Sebo Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Moim problemem jest to, że kiedy wznośi się do góry to się kreci dosyć szybko tak ze nie daje rady go opanować. Pomórzćie mi go wyregulować będę wdzięczny. Żyro działa ale nie wiem jaki kont łopat ogonowych ustawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 od tego są trymery musisz tak ustawić trymer wirnika ogonowego, aby model przestał sie kręcic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
km_pl Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Moim problemem jest to, że kiedy wznośi się do góry to się kreci dosyć szybko tak ze nie daje rady go opanować. Pomórzćie mi go wyregulować będę wdzięczny. Żyro działa ale nie wiem jaki kont łopat ogonowych ustawić. Witam, Po pierwsze sprawdz, czy przypadkiem nie masz odwrotnie przykręconych łopatek ogonowych lub skręconego paska. Wirnik ogonowy powinien obracać się odwrotnie do wskazówek zegara, patrząc od prawej strony modelu. Zakładając, że masz dobrze ustawione kąty łopat wirnika głównego procedura regulacji ogona i gyro jest w miarę prosta. 1. Na początek ustaw około 75% wzmocnienia trymerem w żyroskopie (zakladam, ze masz standardowe gyro esky'a) 2. Ustaw w nadajniku trymer ogona na środek. Przy takim ustawieniu orczyk serwa ogonowego w modelu powinien być mniej więcej w pozycji prostopadłej do belki ogonowej. Jeśli nie jest - odkręć orczyk od serwa i przykręć w takiej pozycji aby był prostopadły do belki. 3. Wstępnie przesuń serwo na belce ogonowej tak aby ślizgacz ogona znajdował się w pozycji środkowej na wale wirnika ogonowego. Taka pozycja odpowiada to mniej wiecej 2cm odległości między końcówkami łopatek ogonowych po ich złożeniu (patrząc wzłuż okucia łączącego łopatki) 4. Wystartuj i wstępnie wyreguluj model tuż nad ziemią: jeżeli model w zawisie kręci się w lewo lekko przesuń serwo na belce ogonowej do przodu, jeśli w prawo - do tyłu. Po wstępnej regulacji wznieś się na około 1m i ewentualnie wprowadź drobne poprawki jeśli model lekko się jeszcze obraca w jedną stronę. 5. Jeśli po regulacji z pkt.3. ślizgacz jest w pozycji dalekiej od środka może to świadczyć o nieprawidłowej regulacji kątów łopat/prędkości wirnika głównego (i co za tym idzie wirnika ogonowego). 6. Ustaw możliwie duże wzmocnienie gyro (zwiększaj do momentu gdy w zawisie ogon zacznie lekko oscylować lewo-prawo, wtedy minimalnie zmniejsz) Więcej informacji - forum epheli.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.