Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Po ostatniej jeździe moim modelem rc zaczął się wydobywać dźwiny dźwięk a mianowicie takie stukanie z miejsca wskazanego na zdjęciu. Głośność narasta wraż z zwiękaszjącą się prędkością. Mam to zignorować ,czy coś zrobić w kierunku tego problemu ? Dodam jeszcze ,że jak dotknę wał, który przenosi napęd na przód to on wibruje jak oczywiśćie auto jest w ruchu. Proszę o pomoc! (sorki jeśłi zdj. za duże )

 

 

Pozdrawiam.

 

 

post-16004-0-03967900-1422101684_thumb.png

Opublikowano

No dobrze, ale sprawdziłeś czy między zębami odbioru nie ma ziarenka piasku?

Jeśli tak i wszystko jest OK a odgłos dobiega z miejsca które wskazałeś to tak czy inaczej trzeba to rozebrać i sprawdzić.

Opublikowano

Tez stawiam na brud pomiędzy zębatkami. Wyczyść to bo zębatki skończą się w momencie. Pokaż zdjęcie z bliska tej zębatki bo wygląda jakby już ją zaczęło coś brać.

Opublikowano

Piasek będzie się dostawał, ale powinieneś model czyścić co jakiś czas. 

Sprawdź czy między zębami obu zębatek nie wbiło się gdzieś ziarenko piasku... Jeśli obie są czyste to przyczyna leży gdzie indziej.

Opublikowano

Hmmm. Na filmiku nie słychać skąd dochodzi dźwięk ale brzmi trochę jak zerwane zęby na dyferencjale albo zatarte łożysko. I ten opór który widać hamuje wał jak ujmiesz gazu. Ja bym rozebrał przedni dyfer. Zasada jest taka że jak rozpędzisz koła i puścisz gaz nie wciskając hamulca ( czyli do tyłu) to koła zazwyczaj kreca się jeszcze przez chwile. U Ciebie stają moment. Jest jakieś tarcie które wyhamowuje wał. Do czasu rozwiązania problemu proponuje nie jeździj bo spalisz silnik lub regulator bo zdecydowanie ma za ciężko.

Opublikowano

Problem naprawiony (ziarnko piasku w szczelinie pomiędzy zębami zębatki) aczkolwiek, czy tak powinien zachowywać się model po puszczeniu gazu ?

 

Opublikowano

Kółka kręcą się z jednakową prędkości więc jakby miały być jakieś opory to raczej na wale. Ale nie jest najgorzej wg mnie lecz idealnie też nie.

Opublikowano

Słuchaj no koła kręca się jeszcze chwilkę po ujeciu gazu. Nie będzie idealnie bo podzespoły też się wycierają. Jak będziesz robił przegląd modelu przed sezonem to wymienisz co się zużyło. Dasz nowy smar do dyferencjału i powinno śmigać.

P.S: sprawdź spasowanie zębatek silnika (atakującej) i odbiorczej. Powinien pomiędzy nie wejść pasek papieru i swobodnie wyjść jak przekręcisz zębatką. Brud pomiędzy zębatkami i powstające drgania czesto powodują ze silnik sie odsuwa od zębatki odbiorczej i zębatki mają za dużą przerwę i sie zużywają. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.