Skocz do zawartości

osłona silnika (mordka) oraz pytania o zasilanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

koledzy,

potrzebuję zrobić osłonę silnika do dużego modelu (50cm) , wymyśliłem tak:

1. zrobię osłonę z depronu (podkładu pod panele)

2. z zewnątrz zalaminuję

3. wyszpachluję , polakieruję

4. wypalę depron acetonem

 

pkt.1 został zrobiony. Klasycznie nie chcę robić, tzn. brak mi wytrwałości na wykańczanie w standardzie kopyta, formy i potem laminowanie- to jest jeden model (ultimate 50 ze wspólnych projektów).

 

ale, zastanawiam się, że ten depron to całkiem dobrze wygląda, i czy nie można by go było pokryć papierem na wikol, a zalaminować tkaniną od środka. Ale ponoć papier na wikol bardzo ściąga poszycie, i jest ryzyko że depronowa morka się bardzo powichruje. Czy pokrycie np. chusteczkami higienicznymi na wikol, ma jakiś sens? czy się mniej wichruje? a może pokryć chusteczkami na żywicę?

 

czy ktoś robił osłonę silnika metodą traconego depronu, czy też oklejał takimi chusteczkami? czy nadaje się to dla benzynowego silnika ?

czy szpachlowanie tkaniny szklanej konstrukcyjnej to jakaś ciężka robota? jakiej szpachlówki użyć? zywica + skrobia czy jakiejś akrylowej?

 

I poza tym, mam pytanie o zasilanie do silnika i odbiornika. Gdy kompletowałem ten model, kupiłem aku sanio cdni 1800 - ale dziś mają ponad 6 lat (co prawda cały czas trzymane w lodówce)- czy uzyć ich, (choć wiem że już mało kto używa cdni), czy lepiej jakiś lipol? nie mogę użyć wprost aku 6,6 v bo mam serwa na 4,8 v i to aż 4 do lotek więc nie będę ich zmieniał. Jak w ogóle robi się zasilanie dla dużego modelu (w sumie będzie 8 serw) a jakie się robi dla układu zapłonowego.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Witam napisz jaki typ serw masz w modelu bo coś mi się nie chce wierzyć, że będą tolerowały tylko 4,8V. Zdecydowana większość serwomechanizmów może z powodzeniem być zasilana z pakietu 2S Li-Fe (6,6V) mimo iż nie mają tego napisane wprost. Co do zasilania pozostałej elektroniki to w tym linku znajdziesz odpowiedź: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32031-citabria-decathalon-gigant-rc/ , przejrzyj spokojnie całość jest tam kilka naprawdę dobrych i niedrogich propozycji wraz ze schematami połączeń. B)

Opublikowano

Mariusz, mam tak:

na lotki 4x Blue Bird BMS 705MG, sprawdziłem że producent podaje dane dla 6,0v (będzie po 1 serwie na każdą lotkę)

na wysokość 2x GWS S03T  2BBMG  producent podaje dane dla 6,0v (będą po 2 serwie dla połówki SW, ale w jednym będę musiał zmienić polaryzację potencjometru i silnika, bo chodzą symetrycznie po obu stronach kadłuba, ew. zastosuję jakiś odwracacz , albo zmiksuję w nadajniku jakiś kanał- ale tego bym chciał uniknąć bo jak się przypadkiem trąci przełącznik od tego kanału, będzie skucha)

na kierunek Power HD 1501 MG - tu producent w ogóle podaje napięcie 7,2 w specyfikacji, ale z komentarzy tutaj http://www.servodatabase.com/servo/power-hd/hd-1501mg piszą że nie ma takiego momentu jak piiszą w spec, i że potrafi się spalić jeśli przeciążone- nie wiem czy wystarczy na SK, model będzie ważył ca 8 kilo, co prawda nie przewiduję 3D ustawień (bo za cięzki i za słaby silnik) ale jakąś zwykłą akrobację to chcę sobie ćwiczyć

na gaz jakieś hitec albo futaba standardy

w sumie, te Li-Fe by mi odpowiadały chyba najbardziej, rozumiem że wtedy nie muszę nic kombinować tylko zasilić odbiornik i serwa przez bypas,

 no tu jest tabela http://www.blue-bird-model.com/all%20servo%20of%20frequency.html  i piszą że niby to na lotki jest do 6,5v i na NICD lub NIMH wprost

 

 

 

co do osłony, to w linku który podałeś (znałem wcześniej, ale nie skojarzyłem) jest też osłonka metodą tracomego styro i fajnie wygląda, ale tez przemyślałem żeby ten depron zalaminować najpierw na zewnątrz, a potem od środka - będzie coś w rodzaju przekładki, lekkiej i sztywnej. Jedyny minus, że trzeba każdy otwór oblaminować lub lakierem zabezpieczyć

Opublikowano

Ej Panie Sławku,

to nie lepiej zadzwonić do kolegi tylko pisać posty na forum? Czuję się pominięty, zlekceważony i mam focha :angry:

Darek

Opublikowano

Mariusz, mam tak:

na lotki 4x Blue Bird BMS 705MG, sprawdziłem że producent podaje dane dla 6,0v (będzie po 1 serwie na każdą lotkę)

na wysokość 2x GWS S03T  2BBMG  producent podaje dane dla 6,0v (będą po 2 serwie dla połówki SW, ale w jednym będę musiał zmienić polaryzację potencjometru i silnika, bo chodzą symetrycznie po obu stronach kadłuba, ew. zastosuję jakiś odwracacz , albo zmiksuję w nadajniku jakiś kanał- ale tego bym chciał uniknąć bo jak się przypadkiem trąci przełącznik od tego kanału, będzie skucha)

na kierunek Power HD 1501 MG - tu producent w ogóle podaje napięcie 7,2 w specyfikacji, ale z komentarzy tutaj http://www.servodatabase.com/servo/power-hd/hd-1501mg piszą że nie ma takiego momentu jak piiszą w spec, i że potrafi się spalić jeśli przeciążone- nie wiem czy wystarczy na SK, model będzie ważył ca 8 kilo, co prawda nie przewiduję 3D ustawień (bo za cięzki i za słaby silnik) ale jakąś zwykłą akrobację to chcę sobie ćwiczyć

na gaz jakieś hitec albo futaba standardy

w sumie, te Li-Fe by mi odpowiadały chyba najbardziej, rozumiem że wtedy nie muszę nic kombinować tylko zasilić odbiornik i serwa przez bypas,

 no tu jest tabela http://www.blue-bird-model.com/all%20servo%20of%20frequency.html  i piszą że niby to na lotki jest do 6,5v i na NICD lub NIMH wprost

 

 

 

co do osłony, to w linku który podałeś (znałem wcześniej, ale nie skojarzyłem) jest też osłonka metodą tracomego styro i fajnie wygląda, ale tez przemyślałem żeby ten depron zalaminować najpierw na zewnątrz, a potem od środka - będzie coś w rodzaju przekładki, lekkiej i sztywnej. Jedyny minus, że trzeba każdy otwór oblaminować lub lakierem zabezpieczyć

Jaki masz nadajnik. większość współcześnie produkowanych ma w menu ogon na dwa serwa lub możliwość pominięcia przełączników ( mikser jest domyślnie włączony na stałe w radiu, tam też ustawiamy rewers dla odpowiedniego serwomechanizmu). Do gazu polecam te z plastikowymi lub karbonitowymi przekładniami mają tę właściwość że ścierają zębów od wibracji jak metalowe, bardzo istotna jest precyzja trzymania neutrum.

Opublikowano

potrzebuję zrobić osłonę silnika do dużego modelu (50cm) , wymyśliłem tak:

1. zrobię osłonę z depronu (podkładu pod panele)

2. z zewnątrz zalaminuję

3. wyszpachluję , polakieruję

4. wypalę depron acetonem

 

ja do swojej maski użyłem styropianu oklejonego szarą taśmą odpada wytapianie bo żywica ładnie się odkleja od taśmy przynajmniej epidian53

 

do szpachlowania zwykły novol była to moja pierwsza maska więc jeszcze nie wiedziałem co i jak ale się udała za pierwszym razem

 

post-3050-0-71813300-1426757956.jpg

 

post-3050-0-21327300-1426757964.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.