Y/F-22 Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 Witam. Na dniach będę wyważał silniki BE1806 2300 kV które siedzą w moim quadku 280. Wszystko za pomocą układu MMA7361L i oprogramowania. http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=11&t=23976&start=15 Ogółem chciałem zapytać czym polecacie "dociążać" wirnik w celu wyważenia. Chciałbym uniknąć taśmy, najlepiej jakaś plastyczna zastygająca po czasie masa która pewnie będzie się trzymała. Zastanawiałem się nad żywicą ale nie używałem jej jeszcze w takich celach a z tego co pamiętam lubi ona dość łatwo odchodzić od płaskich i śliskich powierzchni a rotory w tych wirnikach takie są (musiałbym chyba zeskrobać lakier lub cosik, przejechać miejsce papierem ...). Jakieś inne opcje? W sumie tylko to mnie wstrzymuje przed rozpoczęciem wyważania, nie chcę tego zrobić pierwszym lepszym klejem i spartolić roboty, pragnę porządnie. Myślałem nawet aby zrobić to od środka ale nie wiem ile kleju nawalili między magnesy i czy jest miejsce a po drugie nie mam pojęcia o takim wyważaniu i na początek chcę to zrobić konwencjonalnie.
cebulator Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 A zwykły klej CA nie wystarczy? Najpierw taśmą wyznaczysz sobie w którym miejscu dociążyć a potem klej. A może lepiej wyważyć cały zespół napędowy (silnik + śmigło)? Sporo osób opisywało problemy z takim wyważaniem poszczególnych elementów.
Y/F-22 Opublikowano 21 Marca 2015 Autor Opublikowano 21 Marca 2015 Niby tak ale będę musiał ściągnąć śmigło czy cokolwiek i wszystko się posypie. Aż takiej precyzji nie wymagam. Po prostu wyraźnie mój quad ma problemy z trzymaniem pozycji w wyniku wibracji a nie tylko z przyczyn złego ustawienia kontrolera. I najwięcej płynie od silników, może taka partia, łożyska też powinienem zdiagnozować. CA byłoby dobre ale szukam też czegoś co będę mógł zeskrobać w prosty sposób a i żeby to wyglądało. Po prostu wyważać będę taśmą, potem w miejsce taśmy kapnę klejem i sprawdzę wibracje.Kolejne nakleję kawałeczek taśmy na to wyważone klejem miejsce i zobaczę czy się poprawi czy pogorszy, albo trzeba będzie dodać kleju albo go zeskrobać i na bieżąco patrzyć jak się to przekłada na wibracje. Zapewne i tak użyje CA ale wolę się skonsultować przed spieprzeniem sobie silników. Śmigła wyważyłem magnetycznie, już lepiej tego chyba nie zrobię bo poświęciłem parędziesiąt minut na te 4 śmigła aby zobaczyć skąd te wibracje rzeczywiście płyną. W wiatrakach Wemoteca używają jakiejś zielonej bardzo twardej substancji, co prawda to plastik (wyważane od środka) ale nie szło tego zeskrobać czy jakkolwiek tknąć, zastanawiam się co to jest.
cebulator Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 Skoro nie potrzeba Ci precyzji to nie ma co się bawić w wyważanie silników. Ważne żeby łożyska nie świszczały. Czy CA ciężko zeskrobać to nie wiem, to chyba najłatwiejszy sposób żeby się go pozbyć, a powierzchnia silnika na pewno na to pozwoli. Śmigła wyważyłeś magnetycznie czyli rozumiem tylko statycznie, a pomiary wibracji z akcelerometrem są do wyważania dynamicznego w ruchu. Dodam, że ja wyważam zespoły napędowe w swoim coprerze, co prawda f450 i na muliwii też rozkręcając pojedyncze silniki ze śmigłami i sprawdzam odczytu z acc i gyro. Jak dla mnie wystarcza, zwłaszcza, że da się odczuć takie wyważenie. I myślę, że za każdą zmianą śmigła tak będę robił bo te parę minut mnie nie zbawi.
M.Ch. Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 Cześć Y/F-22, raczej załóż, że źle wyważyłeś śmigła. Silnik musiałby być już bardzo lichy, żeby dawał Ci jakieś naprawdę zauważalne wibracje. Opcja trzecia - coś się odkręciło na ramie. Moje pierwsze śmigło wyważałem z 40 min na wyważarce DuBro. Później już jest lepiej. Ale faktycznie to pierwsze było generalnie fabrycznie bardzo mocno niewyważone... Polecam obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=OXuNnYQO2s4 https://www.youtube.com/watch?v=SWInSfVhHOs https://www.youtube.com/watch?v=2fo_0b22QWc https://www.youtube.com/watch?v=1JuSujZ_pFw https://www.youtube.com/watch?v=uZmqE7XmRxY https://www.youtube.com/watch?v=ViTiJcoP63s
Rekomendowane odpowiedzi