Skocz do zawartości

Silnik elektr. na przełączniku w mc3030


and

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, próbuję podpiąć silnik na 3-pozycyjnym przełączniku ("organ G") w mc3030, tak żeby działał:

0 - pół gazu - cały gaz i nic pozytywnego mi z tego nie wychodzi.

Czy ktoś pomoże (instrukcję przeczytałem, ale jakoś niewiele mnie to posunęło do przodu, a to pierwszy mój kontakt z tym radiem ).

 

and

Opublikowano

Troche dziwne rozwiązanie ,dlaczego nie spod drążka ?

Z samego założenia zrobiłeś błąd jeżeli to ma byż włącz/wyłącz to prościej to zrobić na przełączniku 2 pozycyjnym.

Do ,,G" przypisałeś gas,motor, czy jeszcze coś innego ? Czy przypisałeś kanał w odbiorniku do tej funkcji ?

Nie wiem na ile opnowałeś instrukcję i dlatego pytam.

Ten silnik którym chcesz sterować ma regulator czy elektroniczny włącznik?

Do takich testów najlepiej użyć serwa powinno wychylać się w skrajne położenia.

Menu masz po angielsku czy niemiecku ?

Opublikowano

1. Nie spod drążka, bo ma to działać w elektroszybowcu, na drążku mam butterfly.

2. Z włącz/wyłącz nie ma problemu, bardziej z ciekawości niż z potrzeby chcę się nauczyć tego, co opisałem (tyle się naczytałem o elastyczności Multiplexów 30xx i 40000).

3. Próbowałem i Motor, i Gas. Efekt jaki osiągam, to włącz/wyłącz bez stanów pośrednich (czyli wykorzystane 2 położenia przełącznika - środkowe (zero obrotów) i jedno ze skrajnych (max)).

4. Silnik z regulatorem.

5. Menu po niemiecku, ale to bez znaczenia (mam instrukcje pol., niem., ang.)

 

W sumie to może ten sam problem jaki mam z gazem na drążku - do regulacji mam wykorzystany tylko niewielki zakres jego ruchu, tzn.: jadę z min., silnik zaczyna pracować od ok. 30% wychylenia drążka, max mam przy 50% (czyli w okolicach neutrum). Podobnie się dzieje w przypisaniu Gas, jak i Motor.

 

Ktoś kiedyś pisał o konieczności zaprogramowania tutaj "krzywej, choćby 3-punktowej", ale nie wiem do końca, o co chodzi. Kojarzy mi się to z mikserem śmigłowcowym, ale chyba to nie tędy droga przy tak podstawowej funkcji?

 

Acha, ten sam regulator sterowany z Cockpita MM działa ok (regulacja obrotów w całym zakresie ruchu drążka, ale tam mam kalibracje drążków).

Standard długości impulsu (z tego co wyczytałem, to 30xx tylko 1,6ms) tez chyba nie jest powodem?

 

and

Opublikowano

Znajdż wolną{czystą} pamięć i na niej zaprogramuj ten ,,G" beż innych fukcji,tylko ten włącznik i sprawdż czy działa prawidłowo.

Może teraz zaprogramowałeś swoj model na gotowym programie MPX-a albo innym modelu którym coś z czymś jest zmiksowne i dlatego tak się dzieje ?

Opublikowano

Tak zrobiłem i z serwem działało ok.

Z silnikiem było bez zmian (środkowe i jedno skraje - 0 obrotów, drugie skrajne - 100% obrotów).

 

To, co chciałem osiągnąć dostałem poprzez: M->Geber->Optionen->Trimmung i tutaj np. 50% zamiast 100% dla G:Motor. I teraz mam w kolejnych położeniach przełącznika: 0 - jakieś obroty pośrednie - pełny gaz.

Wprawdzie nie do końca jeszcze to ogarniam, ale ważne, że działa.

 

Dziękuję za pomoc i zgłębiam programowanie dalej.

 

and.

Opublikowano

W praktyce ,czyli w modelu nigdy bym takiego sterowania silnikiem nie zrobił.

W momencie takiego włączenia dostaje w kość silnik,akumulator.Taki gwałtowny pobór prądu powoduje chwilowy spadek napięcia i jeżeli zasilasz odbiornik i serwa z BEC-a regulatora to możesz mieć na chwilę przerwę w odbiorze :D

Sterowanie silnikiem i butterfly zostaw w jednym drążku można to pogodzić i jest na to kilka sposobów.

Możesz 2-pozycyjnym przełącznikiem przełączać silnik/butterfly{tutaj nie jestem pewny czy to zrobi sie na 1 czy jednak będą potrzebne 2 wyłączniki}

Możesz i to rozwiązanie mi najbardziej by pasowało wykorzystać przełącznik Memory.

Na jego pierwszej pamięci zapisz model jako typowy motoszybowiec i bedziesz to wykorzystywał w czasie startu,nabiernia wysokości.W drązku sterownie silnikiem.

Na drugiej pamięci zapisz model jako szybowiec ze wszystkimi bajerami na skrzydle bez silnika a w drążku sterowanie butterfley.

Na trzeciej zapisz taki model w którym będziesz potrzebował to wszystko czego używasz przy lądowniu.

Inne rozwiązanie to np. silnik i butterfly w jednym drążku można to tak podzielić że odpychając drążek od srodka do przodu bedziesz sterował silnikiem a od środka na siebie sterował butterfly

Masz jeszcze dwa kanały na suwakach i od biedy też można coś na nich zrobić

Znalazłeś już w instrukcji jak sie jkorzystuje,programuje model na przełączniku Memory ?

Opublikowano

Na pewno masz dużo racji, co nie zmienia faktu, że w prostszych aparaturach to częsta praktyka (tzn. silnik na przełączniku, a hamulce na drążku - chodzi o precyzję ich dozowania). Zastanawiam się, jak to jest z uderzeniem prądowym w bezszczotkach (tzn. czy jest jakaś różnica wynikająca ze śledzenia położenia wału przez regulator)? Chyba nie...

 

Tak jak pisałem, problem dla mnie był bardziej teoretyczny (korzystając z kiepskiej pogody staram się poznać nadajnik i wymyślam dziwne rzeczy), mam wolny suwak i mogę dołożyć jeszcze potencjometr obrotowy.

 

Zmianę pamięci dla modelu przełącznikiem mam opanowaną, zmiana funkcji drążka w locie rzeczywiście może być najprostszym pomysłem.

 

and

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.