Adas Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Cześć wszystkim, moja historia z modelarstwem trwa od około 16 tego roku życia, zaczęło się od "Małego Modelarza" i tym podobnych. Od 2013 tego roku, zaczołem latać Cessna 182 ArtTech( pierwszy lot pierwszy kret, ale model jest do dziś), później Easy Star (super, powinienem od niego zacząć), Apprentice 15e (wow), w kolejce trenerek spalina ASP 25II Prima 1390mm do oblotu, i Canary 40 ARF(musze dokupić silnik i złożyć go), na koniec RWD13 z serii na polskim niebie (nie złożony, ale już w krótcce). Moje pierwsze spotkanie z lataniem RC było pod koniec 2012 roku, szwagier cioteczny prosił mnie by być jego kamerzystą przy oblocie spalinowego Wicherka 25 , spodobał mi się i tak dzisiejszego dnia, odbył się lot mojego pierwszego modelu, który to sam zrobiłem. Strach ogromny, pierwsze oklejanie folią, pierwsze patenty. Bohater tematu: Wicherek 10 RC elektryk, trochę własnych modyfikacji w tym błedów . Silnik Emax CF2822 Regulator Hobbyking 12A (mały, ale używam małego śmigła i wystarcza) Śmigło Emax 8x3.8E Pakiet Turnigy 3S 500mah (za mały, w planach conajmniej 1000mah) Serwa Tower Pro 4x - model ma lotki. Folia Oracover (zwykłe żelazko, naprężanie też tylko żelazkiem) Teraz zdjęcia z budowy. które powiedzą więcej niż mógłbym tu napisać, pierwszy mój model. Orczyki dzwigarów obkręciłem czerwoną nitką, i posmarowałem żywicą Po tym wszytskim wyszło, że model trzeba było doważać. Zrobiłem to dzięki ciężarkom do wyważania kół. I jednocześnie zrobiłem nowy statecznik poziomy, wyszedł lżejszy o 12 gram. Stary 34gramy, nowy 22gramy. Wykonany z Balsy 2mm. Moja rada, budując wicherka, rób wszytsko by jego tytlna część i to licząc już od miejsca dźwigaru w skrzydle była jak najlżejsza, serwa steru kierunku i wysokości jak najbliżej przodu, tył ma być super lekki. Inaczej doważanie. Poniżej linki z oblotu, specjalnie po zrobieniu lżejszego statacznika poziomego nie zmniejszyłem mu wagi z przodu bo do oblotu preferuje jak jest cięższy na przód. Ale po oblocie 20-30 gram śmiało mogę zdjąć. Pierwsze podejście, i mój błąd, że nie sprawdziłem wszytskich sterów przed startem (revers na sterze kierunku) A tu już poleciał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Moja rada, budując wicherka, rób wszytsko by jego tytlna część i to licząc już od miejsca dźwigaru w skrzydle była jak najlżejsza, serwa steru kierunku i wysokości jak najbliżej przodu, tył ma być super lekki. Inaczej doważanie. Gratuluję oblotu Dobrze też radzisz z tym doważeniem,mam też pytanie dlaczego włącznik radia masz na spodzie kadłuba a nie w wygodniejszym miejscu tzn,z boku albo góry kadłuba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Gratulacje udanego oblotu Wiosna Wicherków się zapowiada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 6 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 do Olo: Cześć, jeśli chodzi o wyłącznik, to go już w ogóle nie ma, poprostu nie ufam dla takiego kawałka plastiku, a już napewno gdy ma to zasilać silnik elektryczny, płynie wtedy przez niego duży prąd, i różnie może być. W spalinie to może bym go zostawił, bo serwa i odbiornik nie pobiera dużo, a przy elektryku ja mówię nie, ale to tylko moje zdanie. Fotka jak wygląda spód . Generalnie, po oblocie upiększe go trochę, podwozie już wyprostowałem, dałem już nowe większe kółka, zdjołem ołów i potrzebną ilosć wkleje w środek kadłuba i jakoś to łądnie obkleje, w tym też zakleje te dwie dziurki, po pierwotnym mocowaniu silnika( by mniej doważać silnik przesunełem o 2cm do przodu ). Radość z udanego lotu 5x jak przy oblocie gotowego modelu (np teraz latanie Easy Starem jest delikatnie mówiąc nudne, taki relaksik bardziej hehe). Gratulacje udanego oblotu Wiosna Wicherków się zapowiada A dziękuję dziękuję, cieszę się bardzooo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Ten włącznik włącza radio w modelu i nie płynie przez niego prąd na silnik. Jak go teraz nie masz to jak włączasz odbiornik ? Wtyczką od bec-a z regulatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 6 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Ten włącznik włącza radio w modelu i nie płynie przez niego prąd na silnik. Jak go teraz nie masz to jak włączasz odbiornik ? Wtyczką od bec-a z regulatora? Tak zasilam odbiornik z bec-a regulatora. Wyłącznik ma jedno wejście i dwa wyjścia ( kompletne pary, czerwony i czarny kabelek), ja zrobiłem tak, że z jednej strony akumulator, a z drugiej strony wyłacznika regulator, i pomimo, że regulator to tylko 12A to bałem się że mogą mu się styki wypalić i byłby kret jak nic, a jak już mam oddzielnie zasilać to szkoda zachodu i go wyjołem, posiadam dwa modele spalinowe (jeszcze nie oblatane, i może go wstawię do któregoś, ale i tu się zastanowię, im więcej takich puntków tym o jedną rzecz więcej, która to może polec;). Inna sprawa, że latam żadko nawet w sezonie czasem co 2 miesiące lub i dłużej, i człowiek nie ma tej pewności co do swoich możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Takich ,modyfikacji" nigdy jeszcze nie robiłem ale każdy z nas ma swoje doświadczenia. Co nowego będziesz kleił? Spalina,elektryk czy zdecydujesz się na jeden typ modeli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 6 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Jutro jak pojadę do drugiego mieszkania to zrobię fotki moich potworków;). Następny będzie RWD13, jest już kilka opisów jego budowy na tym forum. tak w ogóle kupiłem go z ABC RC, ale to był u nich mój 5ty ostatni zakup, przysłali złe serwo, po wyjęciu z folii nie dzialało, napsiałem dwa maile i zero odzewu, 11zł to nie dużo, ale chodzi o zasadę.. RWD13 w komplikacji Pana Marka Rokowskiego , jak jak usiadę gdy będę miał czas, może za tydzień? to zrobię go w maks dwa dni(tak myślę), mam już wszystko silnik regulator serwa 5 gramowe:). Gdy go zrobię to zostanie Canary 40 trenerek firmy Phoenix(jest z nim dużo filmów na youtube), ale brakuje mi sielnika do niego 6,5-7,5cm3. No i... do oblotu czeka gotowa już spalinowa Prima trenerek o rozpiętości 1390mm. Mam dużo modeli, sam już nie wiem którym latać, takim póki co naj jest Apprentice 15E(obejrzyj filmy z nim na youtube), wymieniłem mu silnik na Emax GT2820/07 850kv 500 watt cią gamks 2300gram, po drobnym regulacjach cudny model, stabilny jak skała rozpiętość 1475mm. Jest tego trochę.. W Primie mam zainstalowany silnik ASP 25 II z tylną regulacją, już go dotarłem i pali ładnie, tylko teraz oblot, tylko.. A ty Olo coś kleisz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 W moim klejeniu totalny zastój a pytałem się czy zdecydujesz się na jeden typ napędu w modelu bo robienie w obydwóch to większe koszty naszego hobby. Ja mam doświadczenie z elektrykami i wiem że np,mój następny wodnosamolot zrobię jako elektryk bo ze spaliną były same problemy. Nie jestem uwiązany do spalin ale raczej przy nich zostanę z tym że będzie to już ciut większe i na benzynę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Czy to spalina czy to elektryk każdy ma swoje plusy, sama praca silnika, a szczególnie czterosuwa to raj dla uszu i żaden elektryk tego nam nie da. Do małych modeli, do lekkich modeli, zawsze łatwiej dobrać napęd eletryczny, ale do modeli o masie powyżej 2,5-3kg to tu już bardziej spalinę widzę. Elektryk jest czysty w obsłudze, nawet w domu można sparwdzić ciąg no i nie trzeba wycierać modelu z oleju, a różnego rodzaju nakładki na tłumik szczególnie w dwusuwach zmniejszają moc, każdy kto miał motorynkę czy wsk-ę(dwusuwy) to wie, że tłumik mocy zabiera, a co dopiero gdy jeszcze bardziej silnik się tłumi.. stosując przedłużki do tłumika, ale tu już może dużo zależeć też od danego silnika ASP OSmax, i konkretnego egzemplarza. A i jeszcze jedna sprawa, pomijając, że pakiet w elektryku się wyczerpuje a paliwa w spalinie ubywa, to elektryk nie gaśnie, a spalina może, pół biedy gdy masz wysokość i możesz sobie łądnie dokołować i lądować by widziec dobrze model, gorzej gdy nisko i daleko od ciebie wtedy może być różnie hehe:). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Dziś, zdarłem folię z czubka, w poniedziałek jak będzie czas, zaklejam dziurki po pierwszym miejscu montażu silnika oklejam folią, dokładam kolejne 4 kostki ołowiu pod silnik, między wręgą, a nim. Później pomyślę, co by ładną kabinkę zrobić, prawodpodobnie wytnę czerwoną po bokach kabiny i dam folią przeźroczystą niebieską bo posiadam trochę takowej w zapasie. Zmieniłem kółka na ciut większe, ale zrobię mu drugie podwozie z troszkę poprawioną konstrukcję i większymi szerszymi piankowymi kółkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wuwu Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Cześć Adamie. Mam dla ciebie propozycję do przemyślenia. Zamiast ładować dziesiątki gram niezdrowego ołowiu, który nic nie robi, zamontuj większy/cięższy silnik, regulator i akumulator. Porządne śmigło z kołpakiem oraz większe/cięższe kółka i porządne podwozie. To nie będzie balast tylko mocniejszy samolot i spełni wymagania UE dopuszczalnej zawartości substancji szkodliwych w wyrobach . Pozdrawiam Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Cześć. Wiesz hehe, myślałem o Tym jak już wyszło, że muszę doważać, mocniejszy silnik mam ale jest ciut za mocny dla niego ( zdjęcie), głupio by wyglądał, także póki co powozi ołów, ale jak już będę miał sklejki kawałek to przedłuże mu nosek o jakieś 2-3cm plus dam 2x pojemniejszą baterie bo teraz pakiet 500mah to na niecałe 5 minut, i powinno być cacy. Póki co obkleiłem mu na nowo nosek zakleiłem żywicą otworki po pierwotnym miejscu mocowania wręgi silnika, jutro wstawie silnik i dam między nim, a wręgą mocującą dodatkowe 4 kostki ołowiu i tyle. Swoją drogą silnik MEGA AC widoczny na zdjęciu wystawiłem na sprzedaż w dziale giełda, do wicherka 10 go nie wstawię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wuwu Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 To chociaż zrób miejsce na pakiet 3s2200mAh. Przy tej samej wadze, polatasz 20 minut. Dodatkowa waga pakietu zastąpi ołów. Masz większy regulator to go wykorzystaj, załóż śmigło 8x6, zobaczysz różnicę. Dobra nie naciskam, przedstawiam Ci lepsze opcje niż ołów. Zrobisz jak uważasz. Pozdrawiam Wojtek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 W Wicherku 10 pakiet 2200 mAh to przerost formy nad treścią... na ultra lekko jest o wiele lepiej (a lżej wyjdzie chyba z tym ołowiem). Mały pakiecik, mały silniczek i będzie OK, ten model przecież potrzebuje tylko minimum ciągu Na odpowiednim energooszczędnym napędzie (chodzi o dobranie silnika i śmigła) 20 minut będzie osiągalne z pakietem 1000 mAh Dla przykładu moim Wicherkiem 10 z depronu (wiem że poleci krytyka ) na pakiecie 1000mAh 2s latałem po 40 minut przy masie około 500g. Adamie, ile waży Twój Wicherek? Nie mogę doszukać się tej informacji w gąszczu tekstu... Mam też propozycję abyś nakleił na kabince szybki z białej lub niebieskiej folii Jak zechcesz to będę mógł odstąpić Ci ''energooszczędny'' silnik, który latał w moim Wicherku. Jest troszkę zmęczony (łożyska, uzwojenia ściemniałe poprzez źle zaprogramowany hamulec...) ale lata i wciąż ciągnie mało prądu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Słucham wszystkich rad . Docelowo wymienie pakiet na 1000-1300mah, ale to już po przedłuzeniu dziobka, i wtedy duża szansa, że już ołów nie będzie potrzebny;). Gdy robiłem oblot waga modelu była 700-710 gram. Ale był za ciężki na dziób o dobre 20 gram, także teraz waga do lotu będzie 680-690gram. Jak przedłuże dziób i dam większy pakiet (PB out) to waga powinna wynieś ok 650-660gram. Pierwszy model i nie wiedziałem, że wicherek ma w standardzie ciężki tyłek, a można było co nieco inaczej porobić . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Dołożone 4 kostki 10 gramowe ołowiu między wręgę a silnik, i to całe doważenie Wicherka, to plus wstawione nowe większe kółka (zielone), waga do lotu 680 gram. Muszę jeszcze dorwać małą maskotkę małego głoda, wtedy oszklę kabinę, a go wcisnę do środka jako pilota. Dzieciaki uwielbiają te maskotki hehe:). Foto: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wuwu Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Dodatkowo 40g balastu, czyli razem 80g. Dobrze zrozumiałem? 3s1300mAh = 110g 3s2200mAh = 190g Rożnica = 80g Wnioski... Dla Jacka 80g ołowiu jest lżejsze od 80g akumulatora. Przerost formy nad treścią? Co jest formą, a co treścią? 40 minut na pakiecie 2s1000mAh, czyli 1,5A przy 7,4V to 11W. Odbiornik i serwa też coś "zjedzą'. Termika czy na zboczu? Pozdrawiam Wojtek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Dobra złapałeś mnie na kolorowaniu - już wracam na ziemię Może trochę krócej i na 1300mAh... i był lżejszy o 50g Ale prawda jest taka że po złapaniu wysokości na granicy zasięgu wzroku, jakoś nie chciał wracać na ziemię czy to bez gazu czy na minimalnym Gdzie te 80 g? mowa o balaście 40 g, chyba że coś przeoczyłem. Spojrzałem chyba na sprawę pakietu za bardzo przeciw... Edit. Zobaczymy czy będę się tak mądrzył jak swojego ukończę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Balastu jest razem 80 gram, 2x40gram, między wręgą, a silnikiem, razem 8 kostek ołowiu po 10 gram. Obecny pakiet 3S 500mah Turnigy waży 52gramy. Tak jak pisałem już, przedłuże mu nosek o 2-3cm, i stawię większy pakiet, ale raczej 1000-1300mah. 2200mah będzie za duży i za ciężki, lepiej wolę miec dwa pakiety mniejsze niż jeden duży, no i lądowania się częściej poćwiczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi