Skocz do zawartości

Jaki silnik kupić żeby zwiększyć udźwig a nie prędkość


Gryzon

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam obecnie silnik KDA A20-22L w Extrimie - lata fajnie ale .... no właśnie przyzwyczaiłem się i chciałbym coś co pokaże pazur. Na co zamienić (najlepiej coś z oferty na tej samej stronie UH) żeby model miał większego "kopa" ale niekoniecznie większą prędkość.

Po prostu jak to ładnie piszą "vertically unlimited" :)

 

Może takie coś :http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4655

Opublikowano

Wróżka wróżką - Napisałem w EXTRIMIE - czyli mamy model EXTRIM - a EXTRIM jest tylko jeden 8)

Link do silnika jest - a silnik "fabrycznie" obsługuje śmigło 10x5 . Latam na pakietach 3S od 1600mAh do 2250mAh - choc nie wiem co to ma za znaczenie. A Extrim jak to Extrim do 800g wagi to chyba max.(nie ważyłem gada)

Poprosiłem o informację ponieważ nie wiem który parametr ma duże znaczenie czy KV czy coś innego (np ilość zwoi).

Nie chcę wsadzać spawarki na 3 minuty lotu, ale coś co pozwoli np na pionowe wznoszenie z ręki :D .

Obecnie na 2 pakietach 1600 + 2250 w jednej sesji bez katowania cały czas na max - osiągam ~45 minut zabawy na lotnisku - trochę poszybuję , trochę pokręcę , miedzylądowanko do zapakowania aparatu na pokład itd.

 

PS juz "odkryłem" guzik URL - będzie lepiej z linkamiE X T R I M

Opublikowano

Zasadniczo udźwig to raczej cecha samolotu a nie silnika.

Jeśli chodzi natomiast o, jak to napisałeś, pionowe wznoszenie z ręki... ogólnie ludzie do tego typu samolotów polecają silniki o mniejszym KV, czyli dla eXtrima powiedzmy okolice 1000, wtedy silnik ma większy moment i jest w stanie zakręcić większym śmigłem. Jeśli chodzi ci o pionowe wznoszenie z ręki, to ciąg powinien być trochę większy od masy samolotu, a większy ciąg to większa prędkość, ponadto większa masa to większa prędkość. Jeśli chcesz założyć aparat do extrima to nastaw się na sporą prędkość ;)

 

A na tym silniku co podałeś widzę że ma KV ~ 1050, poza tym jest dosyć ciężkawy, nic tam o szacowanym ciągu nie pisze, ale napewno pozwala na pionowe starty ;)

 

Powinienem się nie mylić, ale różnie to może być ;) W razie czego niech ktoś mnie poprawi.

Opublikowano
a większy ciąg to większa prędkość,
Prędkość modelu (oczywiście jedynie z punktu widzenia napędu) zależy jedynie od obrotów śmigła i jego skoku. Można uzyskać znacznie większy ciąg bez zmiany prędkości modelu. Trzeba po pprostu dobrać silnik, który wykręci tyle samo obrotów na śmigle o tym samym skoku i większej średnicy. Zapewne będzie to silnik o mniejszym kV, jak pisał przedmówca. Nie zaszkodzi też, jak silnik będzie miał nieco większą moc.

W Twoim przypadku można najpierw spróbować dać śmigło o mniejszym skoku i większej średnicy. Być może i na tym silniku uzyskasz to czego oczekujesz.

Opublikowano

Widzę że piszecie o różnych danych, ja do tego silnika znalazłem takie

Dimentions: 28x32mm

Rating: 924kv

Battery Config: 3 Lipo Cells

Shaft: 3.175mm

Weight: 56gr

Standard Current: 6-14A

Max Current: 17A

Suggested Prop: 11x4.7

https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4700

 

A to oznacza że latasz na trochę małym śmigle tam zalecają 11x4,7, jednak do tej wagi jest to za mały silnik, szukaj o podobnej prędkości KV i prądzie 20-25A. Ten którego podałeś jest faktycznie trochę za ciężki.

Opublikowano

Silnik do którego link podałem to PYTANIE czy taki mógłby być.

Obecnie mam KEDA (KDA) A20-22L z śmigłem 10x5.

Tak więc szukam zastępstwa dla tej KEDA`y.

 

Ok czyli w skrócie: szukam > mniejsze KV żeby dać większe śmigło badź spróbować do obecnego silnika wrzucić np 11x4.7 ....

Opublikowano

Do swojego powinieneś dać śmigło 11x4,7 bo takie ma być, napewno będzię miał większy ciąg, ale czy to wystarczy do zawisu to nie sądzę.

A KV w twoim jest OK! Rating: 924kv

Opublikowano

Ja mam przetestowany (na razie w warunkach "ziemnych") ten silnik:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3883

 

Ze śmigłem SF 11x4.7 daje ok. 240-250W na maksymalnym gazie (ok. 22-25A dla pakietu 3S1P), a ze śmigłem APC-E 10x5 daje 230W (ten sam pakiet).

Na śmigle 11x4.7 wyczuwalne jest grzanie się tego silnika, ale w granicach przyzwoitości, zresztą w locie chłodzenie jest po pierwsze lepsze, a po drugie nie lata się z gazem na maksa otwartym non stop, więc zakładam że spokojnie da radę założyć mu nawet śmigło 12 calowe bez ujemnych konsekwencji.

 

A na przykład śmigło 9x4.7 SF to już pobór prądu tylko w granicach 16-20A i moc mniej niż 200W.

 

Jak testowałem "wyrywanie" z ręki mojej Extry i zawis (waga gotowej do lotu wynosi 730g) z tym silnikiem i na tych śmigłach to na obu tych pierwszych robi to bez najmniejszego problemu.

Na "dziewiątce" jest wyczuwalna różnica w dół.

Opublikowano

Wg tej stronki KDA 20-22L to ten silnik ma 1102 choć chyba strona jest zmieniona badź nowa wersja silnika jest zmodyfikowana . Przy zakupie ~2 miesiące temu - wydawało mi się że jego KV=1085obr/V

 

Wg danych ja mam smigło "średnie" - faktycznie można założyć 11x5,5. W takim razie zakupie i popróbuję .

 

MARS_2000 - masz rację - trzymając w ręku ma się wrażenie że "idzie" do góry jednak przy próbie lotu pionowego w górę - chwilę idzię (rozpędem z poziomego chyba) po czym zwala się na skrzydło tak więc do zawisu i lotu w górę bez ograniczenia - 10x5 jest na pewno za słabe.

Opublikowano

Chyba ten ekstrim jest trochę cięższy , kolega lata akrobatem o wadze 750 gram z tym silnikienm KEDA a20-L i smigłem 10x5 i model idzie w górę pionowo aż do granicy widoczności, ten silnik na tym smigle ma ponad 1kg ciagu.Może pakiety nie wydalają prądowo ?.

Opublikowano

Kurczę , Łukasz może masz rację ..miałem tak w modelu samochodu RC , miałem kiepski pakiet jeździł ale jak założyłem pakiet GP - poczułem co drzemie w silniku.

 

Hmm ... mam taki pakiet :2250mAh i taki sam 1650mAh - sądziłem że wystarczą .... ale może czas kupić porządny pakiet np PolyQuest ....

Opublikowano

A masz jakąs możliwość zmierzenia predkości obrotowej śmigła ? , albo podłacz nawet najprostszy miernik do pakietu i daj gaz na maxa i zobacz jakie bedzie napięcie tzn o ile spadnie z 12,4 V , te pakiety mają dość kiepska opinię .

Opublikowano

Czytałem opinie i widziałem je u kilku kolegów więc wziąłem ...Co ty byś zaproponował poza polyquestami ?

 

Zippy ? HXT ? Rzuć jakiś link plis ...

 

Może faktycznie kupić 2 dobre pakiety zamiast 6 takich sobie ....

 

Chociaż te co mam tragiczne nie są - dają dość długi czas lotu , nie puchną i trzymają pojemność więc poza domniemanym teraz oddawaniem prądu nie mogę złego słowa powiedzieć.

 

Albo zważę Extrima - ma dorobione dodatkowo kesony , ciężką metalizowaną folię , oświetlenie w skrzydle ....może on waży ponad 1kg ....chociaż wątpię .

Opublikowano

Gryzon, Na mój gust masz za maly silnik, powinien on ważyć ok. 70-85g , np TR 35-30C 1100kv podawany link przez Mars_2000, lub KA36-28S z http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2126 . Nie ma co wierzyć, że silnik o wadze 50g zagospodaruje efektywnie 150-200W. Śmigło do tego silnika to 10x4,7'' SF, ale APC bo GWS nie wytrzyma, powinieneś mieć ok. 800-1000g ciągu w zależności od jakości pakietu.

Opublikowano
Obecnie mam KEDA (KDA) A20-22L z śmigłem 10x5

 

Silniki KEDA serii A20 i A22 różnią się nieco osiągami. Dla A22-20L jest rpm=1000, prąd 21A, ciąg ponad 1 kg :lol:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.