości to ja bym się na hali wymieścił z lotami, był dość ciężki bo sporo walony i mocno klejony ale latał naprawdę baaaaardzo wolno mimo dużej wagi. Poszukaj motorka z normalnym wałem nie jak w C2024, zamontujesz sobie maleńkie śmigło składane i będzie to bardzo ładnie wyglądało, silnik możesz schować "w piance" robiąc komorę wewnątrz przodu kadłuba. Będzie to bardzo schludnie wyglądało jeśli dobierzesz odpowiednią piastę do tego śmigła. Obrobisz delikatnie kadłub na okrągło (przód) za pomocą nożyka, żelazka i ewentualnie papieru ściernego. I wiem co mówię bo naklepałem takich przeróbek sporo, czy to orzełków dla znajomych którzy uczyli się latać czy foxów itp Przy tej wadze modelu nie rozwalisz małego składanego śmigła chyba, że będziesz latał na boisku i walniesz prosto z pionu na pełnym gazie w asfalt. Tak przerobiłem Robbe Arcus Airy 780 mm.
x-ZYBI-t Opublikowano 2 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2015 Elegancko zmontowałeś tego Robbe Arcusa Airy Z zewnątrz wygląda jakby ten silnik był tam od zawsze. O śmigle składanym też myślałem, w sumie fajna sprawa. Mam nawet gdzieś jedno w domu od SKY LADY, ale nie wiem czy podejdzie. No albo propsaver. Co masz na myśli że ten turnigy c2024 ma dziwny wał? Że długi ? Ma normalny wał 2cm, jak wiekszosc silników w tym "rozmiarze" i do tego propsaver w zestawie jak widze To może ten HXT ? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6311__hexTronik_16gram_Brushless_Outrunner_1700kv.html . I proponowane na stronie śmigiełko 8x3.8 Co do aparatury. Myślałem o samym turnigy, ale stwierdziłęm że jak już mam kupować to wybrałbym 9XR, a nie 9X i do tego pewnie moduł i odbiornik FrSKy. I wtedy byłaby to nadajnik w miarę docelowa. Ale to koszt ponad 500 zł. Natomiast teraz 6 kanałów to aż nadmiar i ta nadajnik FLYSKY za nieco ponad 200 zł spełnia oczekiwania i do tego ma od razu telemetrię.Turnigy 9X telemetrii nie ma, no i skoro jest na rynku wersja lekko ulepszona, czyli 9XR to raczej wolałbym jak wspomniałem tą drugą, ale występuje bez modułu i odbiornika, więc to dodatkowe koszty.Więc myślę że na początek będzie bardzo budżetowo - flysky fs-i6 za ~200zł, a jak się wkręcę to 9XR z FrSKy za ponad 500zł jako druga nadajnik, a wtedy flysky stanie się "zapasową".EDIT: MIAŁ BYĆ WAŁ 2mm, NIE 2cm
Y/F-22 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Niektóre mikro outrunnerki mają na stałe propsaver zespolony z korpusem silnika. Nie przesadaj, jak maszy wydać to dołóż stówę i bierz 9x, telemetria to jest potrzebna jak latasz fpv albo dużym szybowcem wysoko lub makietą. Ja tam ponad 3 lata latam na 9x i jest ok. Nie kupuj 2 razy tylko raz a dobrze a będziesz miał spokój, radio to najważniejsza rzecz u modelarza ... model można zrobić za grosze, na radiu sie nie oszczędza! Ten HXT powinien być ok, popatrz na hk na piasty pod 2 mm wał tzn. coś składanego. Na początek i tak polecam propsaver+śmigło, taniej wychodzi mniej roboty.
Rekomendowane odpowiedzi