sr71 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Witam Kompletuję sprzęt na małą wyścigówke, kupiłem nowy regulator do bezszczotkowców w sklepie modelarkim: H-King 10A 12V/3S LiPo Linear BEC Chcialem go wczoraj przetestować, ale ponieważ nie posiadam jeszcze pakietu, podpiałem go pod zwykłe baterie (alkaiczne, not reachargeable), tzn. pod 4 paluszki w koszyku + bateria płaska, w sumie 10,5V. Spodziewałem się jakiejkolwiek reakcji ze strony regulatora, niestety nie wykazał żadnych oznak życia, zero dzwięków, napięcie na BEC 0V. Moje pytanie brzmi czy to normalne, czy uszkodziłem w ten sposób regulator, czy może od nowości nie działał? Jak powiniennem go przetestować? Zdjecie w załącznikach pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toofast Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 A na czym jest bec na 7805 czy switching ? Chyba 7805 Sam z siebie raczej nie pika Podlacz go BEZ silnika. Sprawdz napiecie na pakiecie baterii i na bec. Jesli 0V to pewnie polaczenia, luty, albo 7805 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sr71 Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 OK, dzięki za pdpowiedz. Jak rozumiem jeśli wszystko jest połączone prawidłowo, tzn. nie ma przerwy w układzie przez brak połączenia, bądz luty, to mimo użycia zwykłych baterii na BEC powinno być napięcie. Jeśli nie, to uszkodzony jest układ w regulatorze. Dobrze zrozumiałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toofast Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Tak Ale trzeba sprawdzic napiecie na bateriach - powinno byc min 7 V (podlaczone do esc). Jesli na becu bedzie 0 to wbrew pozorom dobra wiadomosc - naprawa moze okazac sie nie tylko mozliwa ale i tania Niestety nie obedzie sie bez rozcinania koszulki termo - tracisz mozliwosc zwrotu A w dodatku nie ma 100% gwarancji ze to jedyna usterka. Test bez silnika czy serw ! Jesli oczywiscie nie ma tam przetworniczki a jedynie tani stabilizator liniowy Dopiero gdy zdecydujesz sie na naprawe bedzie mozna konkretniej doradzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sr71 Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 OK, dzieki za pomoc. Twoja rada okazała się bardzo celna i oczywista - był zimny lut na wtyczce od ESC - ciezko to bylo znaleźć właśnie przez tą koszulke termo. Teraz wszystko zaczeło działać - ESC wita się poprzez pięc piknięć i ruch serwa. Udało się również zbindować nadajnik z odbiornikiem jednak nie jestem w stanie uruchomić silnika ani serwa. W instrukcji ESC jasno pisze "will not arm unless move your throttle stick to the lowest position", ale jakbym nie probował nie daje to zadnego rezultatu, zastanawiam się co robie źle. Umieściłem fotke nadajnika możo znów doradzisz mi jakąs oczywitą podpowiedzią, na którą jestem ślepy przez brak doświadczenia Nadajnik z odbiornikiem komunikują sie prawidłowo - gdy wylączam nadajnik wyłacza sie rownież odbiornik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cebulator Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Bo to jest regulator lotniczy, czyli od 0-100% A Twój nadajnik pozycję 0 ma na 50% po to, żeby w regulatorach samochodowych mieć ruch do przodu albo do tyłu. Jeżeli nie trzeba Ci hamulca to możesz skalibrować gaz od 50% do 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sr71 Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 OK, masz rację Cebulator - kompletowalem sprzet w sklepie modelarskim i zdałem się w całości na sprzedawce, a ten 'wpakował' mi babolca. Pytanie teraz czy istnieje jakakolwiek możliwość by zmusic regulator do pracy z tym odbiornikiem? Udało mi się uruchomić serwo i działa na wszystkich trzech kanałach wiec aparatura jest OK. Silnik cały czas martwy. Co rozumiesz przez kalibracje "50%" do 100%? Spodziewałbym się też jakiegoś napięcia na silniku, a cały czas jest 0V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cebulator Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 To całkiem normalne zachowanie bo regulator nie pozwala na uruchomienie silnika dopóki gaz nie jest na 0 (takie zmyślne zabezpieczenie) A co do kalibracji to każdy nowy regulator musi wiedzieć jaki masz zakres gazu z nadajnika. Kalibracja zazwyczaj polega na tym, że ustawiasz gaz na full, podpinasz zasilanie. Powinno być parę piknięć (to będzie górna granica gazu). Potem dajesz gaz na minimum tylko że w Twoim przypadku będzie to nie pełna wstecz tylko pozycja środkowa. Rozumiesz bo nie wiem czy to jasno opisałem? Uwaga: do regulatora musisz mieć podpięty silnik, żeby usłyszeć te piknięcia. A tak poza tym to wnioskuję, że będziesz tego używał w jakimś autku albo łodzi a do tego pasował by regiel z rewersem. Ew można zmienić soft na BLHELI ale to już zaawansowana operacja. Może musisz inny regulator kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi