and Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Witam, próbuję podpiąć silnik na 3-pozycyjnym przełączniku ("organ G") w mc3030, tak żeby działał: 0 - pół gazu - cały gaz i nic pozytywnego mi z tego nie wychodzi. Czy ktoś pomoże (instrukcję przeczytałem, ale jakoś niewiele mnie to posunęło do przodu, a to pierwszy mój kontakt z tym radiem ). and
olo Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Troche dziwne rozwiązanie ,dlaczego nie spod drążka ? Z samego założenia zrobiłeś błąd jeżeli to ma byż włącz/wyłącz to prościej to zrobić na przełączniku 2 pozycyjnym. Do ,,G" przypisałeś gas,motor, czy jeszcze coś innego ? Czy przypisałeś kanał w odbiorniku do tej funkcji ? Nie wiem na ile opnowałeś instrukcję i dlatego pytam. Ten silnik którym chcesz sterować ma regulator czy elektroniczny włącznik? Do takich testów najlepiej użyć serwa powinno wychylać się w skrajne położenia. Menu masz po angielsku czy niemiecku ?
and Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2008 1. Nie spod drążka, bo ma to działać w elektroszybowcu, na drążku mam butterfly. 2. Z włącz/wyłącz nie ma problemu, bardziej z ciekawości niż z potrzeby chcę się nauczyć tego, co opisałem (tyle się naczytałem o elastyczności Multiplexów 30xx i 40000). 3. Próbowałem i Motor, i Gas. Efekt jaki osiągam, to włącz/wyłącz bez stanów pośrednich (czyli wykorzystane 2 położenia przełącznika - środkowe (zero obrotów) i jedno ze skrajnych (max)). 4. Silnik z regulatorem. 5. Menu po niemiecku, ale to bez znaczenia (mam instrukcje pol., niem., ang.) W sumie to może ten sam problem jaki mam z gazem na drążku - do regulacji mam wykorzystany tylko niewielki zakres jego ruchu, tzn.: jadę z min., silnik zaczyna pracować od ok. 30% wychylenia drążka, max mam przy 50% (czyli w okolicach neutrum). Podobnie się dzieje w przypisaniu Gas, jak i Motor. Ktoś kiedyś pisał o konieczności zaprogramowania tutaj "krzywej, choćby 3-punktowej", ale nie wiem do końca, o co chodzi. Kojarzy mi się to z mikserem śmigłowcowym, ale chyba to nie tędy droga przy tak podstawowej funkcji? Acha, ten sam regulator sterowany z Cockpita MM działa ok (regulacja obrotów w całym zakresie ruchu drążka, ale tam mam kalibracje drążków). Standard długości impulsu (z tego co wyczytałem, to 30xx tylko 1,6ms) tez chyba nie jest powodem? and
olo Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Znajdż wolną{czystą} pamięć i na niej zaprogramuj ten ,,G" beż innych fukcji,tylko ten włącznik i sprawdż czy działa prawidłowo. Może teraz zaprogramowałeś swoj model na gotowym programie MPX-a albo innym modelu którym coś z czymś jest zmiksowne i dlatego tak się dzieje ?
and Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Tak zrobiłem i z serwem działało ok. Z silnikiem było bez zmian (środkowe i jedno skraje - 0 obrotów, drugie skrajne - 100% obrotów). To, co chciałem osiągnąć dostałem poprzez: M->Geber->Optionen->Trimmung i tutaj np. 50% zamiast 100% dla G:Motor. I teraz mam w kolejnych położeniach przełącznika: 0 - jakieś obroty pośrednie - pełny gaz. Wprawdzie nie do końca jeszcze to ogarniam, ale ważne, że działa. Dziękuję za pomoc i zgłębiam programowanie dalej. and.
olo Opublikowano 1 Maja 2008 Opublikowano 1 Maja 2008 W praktyce ,czyli w modelu nigdy bym takiego sterowania silnikiem nie zrobił. W momencie takiego włączenia dostaje w kość silnik,akumulator.Taki gwałtowny pobór prądu powoduje chwilowy spadek napięcia i jeżeli zasilasz odbiornik i serwa z BEC-a regulatora to możesz mieć na chwilę przerwę w odbiorze Sterowanie silnikiem i butterfly zostaw w jednym drążku można to pogodzić i jest na to kilka sposobów. Możesz 2-pozycyjnym przełącznikiem przełączać silnik/butterfly{tutaj nie jestem pewny czy to zrobi sie na 1 czy jednak będą potrzebne 2 wyłączniki} Możesz i to rozwiązanie mi najbardziej by pasowało wykorzystać przełącznik Memory. Na jego pierwszej pamięci zapisz model jako typowy motoszybowiec i bedziesz to wykorzystywał w czasie startu,nabiernia wysokości.W drązku sterownie silnikiem. Na drugiej pamięci zapisz model jako szybowiec ze wszystkimi bajerami na skrzydle bez silnika a w drążku sterowanie butterfley. Na trzeciej zapisz taki model w którym będziesz potrzebował to wszystko czego używasz przy lądowniu. Inne rozwiązanie to np. silnik i butterfly w jednym drążku można to tak podzielić że odpychając drążek od srodka do przodu bedziesz sterował silnikiem a od środka na siebie sterował butterfly Masz jeszcze dwa kanały na suwakach i od biedy też można coś na nich zrobić Znalazłeś już w instrukcji jak sie jkorzystuje,programuje model na przełączniku Memory ?
and Opublikowano 1 Maja 2008 Autor Opublikowano 1 Maja 2008 Na pewno masz dużo racji, co nie zmienia faktu, że w prostszych aparaturach to częsta praktyka (tzn. silnik na przełączniku, a hamulce na drążku - chodzi o precyzję ich dozowania). Zastanawiam się, jak to jest z uderzeniem prądowym w bezszczotkach (tzn. czy jest jakaś różnica wynikająca ze śledzenia położenia wału przez regulator)? Chyba nie... Tak jak pisałem, problem dla mnie był bardziej teoretyczny (korzystając z kiepskiej pogody staram się poznać nadajnik i wymyślam dziwne rzeczy), mam wolny suwak i mogę dołożyć jeszcze potencjometr obrotowy. Zmianę pamięci dla modelu przełącznikiem mam opanowaną, zmiana funkcji drążka w locie rzeczywiście może być najprostszym pomysłem. and
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.